Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ambra schreef op 11-07-2024 om 21:49:

Fijn dat schoonmoeder blijkbaar niet al te veel energie wegtrekt, dan is het nog te doen.
Ik kom.net terug van 14 km handbiken. Op zich lukt het wel qua inspanning, al werden mijn armen wel zwaar de laatste kilometer. Maar krijg last van mijn nek. Ik zit in een leen rolstoel die bij de leen handbike hoort. Is wel een verschil met mijn eigen rolstoel dus ik denk dat het daarvan komt.

Wauw, wat een goede prestatie, 14 kilometer!

Alcedo schreef op 12-07-2024 om 09:30:

[..]

Wauw, wat een goede prestatie, 14 kilometer!

Het viel niet mee daarna . Vooral zulke zere handen vannacht. Maar goed, geen spierpijn vandaag, dus op zich zou ik nog wel iets verder willen om mijn armen te trainen. Alleen de rest doet zo zeer. 

Ambra schreef op 12-07-2024 om 20:36:

[..]

Het viel niet mee daarna . Vooral zulke zere handen vannacht. Maar goed, geen spierpijn vandaag, dus op zich zou ik nog wel iets verder willen om mijn armen te trainen. Alleen de rest doet zo zeer.

Is het dan ook niet teveel nu? Dat je rustiger moet opbouwen?  Of dat je misschien  toch aan je max al zit. Zal misschien  ook per dag verschillen?

Ik ga zo mijn bed in. Had een kort nachtje ( lag er om half 3 pas in en was om 8 uur al weer wakker) 
Voor morgen staat de wekker  op half 6, ik moet werken.  Voor zover ik begrijp  weer met te weinig personeel  dus het gaat  weer buffelen worden.

lientje69 schreef op 12-07-2024 om 21:12:

[..]

Is het dan ook niet teveel nu? Dat je rustiger moet opbouwen? Of dat je misschien toch aan je max al zit. Zal misschien ook per dag verschillen?

Heb hem vanaf april, zit nu op 14 km.. dat kan niet veel rustiger..

En ja en gaan weken voorbij dat ik niet goed genoeg ben om te biken, of te druk, of het weer is te slecht. Ben er een keer mee in de regen naar het werk gedaan, wat een doffe ellende. Je zit veel lager dan op de fiets, het water kwam werkelijk overal vandaan en liep overal in. Doordat ik mijn armen op moet tillen regende het zo via mijn mouwen naar binnen 

lientje69 schreef op 12-07-2024 om 21:15:

Ik ga zo mijn bed in. Had een kort nachtje ( lag er om half 3 pas in en was om 8 uur al weer wakker)
Voor morgen staat de wekker op half 6, ik moet werken. Voor zover ik begrijp weer met te weinig personeel dus het gaat weer buffelen worden.

Lijkt qua personele bezetting geen verbetering te zijn met je vorige baan geloof ik. En qua lichamelijke belasting ook niet als ik je zo lees..

Ambra schreef op 12-07-2024 om 22:11:

[..]

Lijkt qua personele bezetting geen verbetering te zijn met je vorige baan geloof ik. En qua lichamelijke belasting ook niet als ik je zo lees..

Valt idd niet helemaal  mee nee. Maar zit ik ook deels in mij uiteraard. Ik moet leren mijn tempo wat omlaag te gooien. En krijg daar vast meer rust in als ik de boel onder de knie heb. Ik leg de lat voor mezelf best hoog en wil alles nú kennen en kunnen.  Uiteraard gaat  dat niet waardoor ik mezelf nogal op loop te jagen.

Er is hier best een hoge zorgvraag, we hebben  momenteel  best een aantal  mensen die eigenlijk  niet in revalidatie  thuishoren. Het lijkt nu meer op een ziekenhuis.  Meerdere té slecht of té ongemotiveerd om te revalideren. Dat maakt het werk niet lichter. Bovendien is het nu vakantieperiode . Weekenden zijn vaak met tekort personeel, ze zijn hier niet zo'n fan van weekeinden werken heb ik al gemerkt. Over het algemeen  is het wel te doen, dagen gaan erg snel zo. Maar ik werk nu ook veel ( op mijn oude werk was ik overuren aan het opmaken) en dat in combinatie  met een nieuwe baan waarin je moet wennen is gewoon pittig.

Thuissituatie  is momenteel  ook niet erg ideaal, dat alles tesamen maakt het zwaar. Gaat wel goedkomen als ik straks meer gewend ben denk ik.

Ik hoop dat het snel beter gaat. En leg alsjeblieft die lat wat lager, je hoeft niet binnen 3 maanden alles te weten en te kunnen. Dat gaat gewoon niet. Probeer het dan ook niet.  
En sterkte met thuis...

Ik heb weer een slechte maand qua migraine. Ik heb dus neurologie maar gebeld om een overleg tussendoor met de verpleegkundige. Ik word er knettergek van. 

Wat vervelend, Alcedo. Verstandig om daar met een verpleegkundige over te overleggen. Ik hoop dat daar wat uitkomt.

Lientje, jij bent volgens mij iemand die zichzelf danig in de weg kan zitten (it takes one to know one). Tandje minder van jezelf eisen, is misschien wel verstandig. Sterkte met wat er thuis op je bordje ligt

Ambra, 14 km is wel heel stoer. Jammer dat je daarna pijn in je handen hebt. Is dat een kwestie van wennen, ofwel gaat dat op den duur over? Ik hoop dat je snel een ‘passende’ e-Bike hebt.

Ik ben heel trots op mijzelf. Gisteren moest ik naar een uitvaart, twee uur rijden verderop. Man kon niet mee, de kaart kwam een dag voor de uitvaart en hij kon bepaalde afspraken niet meer afzeggen. 
Geen probleem, ik ging alleen. Nu heb ik een hekel aan lange stukken autorijden, omdat ik daar erg moe van word, maar ja, nood breekt wet. En het ging prima, ook toen het heel heftig begon te regenen! Maar het was wel een lange dag. Zo’n bijeenkomst met neven en nichten, die ik lang niet had gezien, geeft de nodige prikkels. Maar ik heb het gedaan!

goed gedaan Picunia, zo'n eind rijden is best pittig , plus uitvaart en weer terug met die regen en files misschien ook nog?
Pijn in mijn handen heb ik vaak, ook met bv huishouden. Ik verwacht dan ook niet dat het weggaat. Ik moet eigenlijk van de voren wat zwaardere pijnstillers innemen bedenk ik me nu.
Ik moest 4 maanden wachten op het eerste gesprek met de WMO voor de aanvraag van het sporthilpmiddel, de handbike dus. Dat zal ergens in september/ oktober zijn. Dan moeten ze er waarschijnlijk nog een paar maanden over nadenken, in in het gunstigste geval zeggen ze ja. Dan door naar Uniek sporten, om daar de rest van de financiering bij elkaar te sprokkelen. En dan nog door het land heen om te kijken welke het meest geschikt is. Met een eigen bijdrage erbij kan hij dan besteld worden. Ik hoop dat hij er volgend jaar om deze tijd is, die handbike! En ondertussen zijn mijn 7 jaar bijna om voor de huidige rolstoel en aandrijf ondersteuning, dus daar moet ik ook de strijd weer voor aan vrees ik. Intensieve projecten zijn dat, en vaak met veel gedoe..

Picunia, wat goed van je! Zal je vandaag wel moeten bezuren maar toch maar ff gedaan!

Ambra, is dat al 7 jaar terug? Jeetje... 
En moet je hem dan perse vervangen  of is hij gewoon op nu?

Klopt overigens hoor Picunia  wat je zegt over mezelf  in de weg zitten. Inmiddels  thuis na een behoorlijke  pittige dag. Stond wederom alleen  met een helpende. Dus medicijnen, handelingen, alles was voor mij. Heb mijn werk niet afgekregen en dat irriteerde me mateloos. Maarja, maar één  paar handen. 

Verder was het gewoon  niet echt mijn dag. Een boze cliënt, een die beledigingen naar mijn hoofd smeet en een die niet meer wilde leven. Die laatste moest dus weer een arts voor geregeld, om nieuw beleid op te stellen. Ook weer een uitdaging  want weekend. Verder iemand die bang was en steeds belde, een dementerende die alles bij elkaar schreeuwde en een persoon die bleef bellen  omdat ze wilde dat we bij haar bleven zitten want ze was zo alleen.
Pff. Nog een paar van deze weken  en ik weet niet of ik dit nog wel zo leuk vind. De revalidatie motivatie  is maar slecht op dit moment  op onze afdeling.

lientje69 schreef op 13-07-2024 om 17:50:

Picunia, wat goed van je! Zal je vandaag wel moeten bezuren maar toch maar ff gedaan!

Ambra, is dat al 7 jaar terug? Jeetje...
En moet je hem dan perse vervangen of is hij gewoon op nu?

Regels zijn regels dus ze zullen zich wel melden voor vervanging. Ik zou wel heel graag een kleinere aandrijving hebben. Vandaag een gezien op internet dus binnenkort maar eens naar Drenthe .. 

Het klinkt alsof je eens even in overleg moet op je werk met een teamleider of zo. Dit klinkt niet als lekker georganiseerd, en dat is je vast anders voorgespiegeld..

Ambra schreef op 13-07-2024 om 19:25:

[..]

Regels zijn regels dus ze zullen zich wel melden voor vervanging. Ik zou wel heel graag een kleinere aandrijving hebben. Vandaag een gezien op internet dus binnenkort maar eens naar Drenthe ..

Het klinkt alsof je eens even in overleg moet op je werk met een teamleider of zo. Dit klinkt niet als lekker georganiseerd, en dat is je vast anders voorgespiegeld..

Heb ik al gedaan. Ze gingen hun best doen maar kunnen  niet garanderen dat het niet vaker voorkomt . 2 weken terug had ik nl exact hetzelfde probleem.  Vandaag  zouden we met drie staan ( eigenlijk  moet 4) en er was een ziekmelding.  Tsja..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.