Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 29-10-2024 om 19:53:

Broodjebrie , gelukkig dat het meviel zeg. Wat een opluchting.

Nou inderdaad.. 

Alcedo, wat weer een ellende met die migraine. Geen idee wat de oorzaak kan zijn?

Lientje, veel succes met de nachtdiensten. Hopelijk blijft het rustig.

Milala, jammer dat je hier niet vond wat je zocht. Je bent absoluut niet verplicht om altijd op iedereen in te gaan. Maar misschien is jouw problematiek niet voor iedereen herkenbaar. Zelf heb ik na mijn ziekte (leukemie) 16 weken oncologische revalidatie gehad. Op dit moment zit ik in een traject voor pijnrevalidatie (in verband met rugklachten).

BroodjeBrie, ik kan me je opluchting goed voorstellen.

Sinds gisteravond voel ik me een stuk beter. Vanmorgen waren alle klachten, op vermoeidheid na, weg. Net op tijd om naar de uitvaart te kunnen van een oude vriend, 250 km verderop. Inmiddels weer thuis. Blij dat ik geweest ben, maar nu wel gevloerd.

Gecondoleerd Picunia.  Fijn dat het gelukt is heen te gaan, je zal er waarschijnlijk  wel een terugslag  van krijgen.  Maar toch een goed gevoel, het is het laatste wat je kunt doen voor iemand. 

Milala, dat ben ik idd nog vergeten te zeggen. Het is juist hier  niet verplicht  op iedereen te reageren.  Of überhaupt  te reageren.  Je mag ook af en toe  komen  spuien. Of alleen meelezen. Daar zijn er ook meerdere hier van. Juist  als chronisch pijnpatiënt  hebben we daar begrip voor.

Eerste nacht  zit erop. Nog een te gaan. Was on principe  niet extreem  dtuk maar ben de hele  nacht  bezig geweest.  Administratie  , opruimen, veel toilet en pijnklanten.  Computer  en telefoon deed niet wat ik wilde dus eer ik een beetje op gang was.... nauwelijks  pauze gehad. Gelukkig  nam collega  veel van de bellen  op zich, waardoor  ik uiteindelijk  toch nog alles af heb gekregen.  Nu vannacht  nog en morgenmiddag weer examens.  Pff denk  dat ik morgenavond  wel bekaf ben.

Broodjebrie schreef op 29-10-2024 om 18:16:

succes lientje.

Ik ben erg opgelucht. Tijdje geleden had ik mijn ogen weer laten checken bij de opticien. Rechteroog is slechter geworden en die kreeg ze ook niet goed opgemeten dus doorverwezen naar oogkliniek. Ik was behoorlijk nerveus, zag alle horrorscenarios voor me.. dus ik had vandaag de afspraak. Ze kunnen niks vinden! Geen netvliesloslating, geen staar, geen kanker. Ze gaan nu nog 1 onderzoek doen, het netvlies aan de buitenkant bekijken. Ze verwachten niet dat daar wat uitkomt maar beter even voor de zekerheid checken...

Verder best drukke tijden hier. Mentaal gaat het gelukkig nu weer beter, en dat merk ik ook aan mijn spieren. Heb er nu veel minder last van.

Wat een opluchting!

Milala schreef op 29-10-2024 om 19:51:

Hallo allemaal, ik ben hier vorige week dit topic in komen rollen maar ik merk dat ik er niet aan toe kom om te reageren. Op de telefoon typen lukt me niet zo goed en de gesprekken gaan zo snel. Ik zit thuis zelden achter de laptop. Het lukt me niet om mijn bijdrage te leveren aan dit topic. Ik wens jullie het allerbeste x

Picunia schreef op 30-10-2024 om 15:38:

Alcedo, wat weer een ellende met die migraine. Geen idee wat de oorzaak kan zijn?

[...]

Sinds gisteravond voel ik me een stuk beter. Vanmorgen waren alle klachten, op vermoeidheid na, weg. Net op tijd om naar de uitvaart te kunnen van een oude vriend, 250 km verderop. Inmiddels weer thuis. Blij dat ik geweest ben, maar nu wel gevloerd.

Tsja, migraine is een neurologische hersenaandoening. Er is dus geen oorzaak aan te wijzen voor een migraine-aanval. Het is een hele onvoorspelbare ziekte. 

Fijn dat je je een stuk beter voelt! Sterkte met het verlies van je oude vriend

Alcedo schreef op 30-10-2024 om 20:46:

[..]

Wat een opluchting!

Zeker! 

Weer 2 examens afgetoets en gehaald ( vtv)  . Ik mag voortaan  ook mannen katheteriseren en hechtingen en nietjes verwijderen. Bijna bij met  al mijn vaardigheden.  Niet slecht vind ik na 5,5 maand in mijn nieuwe baan. Er is de afgelopen  maanden zó veel op me afgekomen  wat betreft nieuwe  handelingen en administratie  en ook heel andere manier  van werken dat ik erg trots ben op mezelf.  Zeker gezien het feit dat dit geestelijk  niet bepaald  mijn beste maanden waren ( understatement  ). En dan nog de fysieke  beperkingen er af en toe bij. 
Ik ben best even een beetje trots op mezelf. Klinkt wat arrogant  misschien  maar ik heb het toch maar geflikt allemaal. 

ik geef je helemaal gelijk, Lientje. Het is ook nog eens een hele drukke baan, dus je mag jezelf een schouderklopje geven. Die krijg je ook van mij!

Dank je PicuniIk had een slechte  nacht.  Pijn. Veel wakker  om te plassen  en / of dor de pijn. En dochter  kwam me ook nog een keer  halen.  Had een irritante  bromvlieg  in haar kamer  die ze niet te pakken  kreeg.  Gelukkig  de laatste  paar  uurtjes nog wat kunnen  slapen.  Nu  zo eruit en vandaag  maar eens goed schoonmaken  in huis. Verder een grote  pan stoofperen  maken, cake bakken  en krijg ik een logé.  Druk dus.

Zou eigenlijk met  man naar een  kerstshow maar  die heeft ook andere  bezigheden  dus helaas.

Gisteren had ik best een goede dag. Op het feit na dat er in ochtend  veel mis ging. Redelijk wat in huis gedaan. In de middag  een wandeling  gemaakt en een boek uitgelezen.  S avonds  was ik behoorlijk  moe dus op tijd naar bed en een redelijke  nacht waarin ik   " maar " 4   keer wakker geweest  ben. Vandaag ook nog het nodige op  mijn schoonmaakprogramma staan maar eerst maar eens rustig opstarten. Lekker ontbijtje gemaakt met croissants, jus d' orange en een gekookt eitje. Nu eerst koffie  en dan maar weer aan de schoonmaak. 

Ik heb een drukke week voor de boeg en daar zie ik tegenop. Ook de week erna is nog best druk. Eigenlijk de hele maand... 
Gisteravond hadden we wel een leuke avond met vrienden, maar ik had nog napijn van donderdag dus het voelt nu allemaal nog beroerder. Vanmiddag gelukkig wel wat kunnen slapen en ook morgenmiddag kan ik nog een paar uur naar bed. 

Ik merk dat ik slecht tegen drukte (in mijn agenda én in mijn hoofd) kan dus misschien maak ik dingen wel groter dan ze zijn. 

Sterkte dan maar Alcedo. 

Ik heb ook best drukke weken voor de boeg. Probeerde met mijn zus af te spreken. Eerste datum dat we beide kunnen : 19 november.  Het is toch wat...😅

Vanmiddag  nog een flinke wandeling  gemaakt.  Strijk weggewerkt en wat schoongemaakt.  Zo nog eea opruimen en dan op tijd het bed in want morgen weer werken dus vroeg eruit.

Alcedo, ik denk dat je meer evenwicht moet brengen in wat je doet en wat je niet doet. Je kunt je energie maar één keer gebruiken, daar hebben we het eerder over gehad. Drukte in je agenda geeft drukte in je hoofd en daar kun je dus niet tegen. Erg herkenbaar. En je hoeft het niet groter te maken dan het is, want het is al best groot. Sterkte, denk om jezelf!

Lientje, ik word vrolijk van je berichtje. Er klinkt daadkracht en tevredenheid in door.

Vanwege de crematie op 30 oktober, moest de afspraak met mijn zus worden verzet naar …. 27 november. Tja, allebei druk, druk, druk.
Ik heb nog wel naweeën van de corona, verschrikkelijk moe en hoofdpijn. Maar dat zal ook wel overgaan. Komende twee weken ook erg druk, o.a. met afspraken in het ziekenhuis. Ik plan dan zoveel mogelijk andere afspraken op andere dagen, dus niet meer dan één afspraak op één dag. Helaas lukt dat niet altijd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.