Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia schreef op 04-11-2024 om 08:48:

Alcedo, ik denk dat je meer evenwicht moet brengen in wat je doet en wat je niet doet. Je kunt je energie maar één keer gebruiken, daar hebben we het eerder over gehad. Drukte in je agenda geeft drukte in je hoofd en daar kun je dus niet tegen. Erg herkenbaar. En je hoeft het niet groter te maken dan het is, want het is al best groot. Sterkte, denk om jezelf!

[...]

Vanwege de crematie op 30 oktober, moest de afspraak met mijn zus worden verzet naar …. 27 november. Tja, allebei druk, druk, druk.
Ik heb nog wel naweeën van de corona, verschrikkelijk moe en hoofdpijn. Maar dat zal ook wel overgaan. Komende twee weken ook erg druk, o.a. met afspraken in het ziekenhuis. Ik plan dan zoveel mogelijk andere afspraken op andere dagen, dus niet meer dan één afspraak op één dag. Helaas lukt dat niet altijd.

Eigenlijk geldt je advies aan mij ook voor jezelf

Vervelend dat je nog zoveel last van de Covid-infectie hebt! Kun je nog niet-medische dingen afzeggen of verplaatsen om wat meer rust te creëren? 

Ik ben bij de psycholoog geweest. Zometeen naar bed en dan eind van de middag nog naar een vergadering. Op de terugweg ergens stoppen om wat eten te halen (McDonalds maar denk ik) en dan ben ik nog een beetje bijtijds thuis. Morgenavond wel een afspraak, maar dat is digitaal. Overdag gelukkig de hele dag thuis. Genoeg te doen, maar dus wel lekker thuis. 

jullie zijn allemaal lekker druk dus ook, zo te lezen.
Ik ben snipverkouden, had nog een coronatest gedaan maar die was negatief. Heb het deze week wel iets rustiger gelukkig, ook wel fijn met een verkoudheid. Cliënt waar ik vanmiddag naartoe zou moeten heeft afgezegd dus ik zit nu betaald thuis vind ik ook helemaal niet erg nu.
Ik ga zo even een eindje wandelen en daarna met thee en honing mezelf op de bank installeren. 

Broodjebrie schreef op 04-11-2024 om 13:11:

jullie zijn allemaal lekker druk dus ook, zo te lezen.
Ik ben snipverkouden, had nog een coronatest gedaan maar die was negatief. Heb het deze week wel iets rustiger gelukkig, ook wel fijn met een verkoudheid. Cliënt waar ik vanmiddag naartoe zou moeten heeft afgezegd dus ik zit nu betaald thuis vind ik ook helemaal niet erg nu.
Ik ga zo even een eindje wandelen en daarna met thee en honing mezelf op de bank installeren.

Beterschap!

Drukke dag op het werk gehad. Morgen  onverwacht  vrij gekregen dus nu morgen met zus afgesproken. Verder  hoofdpijn en verdrietig  om redenen  die wat stom zijn eigenlijk. Maar ik gun mijn dochter ook de operatie die haar vriendin  nu heeft en het maakt me verdrietig  dat zij al 6 jaar in transitie is ( vriendin  4 ) en dat zij waarschijnlijk  nog 2 jaar moet wachten.

Nu maar eens aan het avondeten  beginnen.   Vanavond  lekker met een boek op de bank. Heb mijn stappendoel vandaag weer dik gehaald.

Beterschap broodjebrie!

Hoe gaat het met iedereen?

Mijn week is hectisch tot nu toe. Dingen lopen niet zoals ze moeten. Wel een goed gesprek met man gehad (kort hoor, geen heel uitgebreid gesprek) en dat steunt me wel een beetje. 

balen dat je week niet zo lekker loopt alcedo. 

Hier nog steeds flink verkouden. 

Fijn van dat gesprek  Alcedo!

Hier wisselend.  Had onverwacht een extra vrije dag maar om nu te zeggen dat ik erg productief ben, neuh. Gisteren  zus op bezoek  gehad en paard getraind.  Vandaag gezwommen  en voor de laatste keer naar acupunctuur  geweest.  Rest van de dag hang ik wat op de bank te niksnutten. Morgen  komt er een oud collega langs en vrijdag  naar schoonmoeder.  Het is eigenlijk  de  bedoeling  dat er tot die tijd  nog wat nuttigs uit mijn  handen  komt qua huishouden  want daarna moet ik weer 3 dagen werken. Ik kan niks beloven  

Broodjebrie,  nogmaals  beterschap! 

Huh, ik had gisteren een heel verhaal getypt, maar zie hem niet terug.

Beterschap, Broodje Brie!

Alcedo, wat fijn dat je een goed gesprek met je man hebt gehad, hoe kort ook. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat.

Lientje, je klinkt weer wat beter, heb je nu minder pijn?

Ik ben gevloerd, vanaf 11 uur gesprekken gevoerd voor de cliëntenraad tot een uur of vier en toen gezellig gegeten met alle leden. Superleuk, maar kost bakken met energie. Ik ga nu maar naar bed. Ik hoop dat ik kan slapen.

dank je wel Picunia. 
Heb je goed kunnen slapen?

Picunia, nog kunnen slapen? 

Broodjebrie  is het werken  gelukt  vandaag?

Ik had het erg gezellig  met oud collega. Samen even  de stad in en geluncht. Nu heb ik helaas  weer pijn. Hoofdpijn  , maar ook spieren en gewrichten . Dochter  hier voelt zich  ook erg grieperig dus er heerst iets. Hopelijk  loop ik er doorheen. Kortom, ik heb een was aangezet, ga straks  eten maken en zit weer heerlijk  op mijn kont op de bank te niksen. Niet goed, niet nuttig, wel erg lekker.  
Drukke dagen vanaf morgen  tot en met  dinsdag  voor de boeg dus ik gun het mezelf  even. Dat leer ik gelukkig steeds beter.

ja, ik heb even gewerkt. Wel met hulp van paracetamol. Inmiddels besloten om in ieder geval voor morgen me ziek te melden, zodat ik hopelijk maandag weer kan gaan werken.

Sterkte  nog  eventjes  dan broodjebrie!

Goed zo, Lientje! Een beetje op jezelf letten is niet verkeerd.

Geldt ook voor jou, BroodjeBrie, goed dat je je voor morgen ziek hebt gemeld.

Ik heb heerlijk geslapen. Ik werd om 8 uur wakker. Wel wat kramp gehad vannacht, maar was goed te doen en gelijk weer ingeslapen.
We hebben de bovenverdieping opgeknapt, moesten nog even de puntjes op de i, o.a. gordijnen. Dus naar de IKEA, waar we al eerder waren geweest om te kijken. Nu spijkers met koppen. De nieuwe rails hangen al, nu de inmiddels gekochte gordijnen nog. De logeerkamer is nog wel een puinhoop, maar ik dacht, ik hou de deur dicht, dan zie ik het niet, dan ga ik het ooit een keer opruimen. Besluit zoon vannacht te komen logeren… Dus toch maar iets van orde in de chaos gemaakt, zodat hij in elk geval goed kan slapen. Ik doe misschien de rest dan morgen.

Altijd  leuk die onverwachte  bezoekers  Picunia  
Ik moet ook nog steeds nieuwe  gordijnen.  We hebben een nogal oncourante maat dus ik twijfel nog  over op maat laten maken.  Maar is best duur weer en ik wil  ook nog wat sparen eigenlijk  de komende  maand.  Voorlopig  doen mijn oude gordijnen  het nog goed maar ze passen niet meer bij mijn verbouwde en vernieuwde interieur. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.