Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik ben inmiddels  Italië.  Het valt me niet mee. Extra pijn ( stomme  koe die ik ben, mijn cbdolie  vergeten )
Alles gaat mis, ik breek hier het een na het ander. Jaccuzzi  blijkt niet verwarmd , en is dus net als het zwembad veel te koud om te gebruiken.   Huisje ligt rottig, dicht bij andere huisjes ( wel mooi uitzicht  verder ) en alle buren hebben  honden die de hele tijd blaffen. 

Kortom. Kan mijn draai  nog niet echt vinden hier.

Wat schrikken zeg Picunia! Hoe voel je je nu? 

@Moyrrie, dat is ook een heftige diagnose. Wel fijn dat het dingen verklaart, maar evengoed niet fijn om te horen lijkt me.

Ik heb nog geen bericht gehad. Hoe dan ook gaat het spannend worden. Ik las vandaag weer een bericht over het WIA stelsel op de NOS en daar word ik nog gestresster van. Het wordt je als zieke niet makkelijk gemaakt in dit land. 

lientje69 schreef op 19-09-2024 om 17:54:

Ik ben inmiddels Italië. Het valt me niet mee. Extra pijn ( stomme koe die ik ben, mijn cbdolie vergeten )
Alles gaat mis, ik breek hier het een na het ander. Jaccuzzi blijkt niet verwarmd , en is dus net als het zwembad veel te koud om te gebruiken. Huisje ligt rottig, dicht bij andere huisjes ( wel mooi uitzicht verder ) en alle buren hebben honden die de hele tijd blaffen.

Kortom. Kan mijn draai nog niet echt vinden hier.

Oh, dat is balen zeg. Jullie zitten wel op een mooi plekje zag ik. Herkenbaar vooral, al hadden wij toen een hotel hoger in de bergen. 

Hoe lang blijven jullie ook alweer?

Tot en met woensdag.  Donderdag rond half 10 vertrekken we richting  Nederland  Alcedo. 

Moyrrie, dat is niet niks, reuma. Ik hoop dat je niet teveel klachten ervan hebt.

Alcedo, ik duim voor een goede uitslag van het UWV. Ik hoop dat je men daar hebt kunnen overtuigen dat werken niet tot de mogelijkheden behoort.

Lientje, donderdag weer naar huis. Hopelijk heb je nog een paar fijne dagen.

Met mij gaat het wel redelijk. Ben alleen verschrikkelijk moe. Dit weekend was het festival wat ik mede georganiseerd heb. Helaas kon ik er nu niet veel meer betekenen, teveel prikkels. Wel even gegaan om iedereen even te zien en toen maar weer naar huis.
Morgen moet ik naar het ziekenhuis om te bekijken wat er nou aan de hand was woensdag en dat hopelijk een volgende keer te vermijden.

Sterkte morgen Picunia.  Hopelijk komt er wat uit en kan het voortaan voorkomen worden.

Ik ben vandaag  bij een boottocht op het Gardameer ondanks flink smeren behoorlijk  verbrand. Morgen  op tijd eruit, dagje Venetië.  Hoge verwachtingen van dus hoop dat het niet erg tegenvalt

sterkte Picunia. Mijn vader is helaas ook bekend met tia's en andere problemen, ik snap waar je doorheen gaat. 

Hoe is het gegaan Picunia!
Voorlopig krijg ik nog geen oordeel van het UWV. Daar moet eerst nog een keuring voor plaatsvinden. Gezien de tekorten en achterstanden zal ik nog wel een hele tijd in onzekerheid zitten. 

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis. Helaas kan man niet mee door een last-minute opdracht en mag ik niet alleen terugrijden. Dus uit nood heb ik mijn moeder maar gevraagd. 
Mijn nieuwe schoonmaakster heeft een sterfgeval en komt nu op een middag. Dat is voor mij zo rot omdat ik dan slaap. Ik denk dat ze er niet bij stilgestaan heeft. Ik merk dat ik haar er nog weleens aan moet herinneren dat ze bij ons niet uit luxe komt, gezien sommige uitspraken. 
Maar ik mag blij zijn dat ze met een alternatief komt en dat we überhaupt een schoonmaakster hebben gevonden. 

Broodjebrie schreef op 22-09-2024 om 21:58:

sterkte Picunia. Mijn vader is helaas ook bekend met tia's en andere problemen, ik snap waar je doorheen gaat.

Hoe gaat het met hem nu eigenlijk?

Alcedo schreef op 23-09-2024 om 20:09:

[..]

Hoe gaat het met hem nu eigenlijk?

Wisselend. Zijn bloeddruk is stabiel gelukkig, echter is zijn diabetes een ander verhaal. Is het dus niet het een, is het wel het ander.

Broodjebrie schreef op 23-09-2024 om 20:11:

[..]

Wisselend. Zijn bloeddruk is stabiel gelukkig, echter is zijn diabetes een ander verhaal. Is het dus niet het een, is het wel het ander.

Hoe oud is je vader broodjebrie?

Naar hè , die zorgen om ouders , lopen  wij momenteel ook tegenaan.

Alcedo, wel fijn dat je moeder kan rijden. Zou bij mij al niet kunnen, ik ben juist de chauffeur  voor mijn moeder.  Die heeft geen rijbewijs.  Sterkte alvast  voor  donderdag. 

lientje69 schreef op 23-09-2024 om 21:02:

[..]

Hoe oud is je vader broodjebrie?

Naar hè , die zorgen om ouders , lopen wij momenteel ook tegenaan.

Alcedo, wel fijn dat je moeder kan rijden. Zou bij mij al niet kunnen, ik ben juist de chauffeur voor mijn moeder. Die heeft geen rijbewijs. Sterkte alvast voor donderdag.

Mijn pap wordt bijna 67, over een aantal weken.

Broodjebrie schreef op 23-09-2024 om 21:03:

[..]

Mijn pap wordt bijna 67, over een aantal weken.

Dat is nog behoorlijk  jong  broodjebrie. Mijn vader heeft dat niet eens gehaald overigens.  Wat een narigheid dan en een zorgen hè. Mijn moeder is 76 en schoonmoeder  81 . En  die takelen  nu hard af. Zelf zien of willen  ze het niet zien. Nog vervelender, want hulp geven aan iemand die vindt dat hij het niet nodig heeft valt niet mee.

lientje69 schreef op 23-09-2024 om 21:06:

[..]

Dat is nog behoorlijk jong broodjebrie. Mijn vader heeft dat niet eens gehaald overigens. Wat een narigheid dan en een zorgen hè. Mijn moeder is 76 en schoonmoeder 81 . En die takelen nu hard af. Zelf zien of willen ze het niet zien. Nog vervelender, want hulp geven aan iemand die vindt dat hij het niet nodig heeft valt niet mee.

Ja hij is nog jong inderdaad. Maar hij verzorgt zich slecht, in de zin van slecht eten. Als hij überhaupt al eet. Zijn vrouw eet zelf ook slecht (Maar wel veel snaaien, met als gevolg nauwelijks zin in het avondeten of lunch. 

Stiefmoeder tobt zelf ook flink met haar gezondheid Maar trekt zich er niet veel van aan. Het zijn net kleine kinderen af en toe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.