Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
02-02-2024 om 08:31
ik ben trots op mijzelf. Normaal: hotel = 's avonds snaaien.
Maar nu helemaal niet!
En dan baal ik nu dat ik mijn weegschaal niet in de buurt heb want het voelt of ik 73,x weeg en dat is weer naar beneden. Maar ja, die heb ik nu niet.
Ysenda
02-02-2024 om 08:32
Dolfje schreef op 02-02-2024 om 06:50:
Ik ben gisteren de fout ingegaan met een bonbon op het werk en later gewoon teveel gegeten. En koekjes die we nog uit kerstpakket hadden liggen. Had de hele dag koud en ontzettend trek.
Straks in de sportschool krijg ik nieuw schema voor de Egym. En ik moet op en neer naar mijn werk want ben iets vergeten.
Balen Dolfje, maar het was 1 dag, die is geweest.
Niet achterom kijken maar vooruit en vandaag is een nieuwe dag. En deze ga je rocken.
lientje69
02-02-2024 om 08:38
Even geduld dan nog tot je thuis bent Ysenda, zou wel geweldig zijn, vakantie en toch nog afvallen is echt goed! Ik ga begin maart op vakantie , maar zet vooral in op stabiel blijven dan.
Dolfje, de fout ingegaan, met één bonbon? Welnee. En ook een dagje teveel eten is niet erg hoor, daar kom je geen kilo's van aan. Je moet jezelf ook af en toe wat lekkers gunnen binnen je calorieëntekort, anders hou je het op lange termijn niet vol.
Overigens had ik het gisteren ook de hele dag koud , en ben ook over mijn maximum aan calorieën gegaan. Wel met gezonde keuzes ( maar dat kostte me behoorlijk moeite) . Als je het koud hebt , krijg je blijkbaar trek in slechte dingen, zoet, zout, vet.
Bij mij staat de weegschaal helaas nog steeds stil, hoop dinsdag beter nieuws te kunnen melden. ( de weegschaal op werk is geeikt en uiterst nauwkeurig dus daar weeg ik mij. Thuis heb ik een analoge, en die zie ik niet echt omlaag gaan nog )
Aviendha
02-02-2024 om 10:26
Ies schreef op 02-02-2024 om 05:33:
[..]
Dank!
Ik heb impulsief de eetmeter app ook geïnstalleerd, maar ook weer eraf gegooid Ik geloof er niet zo in dat mijn vette yoghurt ongezond is, heb geen behoefte aan die boodschap.
Ik doe het toch maar weer wat ‘op gevoel’, dat past me ook het best.
Vooral de echt ongezonde dingen mijden zoveel mogelijk (nu weekje bezig ofzo) en de twijfelgevallen (kanten klare producten etc) wat minder proberen te consumeren.
Nu nachtdienst, dan wil het niet zo, volgende week wil ik weer starten met meer groente eten. En kijken of mijn zere lijf wat sporten aankan, beweging heb ik wel al genoeg, maar kan best meer.
Wat vet betreft is de schijf van vijf een beetje achterhaald. Ik heb vet om die reden uit mijn maandoverzicht gegooid. Ik gebruik het meeras inzicht voor de totale calorieën, en of ik aan mn vitamientjes kom. Het schijf van vijf advies kijk ik amper naar.
Dolfje
02-02-2024 om 10:45
lientje69 schreef op 02-02-2024 om 08:38:
Dolfje, de fout ingegaan, met één bonbon? Welnee. En ook een dagje teveel eten is niet erg hoor, daar kom je geen kilo's van aan. Je moet jezelf ook af en toe wat lekkers gunnen binnen je calorieëntekort, anders hou je het op lange termijn niet vol.
Overigens had ik het gisteren ook de hele dag koud , en ben ook over mijn maximum aan calorieën gegaan. Wel met gezonde keuzes ( maar dat kostte me behoorlijk moeite) . Als je het koud hebt , krijg je blijkbaar trek in slechte dingen, zoet, zout, vet.
Het was niet alleen een bonbon hé, dat was het begin. Het was ook nog een boterham in de middag, 2 gekookte eieren en een veel te ruime portie avondeten en 2 koekjes. Maar het begon met die bonbon. Dat is de schuldige
Maar goed ik heb vanmorgen op en neer naar het werk gefietst dus 20 minuten beweging en net egym gedaan en ga misschien ook nog wel wandelen straks als ik mijn huis een beetje gepoetst heb en in bad ben geweest. Of eerst wandelen en dan lekker in bad is misschien logischer en dan met boek op de bank.
Morgen werken is ook weer extra beweging. Dat is het positieve wat ik eraan probeer te geven want heb zo'n hekel aan de zaterdag werken maar helaas het hoort bij mijn functie.
Ysenda
02-02-2024 om 11:09
lientje69 schreef op 02-02-2024 om 08:38:
Even geduld dan nog tot je thuis bent Ysenda, zou wel geweldig zijn, vakantie en toch nog afvallen is echt goed! Ik ga begin maart op vakantie , maar zet vooral in op stabiel blijven dan.
Het was maar 1 nachtje vanwege een uitvaart verder weg.
Dus vakantie was het zeker niet.
lientje69
02-02-2024 om 12:33
Ysenda schreef op 02-02-2024 om 11:09:
[..]
Het was maar 1 nachtje vanwege een uitvaart verder weg.
Dus vakantie was het zeker niet.
Oeps . Gecondoleerd dan!
Ik associeer hotels alleen met vakantie , sorry! Mijn fout. Maar op zulke verdrietige dagen hoef je niet op eten of beweging te letten . Dan zijn er andere prioriteiten. Sterkte!
lientje69
02-02-2024 om 12:36
Ik heb vanmorgen weer gezwommen. Ging iets beter dan vorige week. En dolfje , ik heb ook af en toe van die dagen dat ik teveel ert hoor. Volgende dag nieuwe ronden, nieuwe kansen denk ik dan maar. Als je er maar wel van genoten hebt dan in elk geval.
Ysenda
02-02-2024 om 12:45
lientje69 schreef op 02-02-2024 om 12:33:
[..]
Oeps . Gecondoleerd dan!
Ik associeer hotels alleen met vakantie , sorry! Mijn fout. Maar op zulke verdrietige dagen hoef je niet op eten of beweging te letten . Dan zijn er andere prioriteiten. Sterkte!
Geeft niks hoor, dit was geen verdrietige uitvaart, vooral een gezellige reünie. Precies zoals mijn neef gewild heeft.
Het gebak heb ik toch maar afgeslagen.
Als ik vanmiddag thuis kom nog hardlopen of naar de sportschool denk ik.
stokstaart
02-02-2024 om 14:25
gister toch nog tijd gehad voor een rondje rennen. Heel fijn!
Gezond gegeten maar daarna wel een stuk chocolade gegeten.
Vandaag goed bezig! 2 light crackers en 2 koolhydraatarme boterhammen gehad. Vanavond bij vrienden eten. Geen idee wat ze maken
Dolfje
02-02-2024 om 14:47
Ik heb ook 2 koolhydraatarme boterhammen op met 30+ kaas, heb eindelijk 30 plus kaas gevonden die wel ok smaakt( vind de meeste net plastic nl)
Vanavond eten we nasi van bloemkoolrijst en met gehakt en wortel erdoor dus met de groente zit het vandaag wel goed.
Ga nu vast een begin maken met het eten en dan lekker in bad, was wandelen maar vind het te koud dus niet zo’n heel groot rondje gemaakt.
alhambra
02-02-2024 om 16:11
16 -18 uur vind ik een lastige tijd. Goede lunch gehad, om 15 uur fruit + iets zoets gehad en nu 2 uur overbruggen tot het avondeten.
Ik zou mezelf moeten aanleren om niet bij het eerste hongergevoel te gaan eten. Mijn lijf kan heus zonder eten tot 18 uur maar mijn hoofd heeft zin.
Ik heb nu een grote kop thee gepakt.
Venusss
02-02-2024 om 23:31
alhambra schreef op 02-02-2024 om 16:11:
16 -18 uur vind ik een lastige tijd. Goede lunch gehad, om 15 uur fruit + iets zoets gehad en nu 2 uur overbruggen tot het avondeten.
Ik zou mezelf moeten aanleren om niet bij het eerste hongergevoel te gaan eten. Mijn lijf kan heus zonder eten tot 18 uur maar mijn hoofd heeft zin.
Dat heb ik ook! Ik eet rond 16:00 uur vaak wat rauwe groenten. Maar toch wel vrij snel weer wat trek en ik eet nooit avondeten voor 18:30 uur wegens werk. Nog niet echt een oplossing voor gevonden anders dan maar weer een wortel knagen in de auto als ik naar huis rij
Ysenda
03-02-2024 om 10:10
alhambra schreef op 02-02-2024 om 16:11:
En als je nu dat fruit bij je lunch doet en 1 of 2 boterhammen naar 3 uur schuift?
Of bij het fruit ook nog een proteïne bron toevoegt: klein bakje magere kwark, een eitje of wat kip.
stokstaart
03-02-2024 om 10:27
gisteravond hadden ze een koolhydraatarme maaltijd gemaakt. Superlekker ook! En als toetje een enorme kaasplank die vrijwel schoon is opgegaan met lekkere wijnen!
Ik vind van 17-18.30 ook heel lastig! Rauwe groente doe ik dan ook wel. Zoet moet ik niet aan beginnen dan.