Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


dank jullie wel!

Gefeliciteerd, BroodjeBrie, Ik hoop dar de lunch leuk was.

Alcedo, klinkt pijnlijk die teen. En vervelend dat het meningsverschil met man resulteerde in een slechte nacht. Is de migraine nu wel weg?
Bij mij zouden dit soort dingen in ieder geval leiden tot hoofdpijn en soms migraine. Gelukkig hebben man en ik soms wel meningsverschillen, maar daar kunnen we respectvol mee omgaan, soms ‘agree to disagree’. Maar we zijn al meer dan 40 jaar samen. We kunnen ook erg om elkaar en met elkaar lachen.
Maar goed, daar heb jij weinig aan. 

Picunia schreef op 17-07-2024 om 19:20:

Gefeliciteerd, BroodjeBrie, Ik hoop dar de lunch leuk was.

Dank je wel! Ja de lunch was leuk. Veel gelachen en serieuze gesprekken gehad. 

Picunia schreef op 17-07-2024 om 19:26:

Alcedo, klinkt pijnlijk die teen. En vervelend dat het meningsverschil met man resulteerde in een slechte nacht. Is de migraine nu wel weg?
Bij mij zouden dit soort dingen in ieder geval leiden tot hoofdpijn en soms migraine. Gelukkig hebben man en ik soms wel meningsverschillen, maar daar kunnen we respectvol mee omgaan, soms ‘agree to disagree’. Maar we zijn al meer dan 40 jaar samen. We kunnen ook erg om elkaar en met elkaar lachen.
Maar goed, daar heb jij weinig aan.

Ik krijg geen migraine van spanning of stress of iets. Soms wel, soms niet, dus dat is te vaag om echt van een verband te spreken.

Mijn man en ik hebben sinds ik ziek ben wat problemen in de communicatie soms. Relatietherapie helpt wel, maar er zijn nog verbeterpunten zeg maar. 

Er zijn ook fijne momenten gelukkig, dat wel.

Ik ben vrijdag jarig en daar houdt hij gelukkig wel goed rekening mee. Het heeft ook een dubbele lading door het gedoe vorig jaar. 

Ziekte legt ook een enorme druk op een relatie. Gelukkig zijn er ook goeie momenten voor jullie. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van alles wat die dag op je pad komt en ik hoop dat je volgende levensjaar beter voor je uitpakt!

Dank je wel Picunia

Gisteren een heerlijke dag doorgebracht op een Duits Waddeneiland, Borkum. Natuurlijk heerlijk weer en je gaat met een treintje van de boot naar het dorp, ook leuk. Fietsen gehuurd (elektrische). De fietspaden waren niet overal even best. Dat resulteerde in behoorlijke ‘klappen’ in mijn rug. Mijn eigen fiets heeft een zadelveer, die dit soort klappen opvangt, dus me niet gerealiseerd dat dit niet goed voor me was. Helaas, uiteindelijk verschrikkelijke rugpijn. Nu nog niet over en ik ben bang dat er weer een wervel beschadigd is. Ik wacht morgen nog af en als de pijn niet vermindert ga ik naar het ziekenhuis.

Oh wat balen  Picunia, denk je een leuk uitje te hebben  
Ik hoop echt dat het meevalt  voor je.

Ik had een drukke  en best pittige dag op het werk.  Maar.... helemaal goed verlopen! Ik denk dat ik langzaamaan mijn draai begin te vinden

Wat fijn, Lientje! Zulke dagen zullen er vast steeds meer zijn, naar mate je langer hier werkt.

Mijn rug lijkt minder pijn te doen. Hopelijk zet dat door.

Wat naar Picunia. Hopelijk valt de schade mee

Ik had vandaag mijn ouders en schoonouders op bezoek voor mijn verjaardag. Vermoeiend, maar wel leuk. Het resulteerde wel in migraine. Hopelijk krijg ik morgen duidelijkheid van de verpleegkundige en kunnen we handelen.

Woensdag een nare situatie meegemaakt. Man was erbij. Het resulteerde wel in een goed gesprek. Het valt me echter tegen dat hij donderdag deed alsof er niets gebeurd is en ik mis nu steun van hem. Met deze summiere informatie lijkt het misschien wat futiel, maar het was wel heftig. Ik heb met hem gepraat over het gebrek aan steun, maar hij lijkt daar niet echt iets mee te doen. Dus nu ben ik teleurgesteld. En verdrietig. In mijn optiek is het wel iets fundamenteels en essentieel in een relatie. 

Wat een gemiste kans, Alcedo. Juist bij heftige gebeurtenissen heb jet je partner het meeste nodig. Jammer dat hij dat niet ziet. Hebben jullie relatietherapie? Zo niet, zou dit jullie wel helpen, denk ik. Mijn man en ik hebben jaren geleden relatietherapie gehad en dat heeft op verschillende momenten onze relatie gered, zelfs nadat we er mee gestopt waren. Ik wens je veel sterkte om hiermee om te gaan en de goede stappen te zetten.

Bij ons hielp de therapie. Even. Na stoppen  verviel man snel weer in zijn oude gewoontes.  Uiteindelijk  is hier de enige oplossing  geweest te veranderen  hoe ik er zelf mee om ga. Hem veranderen  is mislukt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.