Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
17-10-2024 om 16:53
Is ook wel heel veel Picunia. Ik snap dat je er tegenop ziet.
Ik had een slechte nacht. Daarna gewerkt en nog 3 examens na werktijd. Nog 4 te gaan dan heb ik alles weer binnen gelukkig voorlopig. Eind januari dan nog een. En misschien nog mijn bhv halen. Maar eerst de essentiële dingen maar even aftoetsen.
Alcedo
17-10-2024 om 19:35
Sterkte Picunia!
Het restant van oktober is voor mij ook best wel druk. Gelukkig zijn een aantal dingen via videocall, maar het kost toch weer energie. En ik moet nog wat documenten doorlezen en er ook iets van vinden, maar ik kan me totaal niet concentreren.
lientje69
18-10-2024 om 16:05
Picunia hoe is het gisteravond afgelopen? Beetje doorgekomen? En hoe zit het met het voortbestaan van de cliëntenraad?
Als het wel zou stoppen zou je dst dan erg vinden? Klinkt nl alsof je al genoeg op je bordje hebt.
Alcedo, hoe snel moeten die stukken gelezen ? Heb je tussendoor nog tijd om bij te komen?
Broodjebrie, hoe gaat het nu met jou? Lukt het wat je balans te vinden met de therapie?
Broodjebrie
18-10-2024 om 17:41
lientje69 schreef op 18-10-2024 om 16:05:
Picunia hoe is het gisteravond afgelopen? Beetje doorgekomen? En hoe zit het met het voortbestaan van de cliëntenraad?
Als het wel zou stoppen zou je dst dan erg vinden? Klinkt nl alsof je al genoeg op je bordje hebt.
Alcedo, hoe snel moeten die stukken gelezen ? Heb je tussendoor nog tijd om bij te komen?
Broodjebrie, hoe gaat het nu met jou? Lukt het wat je balans te vinden met de therapie?
Nee dat lukt nog niet echt. Het is best pittig, er komt zoveel spanning en emotie van vroeger naar boven.. ik leef een beetje op de automatische piloot op het moment. Maar zal vast wel goedkomen.
lientje69
18-10-2024 om 18:50
Broodjebrie schreef op 18-10-2024 om 17:41:
[..]
Nee dat lukt nog niet echt. Het is best pittig, er komt zoveel spanning en emotie van vroeger naar boven.. ik leef een beetje op de automatische piloot op het moment. Maar zal vast wel goedkomen.
Ach wat vervelend broodjebrie. Krijg je wel wat handvatten om er mee om te gaan ? Heel veel sterkte!
Broodjebrie
18-10-2024 om 19:01
lientje69 schreef op 18-10-2024 om 18:50:
[..]
Ach wat vervelend broodjebrie. Krijg je wel wat handvatten om er mee om te gaan ? Heel veel sterkte!
Jawel. Maar dit gaat gewoon wat meer tijd kosten. En ik moet toch gaan proberen de emoties er meer uit te laten komen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
lientje69
18-10-2024 om 19:04
Broodjebrie schreef op 18-10-2024 om 19:01:
[..]
Jawel. Maar dit gaat gewoon wat meer tijd kosten. En ik moet toch gaan proberen de emoties er meer uit te laten komen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Ja logisch. Maar hoe doe je dat hè. De een kan het eruit sporten, de ander heeft huilbuien , weer een ander zoekt de rust van de natuur op of andere ontspanning. Maar het valt niet mee. Zeker niet als je het heel veel jaren opgekropt en ingehouden hebt.
Broodjebrie
18-10-2024 om 19:28
lientje69 schreef op 18-10-2024 om 19:04:
[..]
Ja logisch. Maar hoe doe je dat hè. De een kan het eruit sporten, de ander heeft huilbuien , weer een ander zoekt de rust van de natuur op of andere ontspanning. Maar het valt niet mee. Zeker niet als je het heel veel jaren opgekropt en ingehouden hebt.
Klopt, en vooral jouw laatste zin, zei de psycholoog ook vanmiddag. Het zit zo in mijn systeem om gewoon door te gaan, ook als ik me rot voel. Een paar dagen rot voelen oké, dat mag van mezelf.. maar daarna gewoon weer door hoor. Zo ben ik ook opgevoed en wij hebben nooit geleerd om onze emoties te uiten, iets wat ik de laatste jaren aan het leren ben. En het gaat beter maar zodra het over vroeger gaat en dan specifiek het gedeelte over wat er is gebeurd, raak ik zo van slag en verdrietig en ik vind het best lastig om mee om te gaan. Beetje bij beetje komt het er nu wel uit maar zelfs dat vind ik erg ongemakkelijk omdat ik het niet gewend ben, maar ook niet teveel stil wil staan bij wat er vroeger is gebeurd.
lientje69
18-10-2024 om 19:40
Broodjebrie schreef op 18-10-2024 om 19:28:
[..]
Klopt, en vooral jouw laatste zin, zei de psycholoog ook vanmiddag. Het zit zo in mijn systeem om gewoon door te gaan, ook als ik me rot voel. Een paar dagen rot voelen oké, dat mag van mezelf.. maar daarna gewoon weer door hoor. Zo ben ik ook opgevoed en wij hebben nooit geleerd om onze emoties te uiten, iets wat ik de laatste jaren aan het leren ben. En het gaat beter maar zodra het over vroeger gaat en dan specifiek het gedeelte over wat er is gebeurd, raak ik zo van slag en verdrietig en ik vind het best lastig om mee om te gaan. Beetje bij beetje komt het er nu wel uit maar zelfs dat vind ik erg ongemakkelijk omdat ik het niet gewend ben, maar ook niet teveel stil wil staan bij wat er vroeger is gebeurd.
Oh broodjebrie wat klinkt dit herkenbaar allemaal......echt woord voor woord zou dit mijn tekst kunnen zijn.
Ik snap precies wat je bedoelt. ( en waar je doorheen gaat )
Broodjebrie
18-10-2024 om 20:04
lientje69 schreef op 18-10-2024 om 19:40:
[..]
Oh broodjebrie wat klinkt dit herkenbaar allemaal......echt woord voor woord zou dit mijn tekst kunnen zijn.
Ik snap precies wat je bedoelt. ( en waar je doorheen gaat )
♥️
Picunia
19-10-2024 om 16:20
BroodjeBrie, ik herken het ook. Maar misschien hoort het ‘niet zeuren, doorgaan’-principe bij de opvoeding van vorige generaties. Inmiddels worden de meeste kinderen zo niet meer opgevoed, denk ik.
Vervelend is wel, dat dit je zo in de weg kan zitten, zeker nu je merkt dat het je goed doet om over emoties te praten, juist als het iets heftigs betreft. Sterkte in ieder geval.
Picunia
19-10-2024 om 16:23
Lientje, het lot van de cliëntenraad is nog steeds niet beslist. Het wordt nu begin november. Ik zal er niet rouwig om zijn, als de CR
wordt opgeheven. Ik overweeg om er sowieso in januari mee te stoppen. Het zuigt energie en dat is niet zo goed voor mij.
lientje69
19-10-2024 om 17:02
Picunia schreef op 19-10-2024 om 16:23:
Lientje, het lot van de cliëntenraad is nog steeds niet beslist. Het wordt nu begin november. Ik zal er niet rouwig om zijn, als de CR
wordt opgeheven. Ik overweeg om er sowieso in januari mee te stoppen. Het zuigt energie en dat is niet zo goed voor mij.
Dan is het idd beter als je ermee stopt Picunia. Dingen moeten jd energie geven en niet kosten. Dat is sowieso niet goed maar als pijnpatiënt extra belangrijk.