Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
25-10-2024 om 16:08
Ik had best een drukke dag. Heb naar mijn zin veel te weinig gedaan . Maar na het rijden naar schoonmoeder, daar schoonmaken, terug rijden , lunchen, bibliotheek, boodschappen doen bij drie winkels, alles opruimen en mijn oud papier opruimen en nog zakken naar de kledingbak brengen is mijn potje energie leeg.
Het is prachtig weer. Zou daarvan gebruik moeten maken en gaan wandelen maar heb gekozen voor een boek op de bank. Komende dagen en week wordt ook druk dus ik gun me dat mezelf maar.
Alcedo
25-10-2024 om 17:40
lientje69 schreef op 25-10-2024 om 16:04:
Milala, dat klinkt " goed ". In elk geval nu een serieuze arts. Ik heb helaas geen ervaring met revalidatietrajecten. Alleen in mijn werk, maar dat is toch weer anders.
Broodje brie , sterkte! Gelukkig even weekend, kan je wat bijkomen.
Alcedo, is het niet zo dat als het een goed resultaat heeft ze die zenuw uiteindelijk helemaal kunnen doorsnijden? Dacht altijd dat er in eerste instantie gekozen wordt voor prikken/ verdoven en als dat werkt dat het nog een stapje verder gaat. Verder meen ik hier bij Picunia te hebben gelezen dat het wel vaker kan? Maar misschien heb ik dat verkeerd opgeslagen hoor.
Als ze de zenuw doorsnijden is een groot deel van mijn arm verlamd
lientje69
25-10-2024 om 17:42
Alcedo schreef op 25-10-2024 om 17:40:
[..]
Als ze de zenuw doorsnijden is een groot deel van mijn arm verlamd
Oh dat wordt hem dan niet nee. Dacht dat het ergens in je rug zat. ( vanwege de hernia )
Picunia
25-10-2024 om 21:20
Wat weer een hoop geschreven! Ik kan me slecht concentreren, dus ik ga niet op iedereen in. Wel hoop ik dat iedereen wat vooruitgang ziet.
Ik blijk corona te hebben. De allereerste keer. Volgende week zou ik het vaccin krijgen…
lientje69
25-10-2024 om 21:42
Picunia schreef op 25-10-2024 om 21:20:
Wat weer een hoop geschreven! Ik kan me slecht concentreren, dus ik ga niet op iedereen in. Wel hoop ik dat iedereen wat vooruitgang ziet.
Ik blijk corona te hebben. De allereerste keer. Volgende week zou ik het vaccin krijgen…
O jee wat balen Picunia. Hopelijk word je er niet te ziek van. Beterschap!
Alcedo
26-10-2024 om 19:44
lientje69 schreef op 25-10-2024 om 17:42:
[..]
Oh dat wordt hem dan niet nee. Dacht dat het ergens in je rug zat. ( vanwege de hernia )
Ook dan is een zenuw doorsnijden geen optie
Alcedo
26-10-2024 om 19:46
Ik had vandaag weer migraine. In frequentie is het zeker niet zo erg als voordat ik al deze medicatie had, maar het voelt wel invasief momenteel. Man vindt dat ik weer heel veel migraine heb.
Ik heb een drukke maand en best veel te doen op korte termijn dus ik voel me erg onrustig. Soms weet ik echt niet welke keuze ik moet maken...
lientje69
27-10-2024 om 06:07
Alcedo schreef op 26-10-2024 om 19:44:
[..]
Ook dan is een zenuw doorsnijden geen optie
Ben ook in war denk ik. Ze kunnen hem idd " plat " spuiten / operatief. Puur voor de pijn . Maar dacht ff dat dat definitief kon.
lientje69
27-10-2024 om 06:09
Ik dacht ik ga ff een lekkere lange nacht maken. Nou. Mooi niet. Waar ik normaal altijd door de wekker wakker word, werd ik nu keurig uit mezelf een uur te vroeg wakker.
En heb bijzonder slecht geslapen. Veel gedroomd en veel wakker.
Alcedo
27-10-2024 om 11:49
lientje69 schreef op 27-10-2024 om 06:07:
[..]
Ben ook in war denk ik. Ze kunnen hem idd " plat " spuiten / operatief. Puur voor de pijn . Maar dacht ff dat dat definitief kon.
Het gaat om grote zenuwen die bij de zenuwwortel worden behandeld. Dus een zenuw voor je been wordt in je rug behandeld, daar waar hij uit het mergkanaal komt. En hij wordt ook niet verdoofd als in dat de zenuw compleet doof wordt, maar het signaal wordt gedempt.
lientje69
29-10-2024 om 10:20
Hoe is het met iedereen?
Ik ben me aan het voorbereiden op 2 nachtdiensten . Hang dus wat op de bank met een boek. En doe wat kleine klusjes in huis. Vanmiddag nog even voorslapen.
Zie een beetje tegen de nachten op, sta met flexer en morgen weer een andere flexer. Helpenden dus ik heb de verantwoordelijkheid. Wetk er nu nog geen 5,5 maand en we hebben veel hoog complexe patiënten dus hoop op rustige nachten. Fingers crossed.
Broodjebrie
29-10-2024 om 18:16
succes lientje.
Ik ben erg opgelucht. Tijdje geleden had ik mijn ogen weer laten checken bij de opticien. Rechteroog is slechter geworden en die kreeg ze ook niet goed opgemeten dus doorverwezen naar oogkliniek. Ik was behoorlijk nerveus, zag alle horrorscenarios voor me.. dus ik had vandaag de afspraak. Ze kunnen niks vinden! Geen netvliesloslating, geen staar, geen kanker. Ze gaan nu nog 1 onderzoek doen, het netvlies aan de buitenkant bekijken. Ze verwachten niet dat daar wat uitkomt maar beter even voor de zekerheid checken...
Verder best drukke tijden hier. Mentaal gaat het gelukkig nu weer beter, en dat merk ik ook aan mijn spieren. Heb er nu veel minder last van.
Milala
29-10-2024 om 19:51
Hallo allemaal, ik ben hier vorige week dit topic in komen rollen maar ik merk dat ik er niet aan toe kom om te reageren. Op de telefoon typen lukt me niet zo goed en de gesprekken gaan zo snel. Ik zit thuis zelden achter de laptop. Het lukt me niet om mijn bijdrage te leveren aan dit topic. Ik wens jullie het allerbeste x
lientje69
29-10-2024 om 19:52
Milala schreef op 29-10-2024 om 19:51:
Hallo allemaal, ik ben hier vorige week dit topic in komen rollen maar ik merk dat ik er niet aan toe kom om te reageren. Op de telefoon typen lukt me niet zo goed en de gesprekken gaan zo snel. Ik zit thuis zelden achter de laptop. Het lukt me niet om mijn bijdrage te leveren aan dit topic. Ik wens jullie het allerbeste x
Sterkte met alles Milala!