Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Picunia schreef op 10-10-2024 om 09:33:

Alcedo, wat jammer dat je je niet kunt verheugen op een paar dagen weg. Kun je dat niet met je man bespreken? Is het niet mogelijk dat man na jullie uitje naar zijn afspraak (ofzo) gaat? Ik herken het wel. Wij zijn twee week geleden naar Praag gegaan met onze kinderen. En zij willen het liefst laat op de ochtend vertrekken. Dat vonden wij niks. Uiteindelijk zijn we de dag ervoor na het werk vertrokken en hebben we halverwege overnacht. Waar ik maar mee wil zeggen, dat er misschien nog andere mogelijkheden zijn. Ik hoop dat je toch veel plezier hebt!

Er zijn geen andere mogelijkheden helaas. Dus ik laat het maar over me heen komen. 

Dat is dan ook vervelend  die extra pijn Alcedo.  Je rug?
Hier nu ook meer pijn  dan anders.  Maar daar heb ik wel een verklaring  voor. Niet zoals bij jou dus.

Ik denk dat dat het beste is, Alcedo. Maar jammer dat je man weinig oog heeft voor jouw behoeften. Ook al snap ik het wel. Ik zie het hier ook. Het is moeilijk leven met een partner met beperkingen.

Lientje, ik hoop dat er wel wat oplossingen komen. Ik begrijp dat je gemiddeld op je contracturen uitkomt, maar je kunt niet voor niets een groter contract niet aan. Dus te vaak volle weken werken is niet goed voor je. Ik hoop dat je niet dezelfde roosterproblemen krijgt als bij je oude werkgever. Je mag best een beetje zuinig op jezelf zijn, niemand anders doet dat.

Ik heb erg getwijfeld of ik wel naar Praag moest gaan, vanwege alle kwalen. Maar we hebben het heerlijk gehad. Wat een prachtige en relaxte stad. We hebben genoten. Daarna een paar dagen bij moeten komen, maar dat was het waard.

Wat fijn dat je genoten hebt in Praag Picunia.  Ik ben er nog nooit geweest. Wenen lijkt me ook nog mooi. Qua landen staan Denemarken/ Noorwegen/ Zweden en Engeland  nog op mijn verlanglijstje. . En Amerika de route 66 en Australië.  De laatste 2 zal wel een droom blijven vrees ik.

Ik heb mijn rooster  voor november en december  en die zien er gelukkig  wat beter verdeeld uit. Op een enkele dienst na. In december  heb ik een week vrij gevraagd  en dat zijn zelfs 12 dagen geworden, lekker hoor.

Lichamelijk gaat het best redelijk  met me. Geestelijk  wisselt erg, maar wel wat  beter dan afgelopen maand. Hopelijk  zet de stijgende lijn door. Vanmorgen wezen bloedprikken.  Daar zal wel niets uitkomen maar dat hoor ik dus woensdag. 

SuzyQFive

SuzyQFive

11-10-2024 om 17:47 Topicstarter

lientje69 schreef op 11-10-2024 om 17:40:

Wat fijn dat je genoten hebt in Praag Picunia. Ik ben er nog nooit geweest. Wenen lijkt me ook nog mooi. Qua landen staan Denemarken/ Noorwegen/ Zweden en Engeland nog op mijn verlanglijstje. . En Amerika de route 66 en Australië. De laatste 2 zal wel een droom blijven vrees ik.

Route 66 schijnt ook eigenlijk een soort van vervallent e zijn. De staten doen er iig weinig meer mee. Erg jammer! 

SuzyQFive schreef op 11-10-2024 om 17:47:

[..]

Route 66 schijnt ook eigenlijk een soort van vervallent e zijn. De staten doen er iig weinig meer mee. Erg jammer!

Een oud collega  heeft het een aantal  jaar terug gedaan en vond het erg mooi

Die deed de kant van Florida.

Eindelijk  2 dagen vrij
Zou uitslapen  maar vroeg wakker. Zou zwemmen maar pijn. ( had ik al aan zien komen ) Kortom. Bankhangdag. Boek erbij. Serie erbij. Was draait en hopelijk  lukt t me ook nog om wat in huis te doen  vandaag. Zo niet dan blijft t maar weer liggen.  Het is niet anders. Mijn lijf moet eerst even bijkomen  van al die drukke dagen op het werk. 
Gisteren wel weer 2 nieuwe  dingen  geleerd, dat was leuk.
Verder droomde ik vannacht  dat ik ergens  anders  aan het solliciteren  was. Waarschijnlijk  door 2 oudgedienden die steeds commentaar leveren  waardoor ik onzeker  wordt en ga twijfelen  of ik wel goed genoeg  ben. Gelukkig  zijn de meeste collega's  wel positief  over me. Een van die  "ik werk hier al jaren en zo moet het" colega, maakt de laatste week ook fout op fout, gisteren  was ze hele belangrijke  medicatie vergeten ( wat ik zag toen ik de volgende ronde deed) Daar hoor je haar dan weer niet over
Sowieso  met al die personeelstekorten wordt het risico groter op fouten.  En de mega complexe zorgvraag  bij ons nu. Ik stond alleen op een unit maar heb het toch gefixt. Dus ben best trots op mezelf, zolang ben ik er nu ook weer niet.

Goed gedaan, Lientje! Laat zo’n oude muts maar zeuren, jij weet wat je waard bent!
Ik heb me wel eens afgevraagd of ik ook zo’n zeurpiet van een oude muts zou zijn geworden, als ik nog had gewerkt. Maar goed, dat zal ik nooit weten.

Twee keer in de week ga ik met mijn personal trainer aan de slag. Het is maar een half uurtje per keer, maar ik merk dat ik sterker wordt. Ook de rugpijn is meer onder controle. Wel nog restklachten van de TIA: moe en soms duizelig en misselijk. Dat beperkt me wel.
Gisteren een hele drukke dag gehad, twee vergaderingen, waarvan de laatste 3 (!) uur duurde. Was wel vermoeiend, maar erg gezellig. Daarna naar huis om te eten en daarna vlug naar de tapijtzaak in de buurt om tapijt te bestellen voor de slaapkamer. Vervolgens naar de sportschool. Ik had niet eens tijd om me om te kleden. Dat maar op de sportschool gedaan. Thuisgekomen stortte ik een soort van in.

Dat thuis instorten klinkt bekend Picunia.  Op adrenaline en wilskracht  gaat veel zolang  je bezig  blijft. Maar later moet je daarvoor  helaas de prijs betalen.
Wel fijn te horen dat je kracht toeneemt  en dat je langzaam  vooruit gaat!

Vandaag  de afspraak  bij de POH. Verder  het paard trainen en misschien  nog zwemmdn dn wat huishouden.  Ben gelukkig  wel wat bijgetrokken  na  mijn rustdag gisteren. Nog niet helemaal  goed, maar gelukkig  hoef ik alleen  morgen te werken en dan pas maandag  weer. Dus dan zal het wel weer  gaan hoop ik. 
Flink extra pijnstillers  nodig de afgelopen  week . Geen goed teken.  Hopelijk  kan ik dat weer een beetje terugbrengen  de komende  tijd.

Je bent ook heel druk geweest Lientje. Om pijn te reduceren zul je de belasting moeten reduceren. Lastig in jouw geval, dat snap ik ook wel weer.

Wij zijn weer terug van onze korte vakantie. Best leuk gehad, maar ook enorm vermoeiend. Veel pijn dus nu, wat niet zo gek is. 
Helaas is deze maand best druk, dus de hersteltijd zal wel wat langer duren.

Lientje, hopelijk gaat het nog wat beter vandaag.
Alcedo, gelukkig heb je het wel leuk gehad, maar moet je het weer met pijn bekopen. Herkenbaar.

Ik heb het ook druk. Ik doe bij drie organisaties vrijwilligerswerk en bij allemaal is het druk: De afhandeling van het festival dat ik mede heb georganiseerd, voorbereiden van de Sinterklaasactie en last but not least, het voortbestaan van de organisatie waarvan ik in de cliëntenraad zit. Vandaag vergadering van de cliëntenraad. Voor het eerst zie ik er tegenop.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.