Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


lientje69 schreef op 05-06-2024 om 10:07:

Hier gaat het ook tergend langzaam . Halve kilo erbij, 7 ons eraf. Per saldo zak ik wel weer gelukkig. En centimeters worden ook steeds minder. Vind het echter wel héél frustrerend dat niemand het lijkt te zien.... inmiddels bijna 10 kilo eraf en ruim 10 cm kwijt bij buik en benen. Dat moet toch te zien zijn??? Maar niemand zegt iets erover. En ernaar vragen staat ook zo dom en ijdeltuiterig.

Ja, stom is dat hè…Maar wat fijn! 10kg eraf!



alhambra

alhambra

05-06-2024 om 10:26 Topicstarter

Knap gedaan Lientje!

lientje69 schreef op 05-06-2024 om 10:07:

Hier gaat het ook tergend langzaam . Halve kilo erbij, 7 ons eraf. Per saldo zak ik wel weer gelukkig. En centimeters worden ook steeds minder. Vind het echter wel héél frustrerend dat niemand het lijkt te zien.... inmiddels bijna 10 kilo eraf en ruim 10 cm kwijt bij buik en benen. Dat moet toch te zien zijn??? Maar niemand zegt iets erover. En ernaar vragen staat ook zo dom en ijdeltuiterig.

10 kg is zeker zichtbaar.  Je man en kinderen zeggen en zien het hopelijk wel. Dit merk je toch ook absoluut aan je kleding??

Overigens vroegen mensen het ook pas aan mij toen ik 20 kg kwijt was. En met 40 kg was dit de top 2 aan vragen:

1 Heb je kanker of een andere ziekte?

2 Ga of ben je gescheiden? 

10 centimeter is hartstikke gaaf en concreet! Bij mij zegt eigenlijk ook niemand er wat van terwijl ik toch echt het nodige kwijt ben.
Wat jullie beschrijven over wegen herken ik en ik weet van mezelf dat het me uiteindelijk demotiveerd om te wegen. Als ik weeg ga ik ook teveel op calorie tekort sturen omdat ik dan te eenzijdig me op dat gewichtsverlies ga richten. 
Een doorlopend gemiddelde als uitgangspunt nemen zoals ik meen @ysenda eens hier in het topic beschreef is dan wellicht een handigere manier.

Vanochtend deed ik weer bootcamp. En ik fietste er ook braaf naartoe. Ik heb dus alweer 9,3 km op de fiets teller en over de 600 calorieën actief verbrand. Goed begin van de dag. 

Nog een week wachten met intensiever sporten want ik heb inderdaad een slijmbeursontsteking in mijn heup. Er is nu een spuit ingezet en moet nog een week rustig aan doen. 

Hier nog niet zo actief deze week. Vanochtend weer een grow with jo gestart maar toen belde een familielid dat een ander familielid was overleden. Het zat er aan te komen en ik ben er helemaal ok mee maar nu toch de uitdaging niet te gaan emotieeten. 

alhambra

alhambra

05-06-2024 om 14:20 Topicstarter

Sterkte allebei!

alhambra

alhambra

05-06-2024 om 14:24 Topicstarter

Mijn eetpatroon is niet zo goed door het vele studeren voor het examen. Ik snoep meer en gisteren weer eens ouderwets de fout in gegaan toen we laat op de avond nog even een serie keken; bier & chips en het dus weer als een beloning ingezet.
Vanavond doe ik dat anders.

Dorestad schreef op 05-06-2024 om 10:51:

[..]

1 Heb je kanker of een andere ziekte?

2 Ga of ben je gescheiden?

Wat erg!

Mijn man is tegelijk met mij ( maar sneller) flink afgevallen en bij hem blijft het eraf, gaan mensen aan mij vragen,in het echt en op sociale media als ik eens een foto van ons post, of het wel goed met hem gaat en of hij niet ziek is.

Dolfje schreef op 05-06-2024 om 16:30:

[..]

Wat erg!

Mijn man is tegelijk met mij ( maar sneller) flink afgevallen en bij hem blijft het eraf, gaan mensen aan mij vragen,in het echt en op sociale media als ik eens een foto van ons post, of het wel goed met hem gaat en of hij niet ziek is.

Vergelijkbare (impertinente) vragen dus.

Dorestad schreef op 05-06-2024 om 17:28:

[..]

Vergelijkbare (impertinente) vragen dus.

Ja  , zo kreeg ik vroeger regelmatig de vraag of ik zwanger was. Ik heb al een dikke buik vanaf mijn viertiende toen ik begon te menstrueren.   En toen was ik nog slank.Vanaf dat ik boven de 40 ben is dat eindelijk gestopt die stomme vraag.

alhambra

alhambra

05-06-2024 om 18:09 Topicstarter

Wat een onbeleefdheid

Jeetje wat een rotvragen zeg. Hoe komen mensen er toch bij? 

Ik had vandaag dus een werk ding op een andere locatie met lunch. 2 belegde broodjes en een sapje en later als afsluiting een alcoholvrij biertje ( ik dacht ik zal eens een keertje verstandig doen ) en 3 bitterballen ( dat is natuurlijk wat minder verstandig maar ze waren wel heel lekker).Toen moesten we nog een stukje lopen naar de auto en daarna moest ik nog naar huis fietsen. Had 5000 stappen gezet maar net met de wandeling met man tik ik nu bijna toch de 10000 aan. En dat met koppijn valt me het niet tegen.
Nu vier ik zaterdag mijn verjaardag, buiten de deur want een hele leeftijd en volgende week woensdag gaan we een paar dagen op vakantie. Dus tussendoor echt goed opletten.

vandaag teammiddag. Eerst lunch met simpele broodjes en drinken. Daarna activiteit gedaan en kwamen bij restaurant. Daar oranjekoek afgeslagen. Later daar gegeten, niet te veel genomen en toetje ook overgeslagen. Ik ben trots op mezelf. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.