Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
02-06-2024 om 20:35
Ik moet woensdag naar het ziekenhuis. Proefbehandeling. Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig nog. Helaas kan man niet mee, dus nu gaat mijn vader mee. Ik mag niet terugrijden dus vandaar dat ik niet alleen kan.
Verder ben ik nog steeds erg moe. Logisch uiteraard, maar wel vervelend. Gelukkig dinsdag naar de fysiotherapeut. Kan hij me even lekker losmaken. Morgenochtend ook nog een afspraak, dus al met al voor mijn doen nog best druk de komende dagen.
lientje69
02-06-2024 om 20:58
Alcedo schreef op 02-06-2024 om 20:33:
Pittige dag Lientje. Drukke week voor de boeg?
Ja. Morgen en overmorgen werken. Woensdag introductiebijeenkomst vsn mijn nieuwe werk ( 50 km verderop, van 11-16 uur). Vrijdag mantelzorg moeder en zaterdag en zondag weer 2 dagdiensten. Voel mijn heup vandaag ook weer behoorlijk. Heb het vandaag dus maar wat rustiger aan gedaan.
lientje69
02-06-2024 om 21:00
Klinkt ook druk Alcedo, jouw week. En spannend lijkt me die proefbehandeling. Verwacht je er veel van?
Alcedo
04-06-2024 om 10:02
lientje69 schreef op 02-06-2024 om 21:00:
Klinkt ook druk Alcedo, jouw week. En spannend lijkt me die proefbehandeling. Verwacht je er veel van?
Nee, ik verwacht niet per se veel. Dan kan het alleen maar meevallen
lientje69
04-06-2024 om 10:56
Alcedo schreef op 04-06-2024 om 10:02:
[..]
Nee, ik verwacht niet per se veel. Dan kan het alleen maar meevallen
Ik zal in elk geval voor je duimen dat het wel wat gaat doen. Al is het maar iets. Elke verbetering telt.
lientje69
04-06-2024 om 11:00
Hier veel pijn vandaag. Vanavond werken dus ik probeer af en toe mijn rust te pakken. Lukt niet helemaal, loop nog steeds achter de feiten aan lijkt het wel. Nieuwe baan vraagt veel energie, thuissituatie vraagt veel energie. En Lientje doet haar best alle ballen hoog te houden maar het lukt gewoon niet helemaal. 🫣
Gaat uiteindelijk vast wel goed komen weer. Heeft tijd nodig.
Picunia
04-06-2024 om 11:02
Ik hoop voor je dat die behandeling aanslaat, Alcedo!
Ik ben nog steeds ziek. Er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. Ik ben er behoorlijk klaar mee. Deze week twee vergaderingen afgezegd en donderdag heb ik er weer één. Hopelijk kan die wel doorgaan.
lientje69
04-06-2024 om 11:10
Picunia schreef op 04-06-2024 om 11:02:
Ik hoop voor je dat die behandeling aanslaat, Alcedo!
Ik ben nog steeds ziek. Er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. Ik ben er behoorlijk klaar mee. Deze week twee vergaderingen afgezegd en donderdag heb ik er weer één. Hopelijk kan die wel doorgaan.
Wat rot Picunia dat je je nog niet beter voelt.
Picunia
07-06-2024 om 11:32
Vanmorgen weer naar de huisarts geweest. Ze vindt dat het toch wel beter gaat, er is geen sprake van longontsteking en mijn bloedwaarden zijn goed. Wel vindt ze dat ik er nog moe uitzie. En dat klopt ook, ik ben steeds erg moe. Ik moet binnen 14 dagen opknappen en anders terugkomen.
Ik hoop dat het nu inderdaad beter gaat, want ik ben er nou wel flauw van. Allerlei afspraken af moeten zeggen. Ik voel me zo’n zeurpiet.
lientje69
07-06-2024 om 13:49
Geen zeurpiet voelen hoor Picunia!
Herstel van zoiets duurt nu eenmaal gewoon lang. Geef het de tijd. Desalniettemin hoop ik dat je snel opknapt.
lientje69
10-06-2024 om 11:44
Ik ben begonnen met het dozen uitpakken . Wat een klus.... alles stuk voor stuk uitzoeken, wat voor zolder, wat voor de stort, wat voor de kringloop. Was gedraaid, zit inmiddels in droger. Dochter naar werk gebracht want auto startte niet, moet ik straks weer ophalen. Naar de fysio geweest. Nu eerst maar eens koffie, dit is mijn " vrije " dag tenslotte. Hele weekend gewerkt met te weinig personeel.
Man heeft weer eens een pesthumeur, ook heel gezellig maar niet heus. Verder heb ik het een paar dagen geestelijk nogal moeilijk gehad, dat is nu gelukkig iets bijgetrokken. Ook de pijn lichamelijk is wat minder geworden. En het goede nieuws, de eerste 10 kilo is er nu in zijn geheel af! Eindelijk. Ging steeds op en neer, 9 kilo, 9,5 kilo en dan weer 9,2 kilo. En maar heen en terug. Maar nu eindelijk definitief de eerste 10 kilo gewicht kwijt.
Picunia
10-06-2024 om 20:22
Wat goed, Lientje, 10 kg eraf! Wel weer een drukke ‘vrije’ dag! Hopelijk vind je ook nog tijd om iets leuks voor jezelf te doen.
Hier gaat het met mij langzaam beter, maar nu is man ziek. Tja…