Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Hemke schreef op 28-06-2024 om 09:27:

Lientje, misschien nu wat meer zout gebruiken, i.v.m het warme weer..
Die tip kreeg ik van mijn huisarts, ik gebruik en voeg nergens zout aan toe.

En dan nog krijgen de meeste mensen veel te veel zout binnen. Bijna overal zit al zout aan toegevoegd.

Ik voeg ook nergens zout aan toe. 

Alcedo schreef op 28-06-2024 om 17:29:

[..]

je gebruikt een betablokker toch? Dan kun je beter die aanpassen dan meer zout gaan eten. Van meer zout ga je o.a. meer vocht vasthouden, maar er zitten meer nadelen aan.

Nee , ben ik sinds september  mee gestopt. Ook vanwege het afvallen. Sindsdien  monitor  ik zelf mijn bloeddruk  en is deze nog nooit zo laag geweest.😳, snap t zelf ook niet. 

Lientje, ik heb een andere medicatie gekregen, na overleg tussen huisarts en nefroloog. Ik ben zo blij met mijn huisarts! Ik gunde jou ook zo iemand.

Vervelend dat je je zo naar voelt. Meer zout eten lijkt me niet de oplossing. Lage bloeddruk kan je ook duizelig maken. Mocht je nog bloeddrukverlagende middelen gebruiken, zou ik daar maar mee stoppen of verminderen, uiteraard in overleg met een arts.
Sterkte, hoor, wat een ellende weer, hoop dat werk redelijk gaat.

Nee hoor, ik gebruik sinds september  geen bloeddrukverlager meer.
Zowel mijn pijnstillers  als de bloeddrukverlager konden mijn afvallen  tegenhouden. En dat bleek idd. Na 6 jaar strijden om af te  vallen zonder resultaat, ben ik na het stoppen  met deze medicijnen  inmiddels 10 kilo kwijt sinds september.  En mijn bloeddruk  is dus niet meer hoog gek genoeg! Dus daar kan het niet in zitten. Misschien  combinatie  van warmte en slecht slapen.  Vandaag  minder  last gehad  nl.

Gelukkig maar! (Goed van dat afvallen, trouwens).

Picunia schreef op 28-06-2024 om 19:21:

Lientje, ik heb een andere medicatie gekregen, na overleg tussen huisarts en nefroloog. Ik ben zo blij met mijn huisarts! Ik gunde jou ook zo iemand.

[...]

Andere medicatie voor je maag?

Ja, inderdaad. Een maagzuurremmer die op een andere manier werkt, waardoor die voor mij in aanmerking komt. Het nadeel is dat ik het zelf moet betalen: 2 euro per stuk, 2 keer per dag. Dat is dus ruim 120 euro in de maand. Maar goed, ik moet wel wat.

Picunia schreef op 29-06-2024 om 22:48:

Ja, inderdaad. Een maagzuurremmer die op een andere manier werkt, waardoor die voor mij in aanmerking komt. Het nadeel is dat ik het zelf moet betalen: 2 euro per stuk, 2 keer per dag. Dat is dus ruim 120 euro in de maand. Maar goed, ik moet wel wat.

Welke heb je gekregen?

Je kunt het wel als aftrekpost opvoeren bij je aangifte IB. 

Famotidine. Ik start met een hoge dosis, maar na zes weken mag ik het verlagen, dan wordt het minder duur. Maar ik zal zeker, als ik over de drempel kom, dit aftrekken van de Inkomstenbelasting. Dank je.

Poeh dat is prijzig Picunia! Maar idd, als het helpt heb je weinig keus.

Hier gisteren een zware dienst gehad  en veel pijn tot gevolg.
Vandaag  stonden  we met nóg minder personeel .  Gelukt maar ik ben moe. Heb pijn ( begint nu net op te komen)
Er draait een was en ik ga eten koken en meer doe ik vanavond  niet.

Vandaag  is de pijn grotendeels  weg en heb ik een goede en actieve dag. Groot deel huishouden  al gedaan, gewandeld  en het paard al gelongeerd. Zit al op 8000 stappen en dat is veel voor een vrije dag voor mij.  Nu lichte twijfel of ik nog wil gaan zwemmen zodirekt. Of morgenochtend vroeg van 8-9
Is ook nog een optie. Vanmiddag  is een half uur  medisch zwemmen.

Ik heb in de ochtend  gezwommen.  Verder gisteren en eergisteren  weer 2 pittige werkdagen en veel pijn. Vanmorgen  ook nog flink pijn, dus niet wezen zwemmen.  Wel het paard getraind, en mantelzorg moeder  . Nu moet ik eigenlijk  nog even  een rondje lopen, maar de regen komt hier gestaag naar beneden  dus ik pas maar even. Morgen gaan we naar oudste dochter , 2 uur samen bowlen en daarna uit eten. Dus dan heb ik ook alweer wat beweging, al is bowlen niet mega intensief.

lientje69 schreef op 05-07-2024 om 17:35:

Ik heb in de ochtend gezwommen. Verder gisteren en eergisteren weer 2 pittige werkdagen en veel pijn. Vanmorgen ook nog flink pijn, dus niet wezen zwemmen. Wel het paard getraind, en mantelzorg moeder . Nu moet ik eigenlijk nog even een rondje lopen, maar de regen komt hier gestaag naar beneden dus ik pas maar even. Morgen gaan we naar oudste dochter , 2 uur samen bowlen en daarna uit eten. Dus dan heb ik ook alweer wat beweging, al is bowlen niet mega intensief.

In ieder geval wel gezellig, bowlen en uit eten. Ook belangrijk!

Bowlen is misschien geen mega inspanning maar wel gezellig en het is altijd beter dan bankhangen. 
Hoe gaat het met dochter en haar paard, is ze nog steeds zo bang? Hoe is het gedrag van paard, zie je verandering?
Fijn weekend!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.