Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Venusss
19-01-2024 om 09:22
Ysenda schreef op 19-01-2024 om 08:53:
[..]
Heb je wellicht een smartwatch die je calorieverbruik bij kan houden want dan zie je wat je verbruikt en pas dan kun je zeggen of het te veel of te weinig is. Alleen de intake zegt niet zo veel.
Ik probeer ongeveer 750 kcal beneden mijn verbruik te zitten maar nooit minder dan 1000 kcal per dag. Ik heb dagen dat ik maar 1600 kcal verbruik maar ook dagen dat ik boven de 3500 zit. 1800 is gemiddeld voor een thuiswerkdag. Dus richt ik me op zo'n 1100-1200 kcal per dag. En eet soms bij een dag waar ik veel verbruik 's avonds wat meer.
Ja ik heb een Apple Watch, weet alleen ff niet hoe je dat kan bekijken, maar ga dit uitzoeken! Bedankt voor de tip, stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb.
Damoontje
19-01-2024 om 09:24
Lientje, het gaat niet zo snel maar dan is het vaak wel blijvend.
ik ga trouwens vandaag ff kleding uitzoeken. Misschien de grote dingen meteen naar de kringloop.
Dolfje
19-01-2024 om 09:38
Ik weeg hetzelfde als dinsdag 84.1.
Lig nu nog in bed want lui en koud
Ga zo vast wel mijn sportkleding aantrekken en straks naar de sportschool.
Venusss
19-01-2024 om 09:40
lientje69 schreef op 19-01-2024 om 09:15:
Venuss, ik val pas af onder de 1500 calorieën per dag. Dus voor mij klinkt dat prima. Mijn verbranding is echt totaal verstoord. Heb chronische pijn, een fysiek zware baan en toch val ik pas af met minder dan 1500 calorieën
Dat gezegd hebbende, het gaat tergend langzaam ook nog, maar inmiddels sinds september 5,5 kilo kwijt. 2 punten in mijn bmi gezakt ( van 37 naar 35, nog schrikbarend hoog , maargoed)
Maar het meest positieve ( denk ik ) 8 !!!! cm buikomvang kwijt. Dat is best goed volgens mij.
We zetten maar door. Ondanks het langzame tempo. Schijnt ook beter te zijn , langzaam afvallen, maar ik vind het best frustrerend.
Je bent goed bezig, maar ik kan me de frustratie zeker voorstellen. Maar uiteindelijk gaat het niet alleen om afvallen, ook om gewoon een stuk gezonder leven dan voorheen. Dat zeg ik wel heel regelmatig tegen mezelf, niet teveel focus op de kilo's. Zo eet ik nu veel meer groenten bijvoorbeeld.
En die buikomvang is ook een goeie tip voor mij, stel dat de weegschaal toch erg langzaam gaat dan kan die afnemende buikomvang misschien toch net even een positieve ervaring zijn.
Dolfje
19-01-2024 om 09:43
Venusss schreef op 19-01-2024 om 09:40:
[..]
Je bent goed bezig, maar ik kan me de frustratie zeker voorstellen. Maar uiteindelijk gaat het niet alleen om afvallen, ook om gewoon een stuk gezonder leven dan voorheen. Dat zeg ik wel heel regelmatig tegen mezelf, niet teveel focus op de kilo's. Zo eet ik nu veel meer groenten bijvoorbeeld.
En die buikomvang is ook een goeie tip voor mij, stel dat de weegschaal toch erg langzaam gaat dan kan die afnemende buikomvang misschien toch net even een positieve ervaring zijn.
Ja ik focus ook teveel op de kilo's en ben echt wel een stuk gezonder en fitter dan vroeger maar ik blijf een te dikke buik en bovenbenen hebben.
Het onder de 80 komen lukt me niet, ben het heel even geweest maar het houden is zo moeilijk.
Azalea747
19-01-2024 om 09:49
Venusss schreef op 19-01-2024 om 09:22:
[..]
Ja ik heb een Apple Watch, weet alleen ff niet hoe je dat kan bekijken, maar ga dit uitzoeken! Bedankt voor de tip, stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb.
Je kunt het zeker als leidraad gebruiken, maar staar je ook niet blind op die precieze cijfers, want het is bekend dat die bij smartwatches vrij onnauwkeurig zijn.
Damoontje
19-01-2024 om 10:00
Buikomvang meten goed idee. Dit is hier dus niet significant voor de rest van mijn lijf.
97 cm.
Anne1234!
19-01-2024 om 11:24
Venusss schreef op 19-01-2024 om 08:44:
Dank voor het warme welkom
Ik lees hier over slaapproblemen, die heb ik helaas ook. Ik zit middenin de overgang en denk dat het vooral daardoor komt. Dus zo'n bril lijkt mij dan niet zoveel zin te hebben, de hormonen doen gewoon wat ze willen. Sowieso is de overgang en afvallen al een dingetje
Nog even over de Eetmeter, ik gebruik die mede omdat ik mezelf ken, ik moet oppassen dat ik niet doorsla in gezond willen eten/leven en afvallen. Heb geen eetstoornis, maar bij mij is het vaak alles of niets. Snaaidrang heb ik nu dus ook niet, ik kan nog zoveel trek hebben maar de strenge stem in mij is extreem kritisch. Dat klinkt heel fijn, maar is het soms niet. Zit nu dagelijks tussen de 1400-1700 kcal en een vriendin van mij zei al dat het wel erg weinig is. Dus nu twijfel ik alsnog, is dat echt te weinig?
Om te weten hoeveel calorieën je het beste kan eten moet je je BMR weten. Dat is het minimum aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om goed te functioneren als je helemaal niks doet. Hoeveel calorieën je in totaal verbrand is vervolgens afhankelijk van hoe actief je bent. Als je gezond wil afvallen moet je daar zo'n 20 tot 30% onder gaan zitten. Op de website van happyhealth kan je dit allemaal heel goed berekenen. Als je naar de website gaat en in de zoekbalk bmr invult dan kom je vanzelf bij die rekenmodule.
Ik hou de aantallen aan die daar uitkomen en val daarmee tussen de 2 en 4 kilo per maand af.
Ysenda
19-01-2024 om 11:31
Anne1234! schreef op 19-01-2024 om 11:24:
[..]
Om te weten hoeveel calorieën je het beste kan eten moet je je BMR weten. Dat is het minimum aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om goed te functioneren als je helemaal niks doet. Hoeveel calorieën je in totaal verbrand is vervolgens afhankelijk van hoe actief je bent. Als je gezond wil afvallen moet je daar zo'n 20 tot 30% onder gaan zitten. Op de website van happyhealth kan je dit allemaal heel goed berekenen. Als je naar de website gaat en in de zoekbalk bmr invult dan kom je vanzelf bij die rekenmodule.
Ik hou de aantallen aan die daar uitkomen en val daarmee tussen de 2 en 4 kilo per maand af.
Als ik op de website van happyhealth kijk is daar uberhaubt geen zoek optie.
Happy Health
of bedoel jij een andere website?
lientje69
19-01-2024 om 12:24
Anne1234! schreef op 19-01-2024 om 11:24:
[..]
Dat werkt voor mij dus niet. Dan zou ik veel meer mogen eten en meer kunnen afvallen. Helaas is niet ieder lichaam de standaard. Door mijn chronische pijn heeft mijn lichaam zich aangeleerd heel zuinig met de energie om te gaan. Dus mijn bmr ligt veel lager dan als ik dat zou berekenen via zo'n site.
RoosOpJeHoed
19-01-2024 om 14:07
Dorestad schreef op 18-01-2024 om 20:42:
[..]
Buikwandcorrectie is een fikse ingreep. Ik heb 2 vriendinnen die het hebben gehad. De 1 in combinatie met borstverkleining.. het was pittig!
Ja je zult zeker zien dat er wat af is. Maar daar hoef je je niet voor te schamen toch? Integendeel, je mag er trots op zijn dat het gelukt is en ja, dit is ook een zichtbaar bewijs dat het gelukt is.....
Lopen vind ik inderdaad heerlijk. Zowel alleen als met gezelschap. 20 kg, dat scheelt je een maat of 4 of 5 denk ik?
Op welke manier was het pittig voor jouw vriendinnen? Ik hoor vaker dat het een zware ingreep is, maar is het het langzame herstel, het feit dat je weinig kunt of enorme pijn? (of allemaal?) Bij mij zal zo'n operatie bij mijn bovenbenen onvermijdelijk zijn, het vel lubbert nu al. Buik kan nog redelijk bij gaan trekken volgens de huisarts. En ja, het is zichtbaar bewijs, maar het brengt ook veel lichamelijk ongemak met zich mee. Ik heb regelmatig ontstekingen en in de zomer moet ik vanalles doen om smetplekken te voorkomen. Dan val je af voor verbetering van je gezondheid...
RoosOpJeHoed
19-01-2024 om 14:09
lientje69 schreef op 19-01-2024 om 09:15:
Venuss, ik val pas af onder de 1500 calorieën per dag. Dus voor mij klinkt dat prima. Mijn verbranding is echt totaal verstoord. Heb chronische pijn, een fysiek zware baan en toch val ik pas af met minder dan 1500 calorieën
Dat gezegd hebbende, het gaat tergend langzaam ook nog, maar inmiddels sinds september 5,5 kilo kwijt. 2 punten in mijn bmi gezakt ( van 37 naar 35, nog schrikbarend hoog , maargoed)
Maar het meest positieve ( denk ik ) 8 !!!! cm buikomvang kwijt. Dat is best goed volgens mij.
We zetten maar door. Ondanks het langzame tempo. Schijnt ook beter te zijn , langzaam afvallen, maar ik vind het best frustrerend.
Hier mag je echt heel trots op zijn! Frustrerend inderdaad, maar uiteindelijk beter. Bij snel afvallen raakt je metabolisme ook over de flos en zo te lezen heb je het al zwaar te halen.
alhambra
19-01-2024 om 15:38
Er wordt hier veel geschreven. Leuk! Ik hoop dat we elkaar kunnen stimuleren. Op iedereen reageren lukt niet meer. Dus ik reageer op een paar maar ik heb wel alles gelezen.
Lientje, 8cm kwijt vind ik een hele prestatie en het lijkt me ook goed voor je lijf. Wat rot dat je max 1500 calorieën kan eten per dag. Dat is weinig.
Met het oog op de overgang die onvermijdelijk gaat komen, zet ik nu in op gezonder leven en wat afvallen. Dan heb ik tijdens de overgang wat ruimte voor de onvermijdelijke gewichtstoename. Mijn angst is dat ik dan ook rond de 1500 mag eten. Dat haal ik volgens mij al met ontbijt, lunch, diner en fruit. Maar dan geen ruimte meer voor wat extra's.
Dorestad
19-01-2024 om 16:06
RoosOpJeHoed schreef op 19-01-2024 om 14:07:
[..]
Op welke manier was het pittig voor jouw vriendinnen? Ik hoor vaker dat het een zware ingreep is, maar is het het langzame herstel, het feit dat je weinig kunt of enorme pijn? (of allemaal?) Bij mij zal zo'n operatie bij mijn bovenbenen onvermijdelijk zijn, het vel lubbert nu al. Buik kan nog redelijk bij gaan trekken volgens de huisarts. En ja, het is zichtbaar bewijs, maar het brengt ook veel lichamelijk ongemak met zich mee. Ik heb regelmatig ontstekingen en in de zomer moet ik vanalles doen om smetplekken te voorkomen. Dan val je af voor verbetering van je gezondheid...
Bij de één was er maandenlang lekkage langs de hechtingen en ook nadat de hechtingen verwijderd waren. De wond sloot niet goed, ze moest echt over de gehele lengte van waar huid was doorgesneden absorberend materiaal gebruiken. Daarnaast viel de pijn tegen, de pijn bij inspanning. Al met al duurde het een klein jaar.
De ander was blij met ht resultaat maar de pijn en het langzame herstel vond ze lastiger dan herstel nadat ze een nieuwe knie had gekregen.
En mijn collega die 125 kilo was afgevallen en een vriendin die 60 kilo was afgevallen: ze moeten inderdaad enorm opletten geen smetplekken te krijgen. Zij hebben geen buikwandcorrectie laten doen.
Dolfje
19-01-2024 om 16:27
Zo ik heb mijn stappen ook weer binnen. Met vanmorgen op en neer naar de sportschool en daar op de loopband en net 45 minuten gewandeld zit ik nu op dik 11.000. En dan gaan we straks nog naar de meubel boulevard