Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ja daarom verder rustig aan, ben alleen de hele week nog niet in de sportschool geweest omdat we paar keer zijn gaan wandelen. Als het dan droog is ga ik liever buiten lopen dan naar de sportschool. Zondag denk ik dan weer.

Ik vind de sportschool ook niks, daar mis ik motivatie voor ofja de stok achter de deur. Maar ik boks en heb daar nu fijn groepje leren kennen waarmee we elkaar ook motiveren dus die drempel is klein. Ik wil ook de thuisworkouts weer oppakken. Deze week slecht geslapen en dat verslapt dan meteen als eerste.

@due, wat voor een boksen doe jij?

Ik ben gisteravond bij een concert geweest. Wel wat biertjes gedronken en bitterballen gehad maar ook bijna 18.000 stappen gezet gisteren. Soms zo zondigen moet mijn inziens ook kunnen.

Vandaag gaat echt wandelen of sporten niet zo goed lukken. Even kijken wat de plannen van de kids vanmiddag zijn of ik toch nog wat kan doen. 

Heeft er iemand tips voor fijne 7 minute workouts? Doen jullie die via een app, YouTube of ergens anders?

Envelop schreef op 31-05-2024 om 11:53:

@due, wat voor een boksen doe jij?


Uhm gewoon boksen, dus niet kickboksen. Zijn lessen van een uur waarin we sparren afwisseling met oa buikspieroefeningen en de bokszak. 

alhambra schreef op 30-05-2024 om 20:40:

[..]

Of een hammambroek?

Wel eens mee op een roeiapparaat gezeten? Ik wel 😂😂😂😂

Misschien heb ik er overheen gelezen Friezinnetje maar hoe was het bij de kliniek? 

SuzyQFive schreef op 31-05-2024 om 13:34:

Misschien heb ik er overheen gelezen Friezinnetje maar hoe was het bij de kliniek?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. 

In tegenstelling tot gisteren is vandaag goed voelbaar dat ik bewogen heb. Vanochtend eerst 3,5 km gefietst naar de locatie van bootcamp. Dit keer krachtbootcamp en volcontinu geoefend met de kettlebell van 8kg en van 4 kg. De swing lukte met de 8 (insert gejuich). Daarna 3,5 km terug gefietst, kwark gegeten en gedoucht en daarna met manlief gaan wandelen in het bos in de buurt. Rout van 5 km die 4,5 bleek te zijn. In de middag nog even oudste zoon naar de club gebracht en opgehaald en zodoende ook nog wat gefietst. Kortom, meer dan goede bewegingsdag en ik moet me nu inhouden om niet te gaan snaaien en gewoon te koken. 

SuzyQFive schreef op 31-05-2024 om 13:34:

Misschien heb ik er overheen gelezen Friezinnetje maar hoe was het bij de kliniek?

oh sorry, hier niet geschreven, wel in mijn eigen topic. Ik ben door naar de volgende ronde . En al weer nieuwe afspraken: begin juli gesprek met chirurg over welke operatie, dan nog een medicatiegesprek. En de eerste lijfstijlbijeenkomst. En dan operatie. Ik ga nog uit van oktober. 

Vandaag bestond de beweging voornamelijk uit het wandelen naar het winkelcentrum. Maar peuter was mee en nogal dwars dus ik vind dat die telt als een work out.
Omdat ik wat vergeten ben wil ik na het eten nog een keer die kant oplopen (zonder kind).

Eten gaat nog steeds niet echt goed. Door vermoeidheid en stress merk ik dat ik (vooral) in de avond naar snaai grijp.
Wil mijn voeding weer wat onder controle krijgen. Voor mij zelf het doel gesteld om een week lang te ontbijten. Waarbij het minder uitmaakt wat maar als ik maar ontbijt.

Friezinnetje schreef op 31-05-2024 om 17:47:

[..]

oh sorry, hier niet geschreven, wel in mijn eigen topic. Ik ben door naar de volgende ronde . En al weer nieuwe afspraken: begin juli gesprek met chirurg over welke operatie, dan nog een medicatiegesprek. En de eerste lijfstijlbijeenkomst. En dan operatie. Ik ga nog uit van oktober.

Yes fijn dat je weer een stap dichterbij bent! Voordat je het weet is het zo ver.

SuzyQFive schreef op 31-05-2024 om 13:33:

[..]

Wel eens mee op een roeiapparaat gezeten? Ik wel 😂😂😂😂

Kleding: tijdens het sporten in sportschool/beweegcirkel/ thuis en tijdens het wandelen vanaf het voorjaar tot de herfst draag ik deze wandelrok: https://www.decathlon.nl/p/shortrokje-voor-wandelen-nh500/_/R-p-308169?mc=855468

Ze gaan tot maat 50. Zijn goedkoop.  Drogen snel. Van hetzelfde merk hebben ze ook een iets duurder model maar die heeft binnenbroek met wat strakkere pijpen.  Die ik draag heeft wijdere broekspijpen.  Ideaal om tijdens alle oefeningen er ordentelijk uit te zien én om warmte kwijt te kunnen raken.  Ik heb het erg snel te warm,  dit is voor mij de perfecte oplossing.  Met trouwens op beide pijpen een opbergzakje.  Ik heb alle kleuren.....

Dorestad schreef op 31-05-2024 om 18:07:

[..]

Kleding: tijdens het sporten in sportschool/beweegcirkel/ thuis en tijdens het wandelen vanaf het voorjaar tot de herfst draag ik deze wandelrok: https://www.decathlon.nl/p/shortrokje-voor-wandelen-nh500/_/R-p-308169?mc=855468

Ze gaan tot maat 50. Zijn goedkoop. Drogen snel. Van hetzelfde merk hebben ze ook een iets duurder model maar die heeft binnenbroek met wat strakkere pijpen. Die ik draag heeft wijdere broekspijpen. Ideaal om tijdens alle oefeningen er ordentelijk uit te zien én om warmte kwijt te kunnen raken. Ik heb het erg snel te warm, dit is voor mij de perfecte oplossing. Met trouwens op beide pijpen een opbergzakje. Ik heb alle kleuren.....

Die heb ik ook voor tijdens het wandelen. Heerlijk ding.

Ik wandel altijd met een broek met sokken met een boordje en dan nog ben ik wel eens bang voor teken. Bij die Decathlon-link zie ik ze al via de blote voeten omhoog kruipen, brrrrrrrrr (* leest verder in het topic over PvdD en de namen voor ongedierte *).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.