Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik heb morgen ook een feest met alcohol en snacks en hapjes, je wordt tenslotte maar 1 keer 50( is volgende week ergens maar ik vier het morgen voor vrienden en collega's) buitenshuis dus hoef niks te halen. Krijg wel logees dus heb vanmorgen gepoetst en  ben gaan sporten. Ga zo nog even strijken.
Krijg vanmiddag ook bezoek dus heb een klein gebakje gehaald.
Wil vanavond nog even wandelen. Zou dat met bezoek ook wel willen doen maar die kan geen 15 minuten lopen zonder te klagen dus dat schiet niet echt op.

alhambra

alhambra

07-06-2024 om 13:04 Topicstarter

Alvast gefeliciteerd Dolfje!

Dankjewel! Op de dag zelf gaan we een paar dagen op pad met de tent. Ook al een restaurant gereserveerd ( man had via werk een Bongo bon). Nadeel is dat het een verrassingsmenu is, kan dus niet van te voren vast kiezen. 
We gaan die dagen weg wel flink wandelen en fietsen.

Dolfje, Alvast gefeliciteerd, weet je wat mijn PT bij jou zou zeggen: Dit is echt een speciale verjaardag, geniet er gewoon van met volle teugen zonder jezelf restricties op te leggen. Dan pak je het daarna gewoon weer op. En bij andere gewone verjaardagen, verjaardagen van anderen dan minder je echt.

Alvast gefeliciteerd!

Bedankt allemaal!

Dolfje, alvast  gefeliciteerd!

Ik zit geestelijk  niet goed in mijn vel en ben gisterenavond  behoorlijk  uitgeschoten met chips en koek. Met als gevolg nauwelijks  slapen  ivm stuiteren van de suikers en nu darmklachten.  Gelukkig  geen effect op mijn gewicht  dus nu maar weer ff heel snel normaal doen. Het feit dat ik  gelijk last van mijn darmen  krijg is wel een goede afstraffing  om de volgende  keer te denken, laat ik het maar niet doen! 

lientje69 schreef op 07-06-2024 om 14:16:

Het feit dat ik gelijk last van mijn darmen krijg is wel een goede afstraffing om de volgende keer te denken, laat ik het maar niet doen!

Ha dat denk ik ook altijd dat ik dat dan bedenk maar helaas zodra er bitterballen bijvoorbeeld op tafel komen kan ik ze niet weerstaan. Had woensdagavond ook buikpijn na die paar bitterballen. Het is gewoon dat gefrituurde wat vaak niet lekker valt. Met snacks uit de airfryer heb ik dat nooit.

Alvast gefeliciteerd Dolfje!

Het advies van de PT van @Ysenda vind ik een goede. Dit is een mijlpaal. Hopelijk heb je een mooi feest en een fijn weekend!!!

Gisteren ben ik heel druk in het huishouden geweest. We hebben privé een ingewikkelde tijd (deels achter de rug gelukkig) met onze oudste (pleegdochter) en die heeft heel veel energie en veerkracht gekost. Dat ik nu sinds een paar maanden zo kan sporten is omdat het iets rustiger is en omdat ik afleiding gewoon ontzettend nodig had/heb. Huishouden had ook echt aandacht nodig dus gisteren als een bezetene erdoor geraakt en eergisteren ook al maar toen samen met mijn man. Ons huis is best ruim en heeft veel kamers en dat maakt ook dat opruimen en schoonmaken best een klus is. Maar al is het een klus ik ben er wel blij mee dat we zoveel hebben gedaan want ik kan niet goed tegen troep. Gisterenavond had ik hoofdpijn en geen zin in koken. We hebben uiteindelijk een menu bij de Vietnamees gehaald. Kinderen waren er enthousiaster over dan wij, mijn darmen waren ook niet enthousiast. 
Vanochtend had ik krachtbootcamp. Dat vind ik toch wel echt het leukst. Het was een heel stevige training. Ik kan echt merken dat mijn techniek steeds iets beter wordt en dat ik daardoor ook steeds iets beter ga. Opdrukken lukt nu bijvoorbeeld echt al wat beter dan eerst. Ik ben er nog (langer) niet hoor maar het gaat wel de goede kant op. Vervolgens weer naar huis gefietst en na het douchen naar mijn vader gegaan en samen met hem naar het bos gereden en een ommetje van 3,4 km gedaan. Vanmiddag nog naar school en terug gefietst en ik vind dat ik wel weer genoeg heb bewogen. 

o niet zo tof trouwens. Mijn cyclus deed raar. Opeens na 17 dagen al ongesteld. Ik zit op een gemiddelde van op dag 27 al varieert het wel per maand. Maar dit is wel echt kort voor mijn doen. Mijn vorige menstruatie was veel pijnlijker dan normaal. Ik vroeg me af of dat de voorfase is van de overgang die speelt of het intensievere sporten (of beiden). 

Alvast gefeliciteerd Dolfje! 

Bedankt allemaal!
Met bezoek naar een winkel hier gelopen en naar de bushalte gebracht en net met man rondje om het park gewandeld. Nu ruim 12.000 stappen dus ik vind dat voor een vrije dag ook wel prima.
Barst wel weer van de koppijn, mijn nachten zijn gewoon te kort.

Fijn dat je toch nog even een stukje kon wandelen, 12000 stappen is netjes. Balen van die hoofdpijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.