Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
20-02-2024 om 08:58
ik zit nu in de gym, en het gaat echt voor geen meter.
Mentale balans is dus ook echt een vereiste voor fysieke balans.
Ben aan het strijden met mijn bulgarian split squats.
https://bell-coaching.com/training/bulgarian-split-squat/
Straks maar mezelf belonen met de 45° leg press
kerstbeer
20-02-2024 om 11:47
Ben mijn kerstkilo's kwijt gelukkig. Helpt ook dat het weer (iets) beter is en het langer licht blijft, waardoor ik ook kan wandelen in de avond.
Amandelbloesem
20-02-2024 om 14:55
Hoi Lientje en anderen. Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n doel.
Ik volg geen programma of iets dergelijks, ik ga voorlopig uit van het voedingscentrum en inderdaad gezond verstand. Ik weet best hoe het moet, ik doe het alleen niet. Het hoeft ook niet direct perfect, zolang het de goede kant op gaat is het goed. Ik heb wel steun thuis en van een goede vriend gelukkig.
Dat ik die verbinding tussen eten en lekker tv-kijken zelf maak klopt wel ja. Is wel iets om in de gaten te houden. Maar dat verbreken is nog even een stap te ver, eerst maar eens verminderen en vervangen. En inderdaad iets bewaren voor 's avonds. Ik heb het trouwens bij twee koekjes weten te laten, en dat is al vooruitgang. Vanavond staat er kip op het menu en heb ik frambozen voor later op de avond
Friezinnetje
20-02-2024 om 17:10
Ik probeer sinds gisteren van de cola af te blijven. Dronk altijd cola zero, en ook voor mijn operatie, moet ik daar vanaf. Gisteravond, toen ik op bed lag, kreeg ik enorm hoofdpijn, ws doordat ik geen cola had gedronken.
alhambra
20-02-2024 om 17:15
Friezinnetje schreef op 20-02-2024 om 17:10:
Ik probeer sinds gisteren van de cola af te blijven. Dronk altijd cola zero, en ook voor mijn operatie, moet ik daar vanaf. Gisteravond, toen ik op bed lag, kreeg ik enorm hoofdpijn, ws doordat ik geen cola had gedronken.
Zet hem op! Het zal even doorbijten zijn maar het gaat voorbij.
Snoeske
20-02-2024 om 17:42
Ik kom hier meeschrijven als dat mag. Vandaag een flinke wake up call gehad. Ik moest naar de huisarts omdat ik een ziektebriefje nodig had (ik werk in België). Ik voel me al weken extreem moe. Werk is erg druk, privé spelen wat dingen, dus ik dacht dat het daaraan lag. Maar mijn bloeddruk was veel te hoog, mijn gewicht ook hoger dan ik dacht. Dus ik moet aan de slag. Huisarts was optimistisch, maar ik ben er echt heel erg door van slag. Ik huil eigenlijk nooit in bijzijn van anderen, maar ik zat met tranen in mijn ogen.
Wel maar meteen de koe bij de horens gevat en vandaag gezond gegeten en een flinke wandeling gemaakt. Straks nog een stukje met de hond. Grootste uitdaging worden de avonden, overdag gaat het meestal wel goed.
Ysenda
20-02-2024 om 19:30
Snoeske schreef op 20-02-2024 om 17:42:
Ik kom hier meeschrijven als dat mag. Vandaag een flinke wake up call gehad. Ik moest naar de huisarts omdat ik een ziektebriefje nodig had (ik werk in België). Ik voel me al weken extreem moe. Werk is erg druk, privé spelen wat dingen, dus ik dacht dat het daaraan lag. Maar mijn bloeddruk was veel te hoog, mijn gewicht ook hoger dan ik dacht. Dus ik moet aan de slag. Huisarts was optimistisch, maar ik ben er echt heel erg door van slag. Ik huil eigenlijk nooit in bijzijn van anderen, maar ik zat met tranen in mijn ogen.
Wel maar meteen de koe bij de horens gevat en vandaag gezond gegeten en een flinke wandeling gemaakt. Straks nog een stukje met de hond. Grootste uitdaging worden de avonden, overdag gaat het meestal wel goed.
Welkom Snoeske.
Op zich is zo'n wake up call wel fijn want nu kun jer ook nog wat aan doen. Als de huisarts ook positief is is het zeker een haalbaar doel.
Ik denk dat bij de meesten hier het overdag wel goed gaat en het 's avonds lastig wordt.
Mijn PT geeft ook voedings advies, ze is zeker geen diëtiste maar wel geschoold op dit gebied. En die bekeek wat ik wanneer at en zei: overdag werk je voor de perfectie maar dat is niet haalbaar, dus eet overdag wat meer van de gezonde dingen zodat je meer verzadigd de avond in gaat waardoor je minder behoefte aan eten hebt en overall minder eet als resultaat.
En dat werkt eigenlijk prima. En vooral kleine veranderingen stap voor stap. Want in 1x 180° de andere kant op is zeker falen. Terwijl als je het met kleine stapjes doet, soms met pauzes kom je er ook maar dan blijvend.
Venusss
20-02-2024 om 19:36
Ook welkom, Snoeske. Wat naar dat je je zo verdrietig voelde bij de huisarts. Wel knap dat je meteen aan de slag bent gegaan, blijf hier vooral mee schrijven zodat je ook een extra steuntje in de rug krijgt
De avonden vond ik ook altijd het lastigst, ik dronk vroeger graag een wijntje en daar hoorde dan ook altijd chips bij. Overdag vaak te weinig eten, dus dan zin in snacken in de avond. Maar de switch naar anders eten valt me echt mee, ik heb nu zoiets van: zag ik daar nu zo tegenop? Natuurlijk heb ik nog wel eens een graving hoor, maar niet zo erg als ik dacht. Hoop dat het voor jou ook zo gaat!
Dolfje
20-02-2024 om 20:56
Welkom en succes!
Ik heb 3 chocolaatjes gesnoept. Stopweek dus hormonen en koppijn = trek.
Snoeske
20-02-2024 om 21:46
Venusss schreef op 20-02-2024 om 19:36:
Ook welkom, Snoeske. Wat naar dat je je zo verdrietig voelde bij de huisarts. Wel knap dat je meteen aan de slag bent gegaan, blijf hier vooral mee schrijven zodat je ook een extra steuntje in de rug krijgt
De avonden vond ik ook altijd het lastigst, ik dronk vroeger graag een wijntje en daar hoorde dan ook altijd chips bij. Overdag vaak te weinig eten, dus dan zin in snacken in de avond. Maar de switch naar anders eten valt me echt mee, ik heb nu zoiets van: zag ik daar nu zo tegenop? Natuurlijk heb ik nog wel eens een graving hoor, maar niet zo erg als ik dacht. Hoop dat het voor jou ook zo gaat!
Heel herkenbaar een wijntje en wat chips. Nu met water en een appel. Denk dat hier schrijven inderdaad een steun kan zijn.
Ambra
21-02-2024 om 23:08
Mag ik wat vragen? Ik vul sinds twee dagen de eet meter in. Vullen jullie daar je beweging ook bij in of hoeft dat niet perse om een goed overzicht te krijgen? Ik beweeg niet zoveel ( rolstoel) en het lijkt wel alsof ik het er niet in kan vinden, dat wat ik doe aan beweging. Terwijl dat soms voor mij al heel wat is.
Ysenda
21-02-2024 om 23:23
Ambra schreef op 21-02-2024 om 23:08:
Mag ik wat vragen? Ik vul sinds twee dagen de eet meter in. Vullen jullie daar je beweging ook bij in of hoeft dat niet perse om een goed overzicht te krijgen? Ik beweeg niet zoveel ( rolstoel) en het lijkt wel alsof ik het er niet in kan vinden, dat wat ik doe aan beweging. Terwijl dat soms voor mij al heel wat is.
Ik vul dat niet in.
Het gaat mij om energie en proteine gehalte.
Hoeveel ik verbruik houd ik bij met mijn smartwatch.
Pands
22-02-2024 om 00:00
ik wil ook meeschrijven, door prive omstandigheden ben ik enorm gaan emotie eten. En lig ik gewoon liever op de bank. Ik wil weer een actieve en leuke moeder worden! En het liefst 5kg eraf.
Maar vindt het zo lastig. Zit nog midden in rauwverwerking en daardoor zie ik alles somber. En het weer werkt ook niet mee.
Dolfje
22-02-2024 om 08:06
Pands schreef op 22-02-2024 om 00:00:
ik wil ook meeschrijven, door prive omstandigheden ben ik enorm gaan emotie eten. En lig ik gewoon liever op de bank. Ik wil weer een actieve en leuke moeder worden! En het liefst 5kg eraf.
Maar vindt het zo lastig. Zit nog midden in rauwverwerking en daardoor zie ik alles somber. En het weer werkt ook niet mee.
Als je in de rouw bent lijkt me het heel lastig om aan nieuwe gewoontes te gaan beginnen. Dat heeft tijd nodig. Sterkte en welkom hier. Kleine stapjes zou ik mee beginnen. Misschien met een simpele eetswitch.