Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Damoontje
20-01-2024 om 15:21
Goed dat je weer beter bent Ysenda!
Hier vriest het idd ook nog. Ik heb vanavond een verjaardag van een kennis, maar ik blijf lekker thuis. Niet zo’n behoefte aan de drukte.
verder weet ik niet of de weegschaal het nog doet, ik weeg soms 80 en soms 84. Het display is ook beetje stuk maar meestal kan ik er nog wel wat van maken.
Ysenda
20-01-2024 om 17:17
Het gaat echt lekker vandaag. Heb al bijna 15.000 stappen staan en ik moet nog naar de supermarkt 20 minuten lopen verderop.
Wel hebben we gister een airfryer gekregen en de bitterballen die er net uit kwamen zijn wel verdraaid lekker. Ik heb het bij 2 gehouden zoon en schoondochter hebben de rest op gegeten. Maar dat beloofd wel veel zelfbeheersing kweken.
Ik heb net wel 2 boeken uut de bieb gehaald over gezond koken met de airfryer.
Nu eerst maar eens naar de supermarkt.
Dolfje
20-01-2024 om 17:25
Wij hebben vanmiddag een flinke ronde gewandeld en zit nu op bijna 10.000 stappen.
Wij eten vanavond frietjes uit de airfryer, had er ineens zo'n zin in ( komt natuurlijk door het bier van gisteren). Morgen weer gezond en sporten.
Dorestad
20-01-2024 om 20:56
koffie op, krant uit, was draait, bananenbrood zonder suiker gebakken. Dan maar naar buiten. De zon scheen. Koude wind. Sneeuw. 16 kilometer ongeveer gelopen, 20.000 stappen zegt mijn horloge bij zo'n afstand. Elke dag verbruik ik door lopen en krachttraining tenminste 1000 kcal. Ik hoef niet af te vallen. Kan dus best veel eten.
Pupsel
21-01-2024 om 09:19
Vanaf morgen midweekje vakantie. Wil niet te goed op letten maar wel wat.
gelukkig gaan we veel wandelen en er is een zwembad dus qua bewegen zit het wel goed.
Pupsel
21-01-2024 om 09:21
dat klinkt goed dorestad! Ik zit nu ongeveer aan 10 a 15000 stappen per dag (geen andere sport verder). Is toch weer paar 100 calorieën speling
Moosey
21-01-2024 om 09:42
Ik merk maar weer dat vermoeidheid alles lastiger maakt. Intensieve weken op werk en nog een hobbyproject ernaast deze week wat me drie avonden en een dag kostte en ik vind het echt lastiger om netjes te eten en elke avond te bewegen. Eten gaat niet dramatisch slecht, maar net wat meer behoefte aan suiker (dat is bij mij echt vermoeidheid) en ik eet denk ik net wat meer.
Wel nog lekker m’n Pilatesles ergens tussen weten te squeezen deze week. Vandaag laatste dag van het project en dan nog twee dagen vrij, hopelijk ben ik daarna weer een beetje boven jan.
Dolfje
21-01-2024 om 10:07
Ik heb net mijn bmr en calorieën behoefte berekend op berekenen.nl en ga weer alles invoeren in de eetmeter app van het voedingscentrum en zorgen dat ik in een calorietekort zit.
Heb voor morgen naar het werk in elk geval ook worteltjes gekocht om tussendoor te eten.
Straks gaan we sporten maar om deze tijd is het me er veel te druk dus dat doen we wat later. En ik heb nog geen zin
Morgenvroeg wil ik weer op tijd opstaan en naar mijn werk wandelen. Wil dat vaker gaan doen.
Damoontje
21-01-2024 om 10:35
Zie zo wat mensen die ik een tijdje niet gezien heb. Mijn benen zijn al heel slank en ik heb een jurkje aan. Benieuwd of ze het zien!
fijne zondag allemaal!
Dolfje
21-01-2024 om 10:59
Damoontje schreef op 21-01-2024 om 10:35:
Zie zo wat mensen die ik een tijdje niet gezien heb. Mijn benen zijn al heel slank en ik heb een jurkje aan. Benieuwd of ze het zien!
fijne zondag allemaal!
Wat fijn!!! Dat zien ze vast hoor, ik hoor het wekelijks op mijn werk van bezoekers en collega's dat ik zo afgevallen ben maar zelf zie ik dat dus niet zo. Voel het wel en heb zeker een maat kleiner maar zie het niet zo.
lientje69
21-01-2024 om 11:21
Allemachtig dorestad , zoveel lopen en calorieën verbranden daardoor. Ik wou dat ik dat kon!
Helaas heb ik zo mijn beperkingen als chronisch pijnpatiënt en zeker nu ik extra aparte fysieke klachten erbij gekregen heb. Heb gister nog wel een klein rondje gelopen en heb in plaats van een zak chips of koek gewoon netjes een bakje vla gegeten gisteravond toen ik nog honger had. Verder eet ik tegenwoordig flink meer fruit en snoep ik véél minder. Neem nog wel af en toe wat lekkers, weet dat ik het anders op de lange termijn niet volhou. Het gaat al frustrerend langzaam, als het langzaam gaat en ik me alles ontzeg , gooi ik zeker de handdoek in de ring.
Bovendien heb ik fysiek zwaar werk dat ik dan in combinatie met de pijn en weinig calorieën niet vol ga houden.
Pupsel
21-01-2024 om 13:09
Dolfje schreef op 21-01-2024 om 10:07:
Ik heb net mijn bmr en calorieën behoefte berekend op berekenen.nl en ga weer alles invoeren in de eetmeter app van het voedingscentrum en zorgen dat ik in een calorietekort zit.
Heb voor morgen naar het werk in elk geval ook worteltjes gekocht om tussendoor te eten.
Straks gaan we sporten maar om deze tijd is het me er veel te druk dus dat doen we wat later. En ik heb nog geen zin
Morgenvroeg wil ik weer op tijd opstaan en naar mijn werk wandelen. Wil dat vaker gaan doen.
ik doe dat via myfitnesspal! Ik probeer echt alles in te voeren, ook op slechte eetdagen. Geeft echt zoveel inzicht.
Net daardoor zonder schuldgevoel een croissantjes kunnen eten, gezien het binnen mijn calorieën ligt.
Ik mag overigens 1800 calorieën als ik niet wil aankomen. Dus om af te vallen proberen echt rond de 1300 a 1500 calorieën op een dag te blijven. Is best een uitdaging.
Ysenda
21-01-2024 om 13:49
Pupsel schreef op 21-01-2024 om 13:09:
[..]
Ik mag overigens 1800 calorieën als ik niet wil aankomen. Dus om af te vallen proberen echt rond de 1300 a 1500 calorieën op een dag te blijven. Is best een uitdaging.
Ik vind het soms al moeilijk om met alleen gezond eten de 1200 kcal te halen. Dan zit ik 's avonds nog maar aan een bak kwark met cruesli.
Ik eet vrij makkelijk 4-600 gram groenten per dag maar dat geeft wel veel vulling en vezels maar niet veel calorieën.
Bij de lunch 125g ijsbergsla, 125 g komkommer met schil, 125 g tomaatjes en dan natuurlijk nog 1 of 2 proteine bronnen, 's middags tussendoor een grote paprika (175-200g) en 150 worteltjes en dan nog 150 g bij het avondeten. Bij het ontbijt en 's avonds fruit.
Auwereel
21-01-2024 om 13:53
Ysenda schreef op 21-01-2024 om 13:49:
[..]
Ik vind het soms al moeilijk om met alleen gezond eten de 1200 kcal te halen. Dan zit ik 's avonds nog maar aan een bak kwark met cruesli.
Ik eet vrij makkelijk 4-600 gram groenten per dag maar dat geeft wel veel vulling en vezels maar niet veel calorieën.
Bij de lunch 125g ijsbergsla, 125 g komkommer met schil, 125 g tomaatjes en dan natuurlijk nog 1 of 2 proteine bronnen, 's middags tussendoor een grote paprika (175-200g) en 150 worteltjes en dan nog 150 g bij het avondeten. Bij het ontbijt en 's avonds fruit.
Ik ben groente- & vezelliefhebber, maar na een paar dagen worteltjes eten, of bleekselderij, heb ik het wel weer gezien en snak ik naar een gewone boterham (het liefst zwaar brood, desembrood of kiembrood, dat wel).