Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Oooh Oranjekoek

Ik krijg gelukkig (nog) geen impertinente vragen of opmerkingen. Echt niet tof dat. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat je denkt, denk ik dan. 
Ik was vanochtend naar bootcamp en ben daar ook op de fiets naartoe gegaan. Verder heb ik het vandaag heel druk gehad met het opruimen van de slaapkamer van onze jongste dochter (ze overzag het niet meer). Ik moest vrij vaak de trap op en af. Verder de was gedaan en lekker buiten gehangen en wat onkruid gewied, dat soort dingen. Mijn man heeft de badkamer schoongemaakt en een paar takken uit een  boom gezaagd. We aten vandaag loaded cheese fries. Verse friet in de oven met parmezaan erover en een soort van chiliconcarne erover met magere Franse kwark bij wijze van crème fraîche. Vanavond nog even een wandeling door het bos gedaan na het eten. Dat was lekker. Zo’n 15000 stappen in totaal. Daarnaast lekker gefietst, 15 trappen en de bootcamp. 💪

alhambra

alhambra

05-06-2024 om 22:24 Topicstarter

Vandaag in totaal 30 minuten gefietst en 30 minuten gewandeld. Net klaar met studeren voor vandaag en lig nu met gepoetste tanden in bed dus er gaat niets meer gegeten worden!

Dolfje schreef op 05-06-2024 om 20:36:

Oooh Oranjekoek

Zo lekker,  maar caloriebom 

weer aangekomen -.- wel gesport. Zo irritant. Let op mijn eten en beweeg meer. Maar toch aankomen

Wat frustrerend om aan te komen terwijl je zo je best doet!

Die vragen! Bizar dat je echt de vraag krijgt of je kanker hebt of dat er een andere vervelende ziekte speelt. Dat vraag je toch niet?!?

Vandaag een hele drukke dag gehad, om 08.00uur de deur uit voor werk en nu net pas weer thuis. Kwam omdat ik me had aangemeld voor een workshop vanavond waar ik 1,5uur heen en een ruim uur terug voor in de auto moest. Eten moest snel snel tussendoor. Tijdens werk vanmiddag wel bewogen waardoor ik nog 11.000 stappen heb gehaald maar ik voel me alsof ik vandaag echt niks gedaan heb.

Zaterdag heb ik iets leuks afgezegd zodat ik wel kan sporten, merk dat nu ik iets meer ga ik er ook heel veel zin in heb. Zou het liefst iedere dag gaan maar dat lukt echt niet met werk/kids/man/anders sociale dingen 

Ies

Ies

06-06-2024 om 00:58

Die vragen, ach, het is enerzijds wel goed bedoeld denk ik. Afvallen kan natuurlijk ook een slecht teken zijn. Maar irritant is het wel. Zelf ooit ook behoorlijk afgevallen en toen kreeg ik die vragen ook. Misschien zijn we ook niet meer zo gewend aan slanke mensen 
Afvallen gaat hier nu ook heel traag. Ik vind dat wel ok. Liever langsaam eigenlijk. En ik ben er nu ook niet actief mee bezig. Probeer gezond te eten en wat meer te bewegen.
Vandaag een best gezonde lasagne, alleen de bechamel met een pakje gemaakt, dat is dan weer minder. (dochter wilde graag dat pakje. Volgende x probeer ik het weer eens met volkoren meel) Was erg lekker! 

ik ben mijn aangekomen kilo van het weekend weer bijna kwijt. 

Ik heb er bijna een kilo bij, 2 broodjes en 3 bitterballen.

ik heb de afgelopen dagen veel gelopen.  Met een nieuwe rugtas waar meer spullen in kunnen.  Dus boodschappen gedaan door via omweg door bos en zo naar winkels te gaan.  Mijn krachttraining gedaan maar....ik heb een probleem,  ik heb klachten die wijzen op een tenniselleboog.  Ik moet bepaalde oefeningen vervangen. 
Morgen vertrek ik naar Zuid Limburg om daar een week voornamelijk te lopen.  Ik ga mo eerst uurtje fietsen naar station in Groningen.  Dan ruim 4 uur trein.  Dan naar mijn erste adres fietsen.  Daar blijf ik 3 nachten.  En daarna fiets ik 30 km verderop voor 4 nachten.  Wat ik al gepland heb is een excursie in de mergelgroeve waar ik vroeger fossielen zocht en een massage van anderhalf uur.  En voor de rest zie ik wel. Stiekem heb ik wel weer doelen.  Wat is maximaal aantal km wat ik op 1 dag in heuvels kan doen bijvoorbeeld.  

Welke rugzak heb je gekocht Dorestad?

Due-scimmie schreef op 06-06-2024 om 12:36:

Welke rugzak heb je gekocht Dorestad?

 Het was een crime.  Mijn oude hangt met ducttape en tiewraps aan elkaar.  Op die manier heb ik de aanschaf van een nieuwe nog een paar 1000 km lopen kunnen uitstellen.  Ik ben bij Bever, Decathlon,  Kampeerhal geweest en bij eentassenzaak geweest.  Nergens een whow ervaring.  Toen  bij Lidl  een rugzak gevonden.  CRIVIT Wandelrugzak 40 l

https://www.lidl.nl/p/crivit-wandelrugzak-40-l/p100370814

Kost niets.  En voldoet aan bijna almijn eisen.  Goede gepolsterde heupband,  rugventilatie,  regenhoes.  En tijdens het wandelen wil ik al lopend uit een vakje mijn telefoon kunnen halen,  zakdoeken kunnen pakken (door trigeminusneuralgie heb ik bij vochtig weer continu snotneus). Bij veel rugzakken kon ik dus niet al lopend bij de zijvakken komen,  mijn arm kon niet hoog genoeg.  Daarnaast moet ik aan de heupband ook mijn verrekijker goed kunnen vastmaken.  Eens kijken hoe hij zich komende week houdt 

Dorestad schreef op 06-06-2024 om 16:23:

[..]

Het was een crime. Mijn oude hangt met ducttape en tiewraps aan elkaar. Op die manier heb ik de aanschaf van een nieuwe nog een paar 1000 km lopen kunnen uitstellen. Ik ben bij Bever, Decathlon, Kampeerhal geweest en bij eentassenzaak geweest. Nergens een whow ervaring. Toen bij Lidl een rugzak gevonden. CRIVIT Wandelrugzak 40 l

https://www.lidl.nl/p/crivit-wandelrugzak-40-l/p100370814

Kost niets. En voldoet aan bijna almijn eisen. Goede gepolsterde heupband, rugventilatie, regenhoes. En tijdens het wandelen wil ik al lopend uit een vakje mijn telefoon kunnen halen, zakdoeken kunnen pakken (door trigeminusneuralgie heb ik bij vochtig weer continu snotneus). Bij veel rugzakken kon ik dus niet al lopend bij de zijvakken komen, mijn arm kon niet hoog genoeg. Daarnaast moet ik aan de heupband ook mijn verrekijker goed kunnen vastmaken. Eens kijken hoe hij zich komende week houdt

Lidl heeft best prima spullen.

mag ik weer een blij ei moment delen.
Vanmiddag in de sportschool op het werk: terwijl ik aan het dumble rowen (Single / One Arm Dumbbell Bench Rows – WorkoutLabs Exercise Guide) was met 22kg zei PT: "this is more than most of the men do here".  Dus heel enthousiast mag ik volgende week 24kg proberen. Ze is echt gek geworden volgens mij, maar waarschijnlijk krijg ik die ook wel 3x omhoog of zo. 
En even later, ik stapte uit de douche in mijn ondergoed zegt collega die ik ken uit een vorige functie: "zo je kunt wel zien dat je traint, je six-pack wordt zichtbaar". 
Dat is wel heel optimistisch, je ziet idd mijn buikspieren, maar alleen de lengte en nog lang geen blokjes.
Maar beiden waren wel goed voor mijn humeur, daarna nog werken en ik krijg nu wel wat stijfheid in mijn schouders. 
Gewicht blijft hetzelfde, maar ja ik eet ook heel erg slordig op het moment, veel uit eten, deze week 2x, moe en dan val je al snel voor chocola en chips. Ik val niet af, maar ik kom ook niet echt aan. Het schommelt elke dag, dan weer wat er af, dan weer wat er bij, maar het gemiddelde blijft gelijk. 

alhambra

alhambra

07-06-2024 om 10:51 Topicstarter

Wauw Ysenda, je bent echt een inspirator!

Gisteren een volle dag met verplichtingen en ik was moe maar toch een paar lichtpuntjes:
- goed gegeten
- mijn meiden wilden een stukje lopen i.p.v bij ons achterop de fiets
- ondanks vermoeidheid toch 20 minuten geroeid laat op de avond
-omgefietst vanwege het stemmen.

Straks een lunchwandeling.

Morgen een feest met veel snacks etc. Mijn voornemens: geen alcohol maar thee of spa rood, lekkere dingen nemen maar alleen het lekkerste. Goed lunchen zodat ik niet met trek aankom.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.