Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Venusss schreef op 31-01-2024 om 22:06:

Persoonlijk euforie momentje: alle voedingsstoffen van de Eetmeter in het groen vandaag, op 3 na ( ijzer, vitamine D, Magnesium). Maar die laatste 2 slik ik bij als supplement, dus alleen de ijzer telt haha! Jonguh, wat ben ik gezond bezig!

Haha nice!! Leuk is de Eetmeter he

Ja het helpt bij mij wel echt om gezonder te gaan eten!

alhambra

alhambra

01-02-2024 om 08:44 Topicstarter

Gisterenavond ben ik in bad gaan liggen toen ik me gestresst voelde en het wilde wegeten 

alhambra schreef op 01-02-2024 om 08:44:

Gisterenavond ben ik in bad gaan liggen toen ik me gestresst voelde en het wilde wegeten

Heel goed! En voor de rest van de avond en nacht ook een veel betere ontstresser

alhambra schreef op 01-02-2024 om 08:44:

Goede keuze, 

Ysenda schreef op 31-01-2024 om 13:47:

zoals voorspeld: SPIERPIJN en dit is pas dag 1, morgen zal mijn bed uitkomen wel een pijnlijke aangelegenheid worden.

Wel volgens plan weer hardgelopen.

Morgenochtend vroeg maar de sportschool in, als dat lukt met de spierpijn, en dan 's avonds een stukje wandelen.

Iemand nog een idee voor een gezonde warme maaltijd als je alleen een waterkoker tot je beschikking hebt?

Nou ik kwam mijn bed uit, voelde mijn spieren wel, maar ik dacht daar kan wel een training overheen. Dus ik was om 6:30 in de sportschool.

Lekker mijn nieuwe programma gedaan. Beetje meer kg en beetje meer reps dan het vorige programma, dus nu voel ik alles en lopen is wat lastig.

Ik heb inmiddels iets bedacht voor mijn waterkoker maaltijd: Noodles uit zo'n cup, daar mik ik zelf doperwten en kipfilet bij en dan nog een beker proteïne mouse van de ah (die zijn echt heul lekker)

Vanavond ga ik de spierpijn er maar uitwandelen want half februari heb ik met een vriendin afgesproken om 25km te wandelen. 

En verder ben ik op zoek naar eiwit bronnen want die heb ik vandaag wel nodig om mijn spieren te voeden.

Ik ben vandaag gestart met de vegan-challenge van pro veg. Vorig jaar de vega versie gedaan en daarna 95% vega gebleven, dus ben benieuwd! De weegschaal is niet lief voor me, maar gisteren kracht gedaan in sportschool en net een uur gewandeld, dus ik negeer het ding maar even.

ik heb behoorlijk spierpijn nog van afgelopen maandag maar ben van plan straks nog een klein rondje te rennen of nog een keer die 15 min kracht.
Kijken of ik dat gepropt krijg in dat uurtje dat ik voor mezelf heb. Ik moet dan ook nog boodschappen doen.  
Maar goed, lief gaat zaterdag uit eten, kan ik dan ook nog ff lekker sporten

Ik ben weer naar mijn werk gewandeld vanmorgen, dat was nog fris, maar net lekker in de zon met een iets langere weg terug gewandeld en nu dik 12.000 stappen gezet. Misschien als man vanavond niet naar de sportschool gaat samen nog een ommetje.

alhambra

alhambra

01-02-2024 om 17:45 Topicstarter

Ik ga vanavond nog even wandelen. Mijn weekend is begonnen. Ik ben er aan toe.

Ben niet heel fit. Nu de derde menstruatie sinds dat ik gestopt ben met de pil en deze is ineens veel heviger dan eerst.

Vandaag goede eetkeuzes gemaakt: een boterham minder omdat ik ook soep at en een appel i.p.v. snaaien.

Vanmorgen  fysio. Vanmiddag  zou ik zwemmen  of wandelen  maar beide voelden niet goed vanwege de pijn . Toen besloten  tot een fietstochtje met de elektrische  fiets. Iets minder intensief  als gepland, maar  wel verstandig.  En toch beweging. 

Nou wandelen wordt het niet meer want man is nog onderweg en pas laat thuis. Nou ja morgen ga ik toch naar de sportschool.
Nog geen weekend voor mij helaas want het is mijn zaterdag om te werken ( zo geen zin in)

Ies

Ies

02-02-2024 om 05:33

alhambra schreef op 30-01-2024 om 22:42:

Welkom!

Dank!

Ik heb impulsief de eetmeter app ook geïnstalleerd, maar ook weer eraf gegooid  Ik geloof er niet zo in dat mijn vette yoghurt ongezond is, heb geen behoefte aan die boodschap.
Ik doe het toch maar weer wat ‘op gevoel’, dat past me ook het best.
Vooral de echt ongezonde dingen mijden zoveel mogelijk (nu weekje bezig ofzo) en de twijfelgevallen (kanten klare producten etc) wat minder proberen te consumeren.
Nu nachtdienst, dan wil het niet zo, volgende week wil ik weer starten met meer groente eten. En kijken of mijn zere lijf wat sporten aankan, beweging heb ik wel al genoeg, maar kan best meer.  

Ik ben gisteren de fout ingegaan met een bonbon op het werk en later gewoon teveel gegeten. En koekjes die we nog uit kerstpakket hadden liggen.  Had de hele dag koud en ontzettend trek.
Straks in de sportschool krijg ik nieuw schema voor de Egym. En ik moet op en neer naar mijn werk want ben iets vergeten.

Ies schreef op 02-02-2024 om 05:33:

[..]

Dank!

Ik heb impulsief de eetmeter app ook geïnstalleerd, maar ook weer eraf gegooid Ik geloof er niet zo in dat mijn vette yoghurt ongezond is, heb geen behoefte aan die boodschap.
Ik doe het toch maar weer wat ‘op gevoel’, dat past me ook het best.

Dat stukje over de schijf van 5 en dag advies hoef je ook niet te gebruiken. Je ziet het ook niet gelijk in beeld maar moet het bewust opzoeken.

Ik gebruik het ook niet.

Wat ik gebruik is het aantal calorieën en het proteïne gehalte meer niet.

En dan zegt het dus helemaal niets over gezond of niet gezond.

Dat zit in jouw hoofd. 

En vaak is op gevoel bij het aanleren van een ander eetpatroon niet zo handig want dan vergeet je wel eens wat maar het bewust opschrijven met de bijbehorende getallen en die getallen zien is dan de eye-opener.

Maar misschien past dan my fitness pall beter bij je want die doet niets met de schijf van vijf bij mijn weten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.