Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Picunia schreef op 02-10-2024 om 21:30:

Ik heb een goed gesprek gehad met mijn huisarts. We hebben afgesproken dat ik niet meer naar de privé-kliniek ga, mocht dat ooit eens aan de orde zijn. Zij vond dat hoe de zaken daar gingen ook niet oké.

Gelukkig  Picunia, je voelt je dus wel gesteund. 

Ik heb de afspraken  voor covid en griepvaccinatie  gemaakt . Heb op het werk nu meerdere corona gevallen, zowel collega's als patiënten. En ze zijn er behoorlijk  ziek van. Dus hoop dat ik het ontloop.  Morgen de covid, 22 oktober de griepvaccinatie.  

Corona prik zit erin. Voel me vrij uniek. Zit tussen  alleen maar 80 plus.

Ik ben echt bizar moe. Of dit van de  corona prik komt of omdat ik slecht heb geslapen, geen idee. Heb flink gedroomd. Man had een ander en ik moest alleen verder.  Een type vrouw  waar hij ook helemaal  niet op valt dus ik was echt verbijsterd  . Het duurde een tijdje na wakker  worden eer ik me realiseerde  dat het maar een droom was.  

Vandaag  begint  een serie van  3 nachtdiensten  en zoals  ik me nu voel , zie ik er nogal tegenop.  Eenmaal  bezig  zal het wel lukken  denk ik. Nadeel is dat ik morgenochtend  ook nog een crematie heb , dus vlot mijn bed in na thuiskomst  gaat hem niet worden.  Gelukkig  al om half 10 dat scheelt. Half 12 ofzo zou een stuk beroerder zijn geweest. 
Verder zo naar moeder voor mantelzorg en bril man wegbrengen  naar opticien.  Die is gebroken  gisteravond.   Vanmiddag  even paar uurtjes slapen.  Paard  doet dochter vandaag, dat is wel fijn.

Wat een gekke droom Lientje  Gelukkig dat het niet echt is want dan zou het juist verdrietig zijn natuurlijk.

@Picunia, fijn dat je huisarts op een lijn zit met je. 

Drukke nachtdienst  tot nu toe. Veel bellen. Ik verlang naar mijn  bed!
Nu pas heel ff rust maar over een half uur weer druk tot zeker  7 uur. Mogelijk  zelfs half 8 want de dagploeg is onderbezet.  We zien het wel.

Ik heb vanmorgen  vroeg ruim 50 minuten  gezwommen.  Wel op een iets lager tempo want wat pijn, maar toch. Daarna  wat  boodschappen  gehaald en nu met koffie en wat gezonde koekjes ( soort van dan, haverbiskwie ) op de bank.  Vanmiddag  nog weer een bijeenkomst van het werk, zit nog in twijfel of ik heen zal gaan.  Morgen en overmorgen  weer werken en za-zo-ma ook nog. Zware weken, vorige week 34 uur , deze week met de bijeenkomst mee  als ik ga 33,5 uur. Volgende week  gelukkig  dan maar 16 uur werken. Denk dat ik daar dan wel aan toe ben.😅
Vrijdag bloedprikken, ik hoop dat er iets uitkomt  maar dat zal wel weer niet ben ik bang. Ik krijg dan de 16e de uitslag.

Wij gaan zaterdag een paar dagen weg. Het is iets van 7 a 8 uur rijden en man wil pas 's middags weg omdat hij 's ochtends nog ergens anders heen wil. Ik ben daar niet zo gelukkig mee en zie dus een beetje op tegen de trip.

Lientje, wat weer veel uren. Je contract is toch 16 uur? Het lijkt erop dat er te weinig op jouw contracturen wordt gelet, ook door jou.
Als je zoveel werkt, zal dat invloed hebben op je lichaam. Dus …

Alcedo, wat jammer dat je je niet kunt verheugen op een paar dagen weg. Kun je dat niet met je man bespreken? Is het niet mogelijk dat man na jullie uitje naar zijn afspraak (ofzo) gaat? Ik herken het wel. Wij zijn twee week geleden naar Praag gegaan met onze kinderen. En zij willen het liefst laat op de ochtend vertrekken. Dat vonden wij niks. Uiteindelijk zijn we de dag ervoor na het werk vertrokken en hebben we halverwege overnacht. Waar ik maar mee wil zeggen, dat er misschien nog andere mogelijkheden zijn. Ik hoop dat je toch veel plezier hebt!

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben het vertrouwen in mijn lijf helemaal verloren. Elk pijntje laat mij schrikken: wat is er nu weer aan de hand.
Sinds gisteren heb ik barstende hoofdpijn. Geen idee waar dit nu van komt. Nou ja, lichamelijk gaat het redelijk, maar mentaal gaat het niet goed.

Alcedo schreef op 10-10-2024 om 08:07:

Wij gaan zaterdag een paar dagen weg. Het is iets van 7 a 8 uur rijden en man wil pas 's middags weg omdat hij 's ochtends nog ergens anders heen wil. Ik ben daar niet zo gelukkig mee en zie dus een beetje op tegen de trip.

Jemig snap dat je daar niet  blij  mee bent. Is behoorlijk  pittig. Sowieso  al qua  tijd maar dan ook nog eind van de dag .

Picunia schreef op 10-10-2024 om 09:27:

Lientje, wat weer veel uren. Je contract is toch 16 uur? Het lijkt erop dat er te weinig op jouw contracturen wordt gelet, ook door jou.
Als je zoveel werkt, zal dat invloed hebben op je lichaam. Dus …

24 uur

Per saldo klopt t uiteindelijk  wel weer. Volgende  week werk ik er bv weer 16, dat compenseert . Maar de manier  waarop er nu geroosterd wordt is niet gezond. Daar zijn we mee bezig met het bestuur  nu. Want zo loopt natuurlijk  iedereen weg, heb je nog minder  mensen , die ook weer te hard moeten werken  en dan weer weg gaan. En geloof  me, het is nu echt héél  hard werken.  Veel hoog complexe zorgvragers. Wel heel boeiend. En leerzaam.  Dat wel.

Picunia schreef op 10-10-2024 om 09:39:

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben het vertrouwen in mijn lijf helemaal verloren. Elk pijntje laat mij schrikken: wat is er nu weer aan de hand.
Sinds gisteren heb ik barstende hoofdpijn. Geen idee waar dit nu van komt. Nou ja, lichamelijk gaat het redelijk, maar mentaal gaat het niet goed.

Ach wat rot te horen Picunia . Hopelijk  gaat het snel wat  beter. 

Wel genoten in Praag verder? 

Picunia schreef op 10-10-2024 om 09:39:

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben het vertrouwen in mijn lijf helemaal verloren. Elk pijntje laat mij schrikken: wat is er nu weer aan de hand.
Sinds gisteren heb ik barstende hoofdpijn. Geen idee waar dit nu van komt. Nou ja, lichamelijk gaat het redelijk, maar mentaal gaat het niet goed.

Wat frustrerend zeg

Ik heb sinds begin deze week ook weer pijn waar ik niet van weet waar het vandaan komt. Mijn fysiotherapeut reageerde al een beetje bezorgd. Het is ook niet handig voor onze trip..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.