Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Zorgverzekering 2023


Ik wilde een aanvullende verzekering nemen waar ik (mogelijk) wat aan heb, maar jeetje voor een beetje pakket betaal je je blauw.

Nu loop ik bij de fysio, maar ik heb eind december nog een checkup daar. Ik denk dat ik die maar afwacht voordat ik inschat of ik volgend jaar nog fysio nodig heb. Dan wordt t een aanvulling met alleen fysio. Dan maar weer hopen op een gezond jaar (sowieso natuurlijk!). 
En ja, max eigen risico.

KittyFantastico schreef op 14-11-2022 om 20:56:

Ik wilde een aanvullende verzekering nemen waar ik (mogelijk) wat aan heb, maar jeetje voor een beetje pakket betaal je je blauw.

Nu loop ik bij de fysio, maar ik heb eind december nog een checkup daar. Ik denk dat ik die maar afwacht voordat ik inschat of ik volgend jaar nog fysio nodig heb. Dan wordt t een aanvulling met alleen fysio. Dan maar weer hopen op een gezond jaar (sowieso natuurlijk!).
En ja, max eigen risico.

Waarom max. eigen risico en daarnaast een AV voor de fysio?

aardbei35 schreef op 14-11-2022 om 22:19:

[..]

Waarom max. eigen risico en daarnaast een AV voor de fysio?

Max eigen risico omdat het honderden euro’s aan premie scheelt. Ik heb dit nu al jaren, dus mocht er onverhoopt een keer iets ernstigs zijn waarvoor ik zelf die 885 moet betalen, dan heb ik dat in premie ondertussen wel bespaard.


Met minimaal eigen risico moet ik alsnog de eerste 385 zelf betalen, dus met een paar keer fysio komt dat neer op alles zelf betalen. Dan kan ik beter een goedkope aanvulling daarvoor nemen. Maar ik moet nog uitzoeken wat t allemaal kost en of er nog meer nuttige dingen bijzitten dan (bijv. Lenzen).

KittyFantastico schreef op 15-11-2022 om 11:08:

[..]

Max eigen risico omdat het honderden euro’s aan premie scheelt. Ik heb dit nu al jaren, dus mocht er onverhoopt een keer iets ernstigs zijn waarvoor ik zelf die 885 moet betalen, dan heb ik dat in premie ondertussen wel bespaard.


Met minimaal eigen risico moet ik alsnog de eerste 385 zelf betalen, dus met een paar keer fysio komt dat neer op alles zelf betalen. Dan kan ik beter een goedkope aanvulling daarvoor nemen. Maar ik moet nog uitzoeken wat t allemaal kost en of er nog meer nuttige dingen bijzitten dan (bijv. Lenzen).

Fysio valt meestal niet onder de basisverzekering dus gaat niet ten koste van het eigen risico.

Promethium schreef op 13-11-2022 om 19:48:

Heeft iemand ervaring met Ohra? Dat lijkt voor ons nu een goede keuze, ik ga dit jaar voor het eerst voor een combinatiepolis. Tot nu toe altijd restitutie gehad bij IZA.

Ik zit al mijn hele leven bij Ohra. Ik gebruik zeer zelden zorg, maar als ik het gebruik is alles goed geregeld.

Ik blijf nu ook weer bij Ohra, gewoon de basisverzekering alleen. En dan sluit ik hem opnieuw af via Independer zodat ik een gratis tandongevallenverzekering krijg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.