Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Damoontje
19-01-2024 om 18:14
Dank je. Hier ging ik ook zweten ‘onder’ mijn buik, de plooi waar de buik gaat hangen zeg maar. Gelukkig zit het daar nu niet meer dubbel. Misschien herstelt het zich nog.
Lijkt me drama als je zo lang last hebt. Hadden ze het in NL laten doen?
Dorestad
19-01-2024 om 18:16
Damoontje schreef op 19-01-2024 om 18:14:
Dank je. Hier ging ik ook zweten ‘onder’ mijn buik, de plooi waar de buik gaat hangen zeg maar. Gelukkig zit het daar nu niet meer dubbel. Misschien herstelt het zich nog.
Lijkt me drama als je zo lang last hebt. Hadden ze het in NL laten doen?
Jazeker. Beiden in Bergman kliniek.
RoosOpJeHoed
19-01-2024 om 18:38
Dank voor je antwoord Dorestad. Klinkt afschuwelijk, die ervaring van je vriendinnen. Het blijft een lastige afweging. Maar goed, eerst de laatste 25 kilo eraf, dan zien we wel weer.
En idd Damoontje, de huid gaat wel hangen, maar doordat er uiteindelijk minder vet in zit zal het minder dubbelvouwen. Laten we uitgaan van het positieve, dat het bijtrekt
Vanmorgen een core workout gedaan. Kon kiezen met of zonder dumbbell (van 1 kilo). Ik dacht dat makkelijk te kunnen, maar haha, na één oefening verder gegaan zonder gewicht
Dorestad
19-01-2024 om 18:48
RoosOpJeHoed schreef op 19-01-2024 om 18:38:
Dank voor je antwoord Dorestad. Klinkt afschuwelijk, die ervaring van je vriendinnen. Het blijft een lastige afweging. Maar goed, eerst de laatste 25 kilo eraf, dan zien we wel weer.
En idd Damoontje, de huid gaat wel hangen, maar doordat er uiteindelijk minder vet in zit zal het minder dubbelvouwen. Laten we uitgaan van het positieve, dat het bijtrekt
Vanmorgen een core workout gedaan. Kon kiezen met of zonder dumbbell (van 1 kilo). Ik dacht dat makkelijk te kunnen, maar haha, na één oefening verder gegaan zonder gewicht
Nog even over huid: mijn eega was destijds ook heel veel kilo's kwijt en zat niet strak meer in zijn vel. Hij ging hardlopen en meneer kreeg me daar een afgetraind lijf. Alles weer strak.
Ik heb na 40 kg afgevallen te zijn natuurlijk ook een niet strak lijf. Dat past ook niet bij mij. Ik heb snel last dat, met warmte, mijn bovenbenen kapot schuren. Ik heb geen ranke pootjes namelijk.
Ik moet lachen om je ervaring met core workout. Ik doe 5x per week kracht. Maar bij diverse oefeningen met mijn armen moeten de losse gewichten van de metalen stang af. De stang van 2 kg is dan al een vieze opgave.
Friezinnetje
19-01-2024 om 18:54
ik heb vanmiddag ook een rondje gelopen in het dorp. Lekker even de frisse lucht in. Moet ik vaker doen, maar ja.
Damoontje
19-01-2024 om 19:12
Ja ik denk dat het nog wel bij trekt dat het niet meer dubbel hangt. Ok hardlopen dus. Kan ik wel weer ns gaan doen ja.
Venusss
19-01-2024 om 23:44
Anne1234! schreef op 19-01-2024 om 11:24:
[..]
Om te weten hoeveel calorieën je het beste kan eten moet je je BMR weten. Dat is het minimum aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om goed te functioneren als je helemaal niks doet. Hoeveel calorieën je in totaal verbrand is vervolgens afhankelijk van hoe actief je bent. Als je gezond wil afvallen moet je daar zo'n 20 tot 30% onder gaan zitten. Op de website van happyhealth kan je dit allemaal heel goed berekenen. Als je naar de website gaat en in de zoekbalk bmr invult dan kom je vanzelf bij die rekenmodule.
Ik hou de aantallen aan die daar uitkomen en val daarmee tussen de 2 en 4 kilo per maand af.
Top1 Hier was ik naar op zoek! Ik kom uit op zo'n 1500 kcal per dag met de berekening, maar dat is nog zonder het fietsen op de hometrainer wat ik wil gaan doen Dus helemaal prima. Dankjewel!
Venusss
19-01-2024 om 23:59
Ik heb ruim 15 jaar geleden een buikwandcorrectie ondergaan, ik had deels door aanleg een "schort", deels door heel veel afvallen (voornamelijk door stress overigens). Het is een operatie die je zeker niet moet onderschatten, trek gerust 6 weken uit voor je herstel. Bij mij zijn ook de buikspieren ingekort, wat het herstel moeizamer maakt. Het was nodig en alles is ook vergoed door de verzekering, helaas wordt dat volgens mij nagenoeg nooit meer gedaan. Maar tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ja ik ben nu wel te zwaar (wordt aan gewerkt ), maar geen overhangend vel meer wat ging ontsteken.
Damoontje
20-01-2024 om 07:28
Venusss schreef op 19-01-2024 om 23:59:
Ik heb ruim 15 jaar geleden een buikwandcorrectie ondergaan, ik had deels door aanleg een "schort", deels door heel veel afvallen (voornamelijk door stress overigens). Het is een operatie die je zeker niet moet onderschatten, trek gerust 6 weken uit voor je herstel. Bij mij zijn ook de buikspieren ingekort, wat het herstel moeizamer maakt. Het was nodig en alles is ook vergoed door de verzekering, helaas wordt dat volgens mij nagenoeg nooit meer gedaan. Maar tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ja ik ben nu wel te zwaar (wordt aan gewerkt ), maar geen overhangend vel meer wat ging ontsteken.
Thanks! Ik denk dat het bij mij niet echt noodzakelijk is. Mijn buik zal wat ‘blubber’ blijven maar niet echt zo’n schort. Het is geen plooi meer onder mijn buik. En ik ben 41, de meesten hebben nu geen hele platte buik meer. Het zou dan esthetisch zijn. Dank je voor je ervaring.
Twee vriendinnen van mij hebben nog steeds een super platte buik. Ze zijn 45. Dat is wel uitzonderlijk.
Mijn gewicht schommelt nu tussen 80 en 83. Misschien is de weegschaal stuk. Ik neem maar het gemiddelde.
alhambra
20-01-2024 om 08:28
Hmm het heeft vannacht toch weer gevroren. Jammer want durf ik niet met de kinderen op mijn fiets te gaan. Het wordt dus de auto net als gisteren. Het zou beide keren een goed fietstochtje geweest zijn van 30 minuten
Dolfje
20-01-2024 om 09:01
Wij kregen gisteren onverwacht bezoek van onze beste vrienden die we door omstandigheden niet heel vaak gezien hebben het afgelopen jaar. En het was heel gezellig maar dus geen dry january meer
Ik was gisteren na het bezoek aan de meubelboulevard op ruim 16.000 stappen uitgekomen.
Vandaag geen sportieve plannen maar wil wel gaan wandelen.
Morgen naar de sportschool en dan wil ik maandag weer op tijd opstaan en naar het werk wandelen, dat is me van de week wel bevallen.
Ysenda
20-01-2024 om 10:45
Dit was een goede week. Weer aan het werk na 2 weken ziek.
Eten ging heel goed, helemaal volgens planning zonder snaai behoefte. Ik ging ook redelijk op tijd naar bed, daar zit echt nog ruimte voor verbetering.
Donderdag ben ik weer gaan sporten met PT, wel kracht verloren in die 2 weken en ademen ging nog niet helemaal pijnloos maar zeker wel lekker getraind nieuwe oefeningen want mijn schouder gaat echt stukken beter, hij is echt aan het ontdooien en daar maken we gelijk gebruik van. Het handige is dat mijn fysio samenwerkt met PT en dus gelijk aangeeft wat ik wel en niet mag doen bij PT en waar zij bij mijn houdingen op moet letten.
Dus ondanks dat ik weer meer ben gaan eten is er toch iets af gegaan en woog ik vanmorgen 75,5.
Vandaag wil ik gaan lopen naar de bouwmarkt en de stad en dan morgen naar de sportschool.
Ysenda
20-01-2024 om 10:46
alhambra schreef op 20-01-2024 om 08:28:
Hmm het heeft vannacht toch weer gevroren. Jammer want durf ik niet met de kinderen op mijn fiets te gaan. Het wordt dus de auto net als gisteren. Het zou beide keren een goed fietstochtje geweest zijn van 30 minuten
Dat is balen, maar veiligheid voor alles. Ik heb gisteren ook diverse mensen onderuit zien en horen gaan naast mijn huis. Er zitten een paar bochtjes en daar is het nu net verraderlijk glad terwijl de rest van de straat niets aan de hand is.
alhambra
20-01-2024 om 14:34
Ysenda schreef op 20-01-2024 om 10:46:
[..]
Dat is balen, maar veiligheid voor alles. Ik heb gisteren ook diverse mensen onderuit zien en horen gaan naast mijn huis. Er zitten een paar bochtjes en daar is het nu net verraderlijk glad terwijl de rest van de straat niets aan de hand is.
Ja precies dit. Ik ben daarnet bij thuiskomst meteen mijn rondje gaan wandelen en op bepaalde plekken was het nog een ijsbaan.
Saga
20-01-2024 om 15:17
vandaag verjaardag thuis, dus dat wordt lastig qua vlaai en snacken, maar goed, dan gaan we daarna weer op de rem