Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Collega van de avond vertelde overigens dat , gek genoeg , de mensen die in de winter bij ons verblijven, beter zijn en meer motivatie hebben  te revalideren dan in de zomer. Schijnt al jaren zo te zijn. Ik vind dat echt bijzonder.

lientje69 schreef op 13-07-2024 om 22:17:

Collega van de avond vertelde overigens dat , gek genoeg , de mensen die in de winter bij ons verblijven, beter zijn en meer motivatie hebben te revalideren dan in de zomer. Schijnt al jaren zo te zijn. Ik vind dat echt bijzonder.

Warmte kost energie die niet in het revalideren kan gaan zitten, dat is de enige reden die ik nu zo gauw kan bedenken. 

Naar dat je met zo weinig personeel stond en dat er blijkbaar ook geen reserve pool of zoiets is?

nou..per ongeluk 21 km gehandbiked
Zat aan een kant van de snelweg en moest doorgaan tot ik er weer overheen kon. Akkoord, ik had ook al veel eerder om kunnen draaien. Maar met pijnstillers ging het verrassend goed nu.

Ambra schreef op 14-07-2024 om 13:33:

nou..per ongeluk 21 km gehandbiked
Zat aan een kant van de snelweg en moest doorgaan tot ik er weer overheen kon. Akkoord, ik had ook al veel eerder om kunnen draaien. Maar met pijnstillers ging het verrassend goed nu.

Jeetje , wat onwijs goed Ambra! Hopelijk krijg je niet teveel napijn  ervan 

Super, Ambra! Dat kun je maar mooi!

Ambra schreef op 13-07-2024 om 22:36:

[..]

Warmte kost energie die niet in het revalideren kan gaan zitten, dat is de enige reden die ik nu zo gauw kan bedenken.

Naar dat je met zo weinig personeel stond en dat er blijkbaar ook geen reserve pool of zoiets is?

We werken al heel veel met flexers, detachering en uitzendbureau.  Helaas zijn de laatste nogal makkelijk van het ziekmelden of gewoon helemaal niet komen opdagen. Naast dat diensten ( vooral in het weekend  ) vaak helemaal niet ingevuld worden.  Er is nu eenmaal  een groot gebrek aan personeel, en onze afdeling  is niet simpel. Wellicht dat er dan toch sneller gekozen wordt voor een gemakkelijker afdeling. 

lientje69 schreef op 14-07-2024 om 20:29:

[..]

We werken al heel veel met flexers, detachering en uitzendbureau. Helaas zijn de laatste nogal makkelijk van het ziekmelden of gewoon helemaal niet komen opdagen. Naast dat diensten ( vooral in het weekend ) vaak helemaal niet ingevuld worden. Er is nu eenmaal een groot gebrek aan personeel, en onze afdeling is niet simpel. Wellicht dat er dan toch sneller gekozen wordt voor een gemakkelijker afdeling.

Hopeloos toch, om met zulke cowboy's te moeten werken. Of niet werken, afhankelijk van of ze op komen dagen of niet 

Wat goed Ambra en Picunia! Beide een hele prestatie.

Ik heb niet goed bijgelezen, voel me nog steeds migrainig. Toch ook wel weer een drukke week voor de boeg.
Vandaag naar een vriend geweest, gezellig maar ook vermoeiend.

Het is even allemaal net niks momenteel.

Sterkte Alcedo!

Ambra, het blijft vervelend  idd. Je weet nooit met hoeveel mensen je staat idd tevoren. Volgens mij snapt de roosteraar het ook niet helemaal, de ene keer sta je met twee op de afdeling  terwijl de dag erna er opeens 5 staan. Dan denk ik schuif even wat.
 Maar misschien denk ik wel te simpel  hoor.
In de avond staan we standaard met 2. Ik merk dat ik best vaak met alleen een helpende  sta. Dat betekent  dat ik voor alles  verantwoordelijk  ben en dat legt best wel een druk op me. Gelukkig  kan ik aan de andere afdeling  ook nog wel wat vragen maar daar wordt ook veel gezegd : ik weet het niet of bel het AT team maar.  Het zal wel gaan wennen denk maar voor dit moment  vind ik het nog behoorlijk  pfffff zeg maar. 

Van harte gefeliciteerd BB!

@Lientje: geef het tijd. Of beter, gun jezelf de tijd.

Ik had gisteravond een onhandige actie en nu is een deel van mijn grote teen ontveld. Dat blijkt best wel te bloeden ook, gelukkig was het in de badkamer. 

Amper vier uur geslapen vannacht. Ik had een meningsverschil met mijn man...

dank je wel alcedo ♥️
Vandaag vrij genomen van werk, straks met een vriendin lunchen. 

Alcedo : nooit leuk. Vooral ruzie met man niet. Weet hoe je je voelt.

Broodjebrie, veel plezier! En fijne verjaardag, gefeliciteerd!

Wat leuk BB, veel plezier!

Dank je wel Lientje

gefeliciteerd Broodje Brie!   
Fijne dag en geniet van je lunch!

Alcedo schreef op 17-07-2024 om 08:36:

Van harte gefeliciteerd BB!

@Lientje: geef het tijd. Of beter, gun jezelf de tijd.

Ik had gisteravond een onhandige actie en nu is een deel van mijn grote teen ontveld. Dat blijkt best wel te bloeden ook, gelukkig was het in de badkamer.

Amper vier uur geslapen vannacht. Ik had een meningsverschil met mijn man...

Sterkte 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.