Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Dorestad
24-10-2024 om 08:51
Fijn dat het je helpt Lientje69. Is er nog iets uit je bloedonderzoek gekomen?
lientje69
24-10-2024 om 10:33
Dorestad schreef op 24-10-2024 om 08:51:
Fijn dat het je helpt Lientje69. Is er nog iets uit je bloedonderzoek gekomen?
Nee uiteraard niet . Nou hoorde ik laatst dat voor hormonen er meer getest moet worden zoals ook T3. Dit is uiteraard niet gedaan. Ik word ook niet doorverwezen naar een overgangspoli. Kan eventueel wel naar een consulent in de buurt. Daar denk ik nu even over na. Verder overweeg ik nu te stoppen met de acupunctuur aangezien resultaat nu verder uitblijft.
Vroeger veel baat gehad bij voetzonereflex , wellicht dat ik dat nog ga doen.
Dorestad
24-10-2024 om 12:25
lientje69 schreef op 24-10-2024 om 10:33:
[..]
Nee uiteraard niet . Nou hoorde ik laatst dat voor hormonen er meer getest moet worden zoals ook T3. Dit is uiteraard niet gedaan. Ik word ook niet doorverwezen naar een overgangspoli. Kan eventueel wel naar een consulent in de buurt. Daar denk ik nu even over na. Verder overweeg ik nu te stoppen met de acupunctuur aangezien resultaat nu verder uitblijft.
Vroeger veel baat gehad bij voetzonereflex , wellicht dat ik dat nog ga doen.
Mooi dat er geen vervelende afwijkingen waren maar dat je niet naar een overgangspoli mag vind ik jammer voor je.
lientje69
24-10-2024 om 12:33
Dorestad schreef op 24-10-2024 om 12:25:
[..]
Mooi dat er geen vervelende afwijkingen waren maar dat je niet naar een overgangspoli mag vind ik jammer voor je.
Ja ik ook. Huisarts zei letterlijk: het is nu bijna 3 jaar dat je niet ongesteld bent geweest dus het is onwaarschijnlijk dat je klachten door de overgang komen....
Ik moet maar naar een psycholoog. Nou , met de huidige wachtlijsten wordt dat een hele toer. Naast het feit dat ik nog steeds écht niet denk dat dit iets geestelijk is. Maar goed. Ik kan ook ongelijk hebben misschien. Ik weet het gewoon echt niet meer.. .
Dorestad
24-10-2024 om 13:40
lientje69 schreef op 24-10-2024 om 12:33:
[..]
Ja ik ook. Huisarts zei letterlijk: het is nu bijna 3 jaar dat je niet ongesteld bent geweest dus het is onwaarschijnlijk dat je klachten door de overgang komen....
Ik moet maar naar een psycholoog. Nou , met de huidige wachtlijsten wordt dat een hele toer. Naast het feit dat ik nog steeds écht niet denk dat dit iets geestelijk is. Maar goed. Ik kan ook ongelijk hebben misschien. Ik weet het gewoon echt niet meer.. .
Ook al zou het niet psychisch zijn, het kan misschien best eens lekker zijn om wat andere zaken van je af te praten/te sparren met iemand die zonder oordeel naar jou luistert. Exclusief tijd en aandacht voor jou.
Ik mocht wel naar die poli terwijl ik al veel langer niet meer ongesteld werd dan die 3 jaar van jou. Duidelijk is dat ik een andere huisarts heb....
Alcedo
24-10-2024 om 20:44
@Milala, hoe is het gegaan?
@Lientje, focus je niet teveel op die hormonen maar denk breder. En vrijgevestigde psychologen die een contract hebben met je zorgverzekeraar, hebben nog weleens kortere wachtlijsten.
@BB, hoe gaat het nu?
Hier gaat het een beetje wisselend. Veel aan mijn hoofd. Weer een nieuwe serie botoxinjecties gehad. Ik ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken.
Ik merk wel wat effect van de zenuwblokkade, maar het gaat met de digitalisering nog een hele toer worden om de arts te spreken te krijgen over het verdere beleid. De digitale weg is niet ingericht op patiënten die meer mankeren dan 1 simpel dingetje.... Ik ben een beetje chagrijnig vandaag dus wat kort door de bocht
Broodjebrie
24-10-2024 om 21:42
de afgelopen dagen ging het beter met me., gelukkig. Zoals ik ook in een ander topic benoemde, ik merk dat ik na een sessie er echt een paar dagen van bij moet komen. Psycholoog had er ook voor gewaarschuwd dat het een intensief traject is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel onderschatte hoor. Nu begin ik ook meer te beseffen dat het ook gewoon een proces is waar ik doorheen moet. En dat emoties er ook mogen zijn.
Morgen weer een sessie waar ik aan de ene kant wel een beetje tegenop zie, maar aan de andere kant weet ik nu hoe zo'n sessie gaat ongeveer, dus dat maakt het misschien ook iets makkelijker om erin te stappen. Ik ga het zien..
lientje69
24-10-2024 om 21:52
Sterkte morgen broodjebrie!
Alcedo, dan zou er misschien dus nog wat meer winst te behalen zijn met de zenuwblokkade? Hopelijk krijg je ze te spreken en wat meer duidelijkheid over hoe nu verder.
Milala
25-10-2024 om 08:46
Het ging 'goed'.. ik had nu een heel meelevende arts en zij wees me eigenlijk er op dat wat ik eerder als normaal beschouwde niet normaal was. Laat staan hoe het de laatste tijd gaat. Diagnose carpaal tunnel syndroom blijft staan, met vlag en wimpel geslaagd voor fibromyalgie ongeacht wat er nog uit het bloedonderzoek en de foto's gaat komen. Als daar iets uitkomt is het iets wat erbij komt. Dus fibromyalgie.. wist ik eigenlijk al maar toch wel ff confronterend. Ook de boodschap dat ik beter voor mezelf moet zorgen en dat het werk nu even niet voor gaat.. dat was namelijk mijn eerste reactie toen ze sprak over het revalidatie traject. Hoe gaat dat dan want ik moet ook nog werken.
Volgende week krijg ik telefonisch de uitslagen en over een paar weken gesprek met verpleegkundige over de revalidatie.
Heeft iemand hier ervaring met een fibro revalidatie traject?
Alcedo
25-10-2024 om 09:40
Milala schreef op 25-10-2024 om 08:46:
Het ging 'goed'.. ik had nu een heel meelevende arts en zij wees me eigenlijk er op dat wat ik eerder als normaal beschouwde niet normaal was. Laat staan hoe het de laatste tijd gaat. Diagnose carpaal tunnel syndroom blijft staan, met vlag en wimpel geslaagd voor fibromyalgie ongeacht wat er nog uit het bloedonderzoek en de foto's gaat komen. Als daar iets uitkomt is het iets wat erbij komt. Dus fibromyalgie.. wist ik eigenlijk al maar toch wel ff confronterend. Ook de boodschap dat ik beter voor mezelf moet zorgen en dat het werk nu even niet voor gaat.. dat was namelijk mijn eerste reactie toen ze sprak over het revalidatie traject. Hoe gaat dat dan want ik moet ook nog werken.
Volgende week krijg ik telefonisch de uitslagen en over een paar weken gesprek met verpleegkundige over de revalidatie.
Heeft iemand hier ervaring met een fibro revalidatie traject?
Fijn dat het een goed consult was en je zo serieus genomen bent!
Ik denk dat het ook fijn is dat er een revalidatietraject opgestart gaat worden?
Separaat daaraan, wordt de CTS nog operatief aangepakt?
Alcedo
25-10-2024 om 09:41
Broodjebrie schreef op 24-10-2024 om 21:42:
de afgelopen dagen ging het beter met me., gelukkig. Zoals ik ook in een ander topic benoemde, ik merk dat ik na een sessie er echt een paar dagen van bij moet komen. Psycholoog had er ook voor gewaarschuwd dat het een intensief traject is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel onderschatte hoor. Nu begin ik ook meer te beseffen dat het ook gewoon een proces is waar ik doorheen moet. En dat emoties er ook mogen zijn.
Morgen weer een sessie waar ik aan de ene kant wel een beetje tegenop zie, maar aan de andere kant weet ik nu hoe zo'n sessie gaat ongeveer, dus dat maakt het misschien ook iets makkelijker om erin te stappen. Ik ga het zien..
Ik zeg het vaak, maar het is een beetje herkenbaar wel. Sterkte vandaag!
Alcedo
25-10-2024 om 09:42
lientje69 schreef op 24-10-2024 om 21:52:
Sterkte morgen broodjebrie!
Alcedo, dan zou er misschien dus nog wat meer winst te behalen zijn met de zenuwblokkade? Hopelijk krijg je ze te spreken en wat meer duidelijkheid over hoe nu verder.
Nou, dat zijn maar tijdelijke middelen en dat mag niet te vaak. In dit tempo is het ook niet afdoende voor structurele pijnbestrijding, aangezien er maar 1 plek per keer behandeld mag worden en er ook nog eens drie maanden tussen de behandelingen dient te zitten.
Broodjebrie
25-10-2024 om 15:22
Alcedo schreef op 25-10-2024 om 09:41:
[..]
Ik zeg het vaak, maar het is een beetje herkenbaar wel. Sterkte vandaag!
Dank je wel. Ik ben net thuis van de afspraak. Was weer heftig. Maar ik had hier rekening mee gehouden dus de rest van de dag doe ik niks meer. Misschien nog even wat wandelen zo, het is mooi buiten.
lientje69
25-10-2024 om 16:04
Milala, dat klinkt " goed ". In elk geval nu een serieuze arts. Ik heb helaas geen ervaring met revalidatietrajecten. Alleen in mijn werk, maar dat is toch weer anders.
Broodje brie , sterkte! Gelukkig even weekend, kan je wat bijkomen.
Alcedo, is het niet zo dat als het een goed resultaat heeft ze die zenuw uiteindelijk helemaal kunnen doorsnijden? Dacht altijd dat er in eerste instantie gekozen wordt voor prikken/ verdoven en als dat werkt dat het nog een stapje verder gaat. Verder meen ik hier bij Picunia te hebben gelezen dat het wel vaker kan? Maar misschien heb ik dat verkeerd opgeslagen hoor.