Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


lientje69 schreef op 23-09-2024 om 21:02:

[..]

Hoe oud is je vader broodjebrie?

Naar hè , die zorgen om ouders , lopen wij momenteel ook tegenaan.

Alcedo, wel fijn dat je moeder kan rijden. Zou bij mij al niet kunnen, ik ben juist de chauffeur voor mijn moeder. Die heeft geen rijbewijs. Sterkte alvast voor donderdag.

Waar ik woon moet je wel een rijbewijs hebben. En mijn moeder is 65 dus nog jong zat. Al rij ik ook liever zelf dan dat ik naast haar moet zitten als zij rijdt, maar dat heeft meer te maken met de rijstijl... En ze durft niet in mijn auto te rijden en dat is ook wel jammer. Maar ik ben allang blij dat ze met me mee wil. 

Alcedo schreef op 24-09-2024 om 10:22:

[..]

Waar ik woon moet je wel een rijbewijs hebben. En mijn moeder is 65 dus nog jong zat. Al rij ik ook liever zelf dan dat ik naast haar moet zitten als zij rijdt, maar dat heeft meer te maken met de rijstijl... En ze durft niet in mijn auto te rijden en dat is ook wel jammer. Maar ik ben allang blij dat ze met me mee wil.

Ja bij ons ook. Maar moeder heeft nooit de noodzaak  gezien  het te halen. Mijn vader  reed altijd. Totdat hij overleed. En nu zijn wij al 14 jaar de klos.

lientje69 schreef op 24-09-2024 om 10:56:

[..]

Ja bij ons ook. Maar moeder heeft nooit de noodzaak gezien het te halen. Mijn vader reed altijd. Totdat hij overleed. En nu zijn wij al 14 jaar de klos.

Is taxivervoer geen optie?

Alcedo schreef op 24-09-2024 om 21:50:

[..]

Is taxivervoer geen optie?

Nou nee. Veel te duur. Mijn  moeder heeft alleen een aow-tje met een inieminie pensioen . Verder nergens  recht op want er woont een opvreter in huis .

En sowieso, drie kinderen en meerdere kleinkinderen met rijbewijs. We lossen dat onderling wel op.

Morgen naar huis. Blij toe. Ik zit écht niet goed in mijn vel en dat is hier behoorlijk  versterkt. Volgende week toch maar naar de huisarts, dit kan niet langer zo .

Jeetje, Lientje, wat jammer. Ik hoop dat de huisarts wat voor je kan doen.

Ik heb ook een afspraak met mijn huisarts gemaakt (alweer), want ik moet e.e.a. met haar bespreken. Maandag is er een andere arts (die ik niet ken en vise versa), dus dan maar dinsdag.
Ik ben zeer ontevreden over de privé-kliniek waar ik nu twee keer een gastroscopie (maagonderzoek) heb gehad en dat wil ik met haar bespreken. En ik heb nog wat andere punten op mijn lijstje. Gelukkig is zij aardig en kundig, luistert goed naar mij en overlegt over de eventueel te volgen stappen. Heel fijn, nadat mijn oude huisarts, die ik 40 jaar had en waar ik heel tevreden over was, met pensioen ging.

Hopelijk heb je een goed gsprek Picunia. 
Ik heb maandagochtend  om 8 uur een afspraak.  Ben benieuwd.

Vandaag  zou oudste op visite komen maar die appte net af. Erg jammer.  Morgen  huisarts en avonddienst maar ik moet vroeger naar werk ivm een bijeenkomst. Ik ben dan dus op mijn werk van 13.30- 23.15 en moet hier om 12.45 al weg. Pfff.

wat had je gisteren een lange dag, Lientje. Hoe is het vandaag? Hoe ging het bij de huisarts?

Wij zijn gisteravond teruggekeerd uit Praag. Best een lange rit, met name door een file waar we twee uur in stonden. Maar het was een erg leuke paar dagen.
Nu weer het gewone leven. De mannen alledrie aan het werk. Ik naar de personal trainer en een hele hoop was. En een heleboel boodschappen. Ik kan niet veel tillen, dus ik ben een keer of vijf met twee tassen van de auto naar het huis gegaan. Maar we hebben nu weer flink veel voorraad en eten voor een dag of vier.

Picunia schreef op 30-09-2024 om 16:37:

wat had je gisteren een lange dag, Lientje. Hoe is het vandaag? Hoe ging het bij de huisarts?

Wij zijn gisteravond teruggekeerd uit Praag. Best een lange rit, met name door een file waar we twee uur in stonden. Maar het was een erg leuke paar dagen.
Nu weer het gewone leven. De mannen alledrie aan het werk. Ik naar de personal trainer en een hele hoop was. En een heleboel boodschappen. Ik kan niet veel tillen, dus ik ben een keer of vijf met twee tassen van de auto naar het huis gegaan. Maar we hebben nu weer flink veel voorraad en eten voor een dag of vier.

Dat is vandaag . Ben nu aan het werk. Huisarts gaat wat extra bloedonderzoek  doen. Maar wil me eigenlijk  naar de psycholoog  sturen.

Succes morgen Picunia!

Hoe ging je gesprek Picunia  bij de huisarts?

lientje, ik ben benieuwd of er iets uit de bloedtest komt. 
En ga je dat doen, naar een psycholoog? Het kan echt helpend zijn. Mij heeft het in ieder geval goed gedaan.

Picunia, hoe was het bij de huisarts? 

Moyrrie schreef op 02-10-2024 om 11:45:

lientje, ik ben benieuwd of er iets uit de bloedtest komt.
En ga je dat doen, naar een psycholoog? Het kan echt helpend zijn. Mij heeft het in ieder geval goed gedaan.

Picunia, hoe was het bij de huisarts?

Ik weet het nog niet. Zie er eigenlijk  niks in. Omdat ik gewoon  zeker weet dat het niet iets geestelijks is, of in elk geval dan dus niet iets is waar de psycholoog  iets aan / mee kan doen. Het zijn  nl alleen huilbuien.  Niet andere burn out/ depressie verschijnselen. Wel herken ik  dus veel menopauze klachten uit het rijtje. Dus ik denk echt dat daar de crux zit.   Of een vitaminetekort.

Eergisteren nog wel tranen voelen prikken, gisteren en vandaag gaat eigenlijk weer vrij goed. Ben nu extra vitamine  aan t slikken  , die had ik in de vakantie  niet mee ( was daar toen ook net mee gestart ) wellicht  dat dat het toch het probleem is hoor.

Ik heb een goed gesprek gehad met mijn huisarts. We hebben afgesproken dat ik niet meer naar de privé-kliniek ga, mocht dat ooit eens aan de orde zijn. Zij vond dat hoe de zaken daar gingen ook niet oké.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.