Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Friezinnetje schreef op 31-05-2024 om 17:47:

[..]

oh sorry, hier niet geschreven, wel in mijn eigen topic. Ik ben door naar de volgende ronde . En al weer nieuwe afspraken: begin juli gesprek met chirurg over welke operatie, dan nog een medicatiegesprek. En de eerste lijfstijlbijeenkomst. En dan operatie. Ik ga nog uit van oktober.

Ik hoop dat het je net zo goed vergaat als mijn collega die is in sept geopereerd en die is echt prachtig nu (was ze al maar nu nog mooier). Vooral dat ze geen zere voeten enz meer heeft. 55kg is ze kwijt. 

SuzyQFive schreef op 31-05-2024 om 19:54:

[..]

Ik hoop dat het je net zo goed vergaat als mijn collega die is in sept geopereerd en die is echt prachtig nu (was ze al maar nu nog mooier). Vooral dat ze geen zere voeten enz meer heeft. 55kg is ze kwijt.

wauw, dat zijn veel kilo's idd. Daar zou ik heel blij van worden. 

Auwereel schreef op 31-05-2024 om 18:32:

Ik wandel altijd met een broek met sokken met een boordje en dan nog ben ik wel eens bang voor teken. Bij die Decathlon-link zie ik ze al via de blote voeten omhoog kruipen, brrrrrrrrr (* leest verder in het topic over PvdD en de namen voor ongedierte *).

Ik heb altijd wel wandelschoenen en sokken aan in de natuur.  Ik loop veelal onverhard,  ook veel door hoog gras.  Bij pauze en na afloop inspecteer ik direct.  In mijn telefoonhoesje zit een tekenkaart om teken en nimfen te verwijderen.  Ook heb ik nog een pincet in mijn rugzak.  Vorig jaar 3x een teek verwijderd,  1 wandelde nog, 2 zaten vast. De ene gaf na 14 dagen een rode kring,  dus toen heb ik antibiotica gehad.  Jaar ervoor 2 teken,  die wandelden nog. ik  heb alleen al de afgelopen 5 maanden bijna 1200 km gelopen heb en de oogst is tot nu toe nog nul.  Binnenkort komen ook de dazen er weer bij. Ellendige beesten.  

O ja dazen, de griezel! 

alhambra

alhambra

31-05-2024 om 21:11 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 31-05-2024 om 13:33:

[..]

Wel eens mee op een roeiapparaat gezeten? Ik wel 😂😂😂😂

Duidelijk niet dus!

Ik heb meteen op vinted naar die wandelrokjes gezocht . Lijkt me ideaal voor de zomervakantie als we soort roadtrip doen en dan is sneldrogende kleding wel fijn

Hier 20.000 stappen vandaag, maar aan het einde van de middag kwam er ineens migraine opzetten...   
Hierdoor tijdens het koken weer bezweken voor een glas cola en een stuk speculaas 

ik ben al thuis uit het feest, score: 3 flesjes water en een glas cola. Ben al thuis omdat ik, van al het staan, zere heupen en tintelende benen krijg. Dus nu maar even kort geweest. 

wow 20.000 stappen vind ik echt netjes! Ik loop gewoon met blote benen door het bos en gras. Heb ooit wel eens een teek gehad maar controleer echt niet iedere keer...

Vandaag toch nog gewandeld. Oudste bleef ergens spelen waardoor ik alleen met jongste naar zwemles ging. Normaliter ga ik tijdens het wachten daar zitten en met andere ouders kletsen of op mijn telefoon scrollen. Nu gewandeld, dat ga ik er inhouden!

Vanavond uit eten en best gezondigd. Ik ben niet eens zo van de taartjes maar omdat mijn vriendin graag een desertplank wilde delen toch overstag gegaan. Eigenlijk zonde van hoe goed ik bezig was. 

Morgen een leuke opdracht van mn werk waardoor ik mn vaste sportmoment helaas moet missen.

Friezinnetje schreef op 31-05-2024 om 22:44:

ik ben al thuis uit het feest, score: 3 flesjes water en een glas cola. Ben al thuis omdat ik, van al het staan, zere heupen en tintelende benen krijg. Dus nu maar even kort geweest.

Balen dat je door de last maar kort kon gaan. Heb je je wel vermaakt?

Envelop schreef op 31-05-2024 om 23:15:

[..]

Balen dat je door de last maar kort kon gaan. Heb je je wel vermaakt?

ja, ik baal ook wel dat ik nu thuis zit, maar goed. We hebben nog 2 dagen te gaan, dus er komt nog wel wat

Man had gisteren zin in chips en ik ben de beroerdste niet dus ik heb hem geholpen de zak leeg te eten  dom en buikpijn daardoor.
Vandaag werken en hopelijk is het vanavond droog zodat ik wel nog even kan wandelen.

alhambra

alhambra

01-06-2024 om 08:03 Topicstarter

We waren een dagje weg. Veel gelopen. Helaas viel het eten in het restaurant wat tegen. Na thuiskomst niet meer gegeten.

Vandaag gaat mijn man een dag weg. Mijn wandelingetje zit er dus niet in. Misschien willen de meiden wel even fietsen.

alhambra schreef op 01-06-2024 om 08:03:

We waren een dagje weg. Veel gelopen. Helaas viel het eten in het restaurant wat tegen. Na thuiskomst niet meer gegeten.

Vandaag gaat mijn man een dag weg. Mijn wandelingetje zit er dus niet in. Misschien willen de meiden wel even fietsen.

Het is niet 'willen' fietsen, maar je neemt ze gewoon mee, dan krijgen ze gelijk mee dat bewegen normaal is. 'Kom meiden we gaan naar buiten, waar gaan we naar toe?' Ipv 'willen jullie een rondje fietsen?'

Ik weet niet meer hoe oud je meiden zijn maar hoe jonger bewegen een gewoon onderdeel van het leven wordt hoe beter. Want dat blijkt mee genomen te worden ook na de pubertijd en dat is dus gezondheidswinst op lange termijn.

alhambra

alhambra

01-06-2024 om 09:15 Topicstarter

Ysenda schreef op 01-06-2024 om 08:25:

[..]

Het is niet 'willen' fietsen, maar je neemt ze gewoon mee, dan krijgen ze gelijk mee dat bewegen normaal is. 'Kom meiden we gaan naar buiten, waar gaan we naar toe?' Ipv 'willen jullie een rondje fietsen?'

Ik weet niet meer hoe oud je meiden zijn maar hoe jonger bewegen een gewoon onderdeel van het leven wordt hoe beter. Want dat blijkt mee genomen te worden ook na de pubertijd en dat is dus gezondheidswinst op lange termijn.

Je hebt gelijk! Ik breng het te vrijblijvend.  Bedankt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.