Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ambra schreef op 05-07-2024 om 18:07:

[..]

In ieder geval wel gezellig, bowlen en uit eten. Ook belangrijk!

Zeker! Wel zin in hoor. 

Fleurette schreef op 05-07-2024 om 18:08:

Bowlen is misschien geen mega inspanning maar wel gezellig en het is altijd beter dan bankhangen.
Hoe gaat het met dochter en haar paard, is ze nog steeds zo bang? Hoe is het gedrag van paard, zie je verandering?
Fijn weekend!

Dochter is niet heel bang meer. Bij vlagen even , als paard een dolle bui heeft. Paard kan heel rustig zijn. Of ineens extreem  druk. Vandaag leek  het wel een wervelwind . Zó  wild. Ik heb het longeren 40 minuten  volgehouden, toen werd ze nog niks rustiger. Toen heb ik het opgegeven  en haar maar weer in de wel gezet.

Was ze gelijk rustig en kwam met me knuffelen.  Ik denk dat ze haar paardenvriendjes mistte, ze was tijdens  het longeren ook continu  aan het hinniken.

Hoe is het met jullie?

Ik heb bij vlagen veel pijn, nieuwe  baan  is erg intens. Begin langzaamaan te wennen maar moet zoveel leren nog. Zowel geestelijk  als lichamelijk  is het pittig . Maar wel leuk, ik doe en leer elke dag weer nieuwe  dingen.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Wel steeds rugpijn, maar daar ben ik wel aan gewend. Toch heb ik gevraagd om een verwijzing naar een orthopeed of revalidatiearts. Toch nog een keer er naar laten kijken. Als er echt niets aan te doen is, zal ik me erbij neerleggen.

Lientje, het is niet meer dan normaal dat de eerste maand(en) in een nieuwe baan pittig is. Wat dan wel belangrijk is, is dat je het leuk vindt. En dat is gelukkig zo. Je krijgt de werkzaamheden vanzelf onder de knie en dan zul je niet meer zo moe en overprikkeld zijn.

Pff. Wezen bowlen. Dat  was pittiger dan ik dacht. Spierpijn...

Picunia, ik hoop echt dat je de verwijzing krijgt en dat ze nog iets aan verlichting van de pijn kunnen doen.

Picunia schreef op 06-07-2024 om 20:00:

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Wel steeds rugpijn, maar daar ben ik wel aan gewend. Toch heb ik gevraagd om een verwijzing naar een orthopeed of revalidatiearts. Toch nog een keer er naar laten kijken. Als er echt niets aan te doen is, zal ik me erbij neerleggen.

Lientje, het is niet meer dan normaal dat de eerste maand(en) in een nieuwe baan pittig is. Wat dan wel belangrijk is, is dat je het leuk vindt. En dat is gelukkig zo. Je krijgt de werkzaamheden vanzelf onder de knie en dan zul je niet meer zo moe en overprikkeld zijn.

Slim, die verwijzing.

Ik zou ook wel graag willen dat er nog eens naar mijn rug gekeken wordt. Laatste scan is van 2020 en er is sindsdien best wel wat veranderd in mijn klachten (vooral toegenomen). Maar ik heb zelf geen actie ondernomen tot op heden en de pijnpoli kijkt alleen maar naar symptoombestrijding.

De zenuwblokkade lijkt overigens wel effect te hebben. Wat mij betreft mogen ze links en beide kanten een niveau hoger ook doen. 

Dat laatste is wel goed nieuws Alcedo. Kan je daarom vragen? Wanneer moet je weer heen? 

lientje69 schreef op 08-07-2024 om 11:25:

Dat laatste is wel goed nieuws Alcedo. Kan je daarom vragen? Wanneer moet je weer heen?

Ik heb in augustus een tc met de anesthesioloog. 

Alcedo schreef op 08-07-2024 om 17:27:

[..]

Ik heb in augustus een tc met de anesthesioloog.

Spannend, hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen. 

Ik ben steeds maar moe deze week. Kom  nauwelijks  op gang. Heel vervelend.  Vanavond  weer avonddienst, straks het paard nog trainen. Weekend ook weer 1 dag werken en dan maandag en dinsdag wéér  avonddienst.  Af en toe is het me allemaal  wat te veel  Geen idee waar mijn gebrek aan energie vandaan komt. Slaap redelijk maar droom wel veel  ( nachtmerries  ) 
Kortom, het gaat hier niet helemaal soepeltjes.

Paard trainen  werd gisteren niks, de longerrcirkel leek wel een zwembad.  Dat dus vanmorgen  gedaan. Avonddienst  was erg druk gisteren met een spoedopname.  
Korte nacht gehad, kon niet meer slapen  helaas. 
Nu vanmiddag  misschien  nog zwemmen  maar daar denk ik nog even over na. Heb al een behoorlijke  inspanning  gehad vanmorgen.

Toch nog gezwommen  én de badkamer  ( met de Franse slag, dat dan weer wel) gepoetst. De rest van de avond kom ik niet meer van de bank.

Morgen op visite bij schoonmoeder, die zit tegenwoordig  ook in mijn " mantelzorg " project op vrijdag.  Naast eigen moeder. Schoonmoeder  woont in een  mooie omgeving  dus  misschien daar morgen even wandelen  nog.  Is qua mantelzorg overigens  vooral in sociaal  opzicht. Even koffie drinken en gezellig aanwezig zijn. Dus niet veel inspanning, behalve erheen  rijden dan.

Verder morgen boodschappen  doen en naar de bibliotheek  want ik werk zaterdag weer. Dus ik ga nu ff mijn boek uit lezen.
Fijne avond allemaal!

Fijn dat schoonmoeder blijkbaar niet al te veel energie wegtrekt, dan is het nog te doen.
Ik kom.net terug van 14 km handbiken. Op zich lukt het wel qua inspanning, al werden mijn armen wel zwaar de laatste kilometer. Maar krijg last van mijn nek. Ik zit in een leen rolstoel die bij de leen handbike hoort. Is wel een verschil met mijn eigen rolstoel dus ik denk dat het daarvan komt. 

Knap Ambra! Al enig zicht  op wanneer  je een eigen aangepaste bike  kan krijgen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.