Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Vandaag  rustig aan gedaan en nog 2 uurtjes  geslapen.  Moet ook wel want ik heb  dit weekend  nachtdiensten.  Benieuwd  hoe het gaat komende nacht.


Nou dat was pittig . Heb me lek gelopen  op de bellen.  En een katheter  moeten zetten. Ging gelukkig  goed. Maar ben bekaf, ff wat eten, medicijnen innemen en mijn bed  in. 

Ik heb een paar drukke weken achter de rug, maar hopelijk wordt het nu wat rustiger. Ik baal alleen van de voorspelde warmte komende week. 

Ik voel me nog steeds niet lekker en ik ben ook continu moe. Het is lastig om een goede balans te zoeken tussen activiteit en rust, zeker met alles wat ik van mezelf moet. 

Alcedo schreef op 23-06-2024 om 11:50:

Ik heb een paar drukke weken achter de rug, maar hopelijk wordt het nu wat rustiger. Ik baal alleen van de voorspelde warmte komende week.

Ik voel me nog steeds niet lekker en ik ben ook continu moe. Het is lastig om een goede balans te zoeken tussen activiteit en rust, zeker met alles wat ik van mezelf moet.

Herkenbaar Alcedo. Ik moet ook  altijd veel van mezelf  en kan ook slecht tegen warmte.  Graag of 24 gaat nog , boven  de  25 word me al snel te veel.  Ook het wat rustiger hebben  en moe zijn herken ik. Net of alles er dan uit komt of zo? 

Vanmorgen  ook erg moe, duizelig  en raar in mijn hoofd. Gelukkig  trok dat uiteindelijk  bij. Paard nog getraind, en een en ander in huis gedaan.  Morgen  weer avonddienst  dus drukke week, weekend ook weer werken.  Gelukkig  volgende  week  weer een rustige  week. Kijk  er nu  al naar  uit  
Viavia wel een compliment  gekregen dat ik het goed doe. Vind ik zelf  nog helemaal  niet, maar valt denk ook niet te verwachten in een kleine anderhalve maand. 

Volgende week dan maar rustig aan doen, Lientje!
Gisteren de gastroscopie (maagonderzoek) gehad. Niet pijnlijk, maar geen pretje. Ik kreeg gelijk de uitslag: ik blijk een ontsteking onder in de slokdarm te hebben, doordat maagzuur omhoog komt. Ik heb nl. een breukje in de middenrif (wat ik al wist, hebben meer vrouwen in mijn familie). Hij wil aan mijn huisarts voorstellen om mij te behandelen met maagzuurremmers en ik moet over 2 maanden terugkomen, voor hetzelfde onderzoek om te kijken of de ontsteking weg is. Daarnaast heeft hij biopten genomen, om te zien of er bacteriën een rol spelen. Helaas mag ik geen maagzuurremmers, vanwege mijn nierproblemen. Nu dus de nefroloog contacteren, om te vragen naar een alternatief.
Pff..never a dull moment 😩

Oei, ik hoop maar  dat er een alternatief  is dan. Wanneer  hoor  je dat?

Heftig Picunia. Wat raar dat de MDL arts dan wel maagzuurremmers voorstelt. Hij/zij zou dan toch meteen een alternatief moeten vinden. Als je een bacterie hebt zul je toch antibiotica moeten krijgen tegen de ontsteking. 

Mag je wel maagzuurbinders?

Mijn maagklachten worden erger. Ik ben nu ook weer misselijk, vooral 's ochtends. Ik had vandaag ook migraine dus dat helpt ook niet mee, al ben ik daar niet vaak misselijk bij. 

Als ik actief ben word ik licht in mijn hoofd en nemen de klachten toe. Als ik wat eet verlicht dat tijdelijk wel iets. Kort, helaas. Man maakt zich een beetje zorgen, maar er is dus niks aan te doen. 

Wat ellendig, Alcedo! Ik gun jou een periode met minder (geen) gezondheidsproblemen. Dat geldt ook voor Lientje en mijzelf.

Ik vond het ook raar dat die MDL-arts niet op de hoogte was (het was in een privékliniek), maar man zei, je hebt zo’n dik dossier! En dat is ook weer waar. Gelukkig ben ik er zelf nog bij. Er wordt nu door mijn huisarts en mijn nefroloog bekeken wat er mogelijk is. Maagzuurbinders heb ik nog nooit van gehoord. Misschien is dat een alternatief.


Is er al iets gevonden  voor je klachten Picunia? 

Hier gaat het erg wisselend.  Ben erg moe en af en toe op eens raar duizelig.  Gisteren  tot 2 maal toe bijna out gegaan.  Metingen  bij mezelf  zijn  goed dus waar dit nu opeens  weer vandaan komt. Drink meer dan voldoende, slaap redelijk en eet goed. Kan er de vinger  niet op leggen. 

Weekend  moet ik werken.  Gaat erg druk worden gezien  we een tekort  aan  personeel  hebben  momenteel.  Ben benieuwd.  Ik ga het wel zien, kan er toch weinig aan veranderen. Hopen dat ik de daggoed door kom, geen fouten maak en fingers crossed verder . Geen al teveel onverwachte  dingen tijdens  mijn verantwoordelijke diensten  , dat heb ik afgelopen week al genoeg  gehad.

Lientje, misschien nu wat meer zout gebruiken, i.v.m het warme weer..
Die tip kreeg ik van mijn huisarts, ik gebruik en voeg nergens zout aan toe.

Hemke schreef op 28-06-2024 om 09:27:

Lientje, misschien nu wat meer zout gebruiken, i.v.m het warme weer..
Die tip kreeg ik van mijn huisarts, ik gebruik en voeg nergens zout aan toe.

Ik ben een erge zoutliefhebber.  Dus gebruik best wel zout. Maar mijn bloeddruk is het laatste half jaar extreem gedaald, wellicht  door het afvallen.  Misschien moet  ik nu idd  nog meer zout gaan gebruiken.  Heb ook geprobeerd  mijn bloedsuiker  te prikken  maar dat lukte  gisteravond  niet. Mijn bloed leek wel water zo dun, hij bleef foutmelding  geven.  Dus dat heb ik maar  even  opgegeven. 

lientje69 schreef op 28-06-2024 om 12:27:

[..]

Ik ben een erge zoutliefhebber. Dus gebruik best wel zout. Maar mijn bloeddruk is het laatste half jaar extreem gedaald, wellicht door het afvallen. Misschien moet ik nu idd nog meer zout gaan gebruiken. Heb ook geprobeerd mijn bloedsuiker te prikken maar dat lukte gisteravond niet. Mijn bloed leek wel water zo dun, hij bleef foutmelding geven. Dus dat heb ik maar even opgegeven.

je gebruikt een betablokker toch? Dan kun je beter die aanpassen dan meer zout gaan eten. Van meer zout ga je o.a. meer vocht vasthouden, maar er zitten meer nadelen aan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.