Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

30-01-2024 om 09:30 Topicstarter

Auwereel schreef op 30-01-2024 om 08:30:

[..]

In pindakaas zitten ook voedingsstoffen die in kaas niet zitten. Niet alleen kcal zijn van belang, ook variatie in je eten.

Klopt. Dat moet ik niet vergeten.

Azalea747 schreef op 29-01-2024 om 09:13:

[..]

Ha Stokstaart. OT, maar ik hoop dat de nieuwe coronabesmetting je weinig last heeft bezorgd en geen terugkeer van postcovidklachten!

Nee gelukkig niet!! Daar was ik wel heel bang voor. Alleen realiseerde ik me vandaag dat ik wel allerlei oorklachten heb sindsdien. En oren is een zwak punt. Ff afwachten, anders maar weer eens naar de kno arts

Gister kon ik eerder naar huis en heb ik 3,7km gerend wat super lekker ging en de workout van hier die 15min duurde.
Gisteravond had ik al spierpijn maar denk omdat ik lopend naar een vriendin ben gegaan is het nu minimaal 🤗

alhambra schreef op 30-01-2024 om 09:30:

[..]

Klopt. Dat moet ik niet vergeten.

48+ kaas is niet gezonder dan je pindakaas, pindakaas zijn bv plantaardige vetten en die zijn meestal meervoudig onverzadigd, dat is gezonder. Kaas zijn dierlijke vetten en vaak verzadigde vetten. 

48+ betekent dat 48 of meer % van de droge massa vet is. En die voorgesneden plakken zijn ook behoorlijk zwaar.

Qua variatie dus prima maar of je er zoveel minder calorieën dan mee binnen krijgt is niet gelijk het geval, dan zul je ook over moeten stappen naar 30 of zelfs 20+ kaas. Voor de soort vetten hoef je dat dus niet te doen. 

Kortom de ene kaas is de andere niet en ook niet per definitie beter dan pindakaas. 

De week hier lekker gestart! Heb een dagje gevast. Alleen s avonds een goed gevulde en gevarieerde pastasalade gegeten en een goede bak roomkwark.1300 calorieën. 

Ysenda schreef op 30-01-2024 om 08:44:

ik heb zojuist in mijn tas gestopt:
Kwark met mandarijn en granola (ivm medicatie ontbijt ik op mijn werk)
Worteltjes
Een salade met tonijn, cottage cheese en caesar dressing (sla, tomaat, komkommer)
Appel
Proteine reep

En vanavond eten we soep met brood omdat ik pas om half 8 thuis ben.

Vandaag een kantoordag en daarna sporten met PT.

Nou dit liep iets anders.

PT had een planningsfoutje gemaakt dus vanavond kon niet. Maar in de middag was iemand uitgevallen en of ik dan kon.

Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik niet midden op de dag wil trainen, de trek in eten zelfs na mijn lunch, mijn middag tussendoortje en bij collega gescoorde chocolade, die ook nog Meg was, had ik nog steeds trek.

Maar goed wel lekker getraind,  weer wat reis en kilo's erbij. En waarschijnlijk morgen wel spierpijn.

De rest van de week is wat onduidelijk qua planning en ook afhankelijk van de spierpijn want die voel ik nu al opkomen.

Ies

Ies

30-01-2024 om 22:40

Ik doe graag mee!
Jaren geleden succesvol afgevallen en daar is de laatste jaren weer een klein beetje van teruggekomen.
Dat wil ik er wel een beetje af weer, vooral mijn buik.
Vooral wil ik gezonder eten (weer) en hopelijk beweging wat beter integreren in mijn leven. (Al flink mee bezig maar lukt niet altijd goed door chronische klachten) 
Ik hoef niet perse af te vallen maar voelde me in het verleden wel een flink stuk fitter als ik gezonder at, dat wil ik vooral weer terug. Vooral meer groente en weinig toegevoegde suiker. Omdat ik beweging ook op aan het voeren  ben wil ik ook wat beter opletten of ik genoeg eiwitten binnen krijg. 

alhambra

alhambra

30-01-2024 om 22:42 Topicstarter

Welkom!

zoals voorspeld: SPIERPIJN en dit is pas dag 1, morgen zal mijn bed uitkomen wel een pijnlijke aangelegenheid worden.

Wel volgens plan weer hardgelopen. 

Morgenochtend vroeg maar de sportschool in, als dat lukt met de spierpijn,  en dan 's avonds een stukje wandelen.

Iemand nog een idee voor een gezonde warme maaltijd als je alleen een waterkoker tot je beschikking hebt?

alhambra

alhambra

31-01-2024 om 14:14 Topicstarter

Ysenda schreef op 31-01-2024 om 13:47:

zoals voorspeld: SPIERPIJN en dit is pas dag 1, morgen zal mijn bed uitkomen wel een pijnlijke aangelegenheid worden.

Wel volgens plan weer hardgelopen.

Morgenochtend vroeg maar de sportschool in, als dat lukt met de spierpijn, en dan 's avonds een stukje wandelen.

Iemand nog een idee voor een gezonde warme maaltijd als je alleen een waterkoker tot je beschikking hebt?

Ja, dag 2 is het pittigst qua spierpijn inderdaad.

Een warme maaltijd met alleen een waterkoker gaat moeilijk worden.
Je kunt couscous wellen in kokend water. En dan een blikje gemengde groenten er door.

Ik was vanmorgen al om 5 over 8 in de sportschool , wie had dat nou ooit van mij gedacht?
Ben nu behoorlijk moe vanwege een werk activiteit, leuk maar vermoeiend en dacht dat al dus vandaar dus later gaan werken en dus eerst gaan sporten.
Na het eten nog even met man een rondje park voor we gaan bankhangen.
Morgen sta ik ook op tijd op want moet meteen beginnen met een vergadering en wil gaan lopen dan heb ik morgen ook meteen mijn beweging te pakken.
Vrijdag een afspraak in de sportschool voor een nieuw schema/programma bij de Egym.

Lekker bezig dolfje!

Bij mij  staan de weegschaal  erg stil. Ik zit goed in een calorieën tekort, daar ligt het niet aan. Wel gaat het fysiek weer even minder met me, na heupproblemen, daarna een soort keelontsteking  heb ik nu een blaasontsteking.  Mijn lichaam  lijkt het even zat te zijn ofzo, ik krijg een duidelijk  signaal  dat ik meer rust moet  nemen. 
Waarschijnlijk  val ik daarom nu niet af, mijn lijf heeft even andere prioriteiten,  een ontsteking  weg zien te krijgen.

Ik heb het de hele dag al zo ontzettend koud. Hopelijk word ik niet ziek nu ik zo lekker bezig ben. 

Vanochtend kwark met blauwe bessen en vanmiddag lekker gelunched buiten de deur met een salade. Vanavond groenten uit de oven met een kipfiletje. Volgens de Eetmeter keurig gegeten vandaag en 8000 stappen gezet. Dat laatste zal morgen wat lastiger worden door een event van het werk maar wellicht lukt het om met een paar collega’s tussen de middag toch een ommetje te maken. 

Persoonlijk euforie momentje: alle voedingsstoffen van de Eetmeter in het groen vandaag, op 3 na ( ijzer, vitamine D, Magnesium). Maar die laatste 2 slik ik bij als supplement, dus alleen de ijzer telt haha! Jonguh, wat ben ik gezond bezig!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.