Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ninoea
27-11-2024 om 01:51
MissDalhousie schreef op 26-11-2024 om 21:45:
Ninoea, wat een doorzetter! Hoeveel loop je in die 50 minuten? Je zit zeker allang over de 5 km heen?
Ik heb het even nagekeken en heb in die 50 min 6,96 km gelopen. In totaal, incl warming up en cooling down 8,48 km. Het is niet mijn langste afstand. Ik heb al hoger gezeten maar dat was met meer intervallen met wandelpauzes. Dan ren ik toch wel vlotter.
Ies
27-11-2024 om 02:05
Oh, het lijkt me niet te doen idd met een eetpatroon waar je niet van geniet.
Ik ontzeg mezelf een hoop maar ervaar dat niet zo omdat ik zo’n beetje eet wat ik wil. (als het maar redelijk gezond is naar mijn maatstaven) En nu ik niet/ nauwelijks meer snoep geniet ik zoveel meer van gewoon eten dat eten voor mij wel vaak als een feestje voelt. Maar ik eet dan ook vaak wat ik lekker vind.
Niet dat het hier geweldig gaat. Ik merk dat ik weer bij aan het komen ben. Nog niet gewogen of gemeten maar ik voel het zo ook wel. Ik wijt het zelf aan steeds wat meer uitzonderingen. Feestje hier, etentje daar. Ik baal er wel wat van dat ik blijkbaar zo weinig uitzonderingen kan hebben. Maarja, ik wil (nu) mijn gewone eten niet gaan monitoren en het is toch het een of het ander denk ik.
Komende weken worden nog druk dus ben van plan om het even te laten zoals het nu gaat en dan in januari verder te kijken, wellicht wat strenger aan de bak.
Bewegen gaat ook niet geweldig. Mijn stappen haal ik wel maar sporten lukt niet en een hardnekkige blessure speelt steeds meer op. Vrees dat het meer rusten moet worden.