Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Dorestad schreef op 28-05-2024 om 22:04:

[..]

Iets te doen hebben (of in ieder geval een collega hebben om mee te praten)helpt zeker. De tijd gaat sneller. Natuurlijk ben jij nu moe. Logisch. Straks heb je vast wel wat meer adrenaline, dat helpt ook zeker. Maar Héél erg druk is ook niet fijn. Ik hoop dat deze nacht er een gulden middenweg is.

Tot nu toe wel. Redelijk  rustig. Veel administratie  waar ik op ingewerkt  wordt dus dat is fijn. Ik werk met 2 manlijke collega's  die roken en de hele nacht door snaaien.

Ik hou me maar bij mijn fruit en water voorlopig.  Weegschaal  lijkt weer te gaan zakken dus ik moet ff volhouden .

Mijn tweede nachtdienst ging eigenlijk  wel goed. Slapen lukt gelukkig  wonderwel ook. Wel vandaag maar voor maximaal  4,5  uur gekozen, zoda ik vannacht  ook weer slaap. Het viel gelukkig  niet vreselijk  tegen. Alleen  het stukje van half 6 tot 7 vond ik wat pittig. Dan ben  je  toch  wel aan  je bed toe.

lientje69 schreef op 30-05-2024 om 15:41:

Mijn tweede nachtdienst ging eigenlijk wel goed. Slapen lukt gelukkig wonderwel ook. Wel vandaag maar voor maximaal 4,5 uur gekozen, zoda ik vannacht ook weer slaap. Het viel gelukkig niet vreselijk tegen. Alleen het stukje van half 6 tot 7 vond ik wat pittig. Dan ben je toch wel aan je bed toe.

Je vuurdoop zit erop! Ja dat laatste stukje is best vervelend. Bij ons werken ze tot 7.45 ( vaak nog wat langer ook). En dan nog veilig naar huis zien te komen..

Ambra schreef op 30-05-2024 om 17:34:

[..]

Je vuurdoop zit erop! Ja dat laatste stukje is best vervelend. Bij ons werken ze tot 7.45 ( vaak nog wat langer ook). En dan nog veilig naar huis zien te komen..

Ik tot 7.15. Eerste dag terug had ik bijna een aanrijding.  Stond een busje met pech op de rechterrijstrook en alles voor me remde vrij laat. Ik zat er bijna bovenop 

Het terugrijden is idd een dingetje  na de nachtdienst.  Je bent moe en minder gefocust. 

lientje69 schreef op 30-05-2024 om 18:28:

[..]

Ik tot 7.15. Eerste dag terug had ik bijna een aanrijding. Stond een busje met pech op de rechterrijstrook en alles voor me remde vrij laat. Ik zat er bijna bovenop

Het terugrijden is idd een dingetje na de nachtdienst. Je bent moe en minder gefocust.

Raam een stuk open. Rijdt irritant maar juist daardoor kan het helpen.

Ambra schreef op 30-05-2024 om 19:13:

[..]

Raam een stuk open. Rijdt irritant maar juist daardoor kan het helpen.

Had de airco aan op koud  . En muziek hard. Dat hielp wel idd.

Ik ben weer terug van onze reis. Het was supervermoeiend en zwaar, maar ook ontzettend mooi. De moeite waard dus.

Ik ben ontzettend moe nu, heb veel pijn maar ik heb een paar dagen de tijd om bij te komen.
Volgende week helaas wat afspraken, waaronder eentje bij de pijnpoli. Dit weekend maar extra rustig aan doen dan. Enige taak is het wegwerken van de hele berg was

Wat fijn, Alcedo, dat de reis de moeite waard was. Nu maar bijkomen. De afspraken zijn pas volgende week.

Ik ben inmiddels al een week terug van vakantie, maar sindsdien ben ik ziek. Gisteren bij de huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen. Nu maar hopen dat het snel beter gaat.

Lientje, het klinkt alsof je er goed aan hebt gedaan om voor een andere baan te gaan! Hoe is het nu met de verbouwing?

Beterschap  Picunia! Waar heb je antibiotica  voor? Slaat het al aan?
 
Wat betreft  de verbouwing  nog veel losse eindjes. Twee kasten moeten nog geschilderd  en terug.  Verder nog wat naloop schilderwerk. Paar plintjes. En al de dozen uitpakken en uitzoeken ( heb al beginnetje gemaakt  ) 
Dus in een afrondende  fase, er is wat meer rust in huis nu langzamerhand. Maar nog niet af helaas. Ik heb zojuist een paar leesboeken  uit de bibliotheek  gehaald. Voor het eerst sinds 2 maanden.

Verder gaan man en ik er morgen een dagje tussenuit. We zijn het werk en de troep even zat en willen ontspanning.  We gaan naar Brussel, gelijk langs het graf van zijn grootouders  daar. En dan lekker  ff uit eten. 

Alcedo, rustig  aan  hè? De was loopt niet weg.

Wat betreft mijn nieuwe  baan, ik denk idd dat dat een goede  beslissing  is geweest. Voor zowel mijn persoonlijke  als mijn professionele  ontwikkeling  én mijn zelfvertrouwen.  Maar het is nu nog wel pittig. Mezelf een beetje kennende, verwacht  ik het met maximaal  een jaar allemaal  goed onder de knie te hebben ( vooral specifieke  verpleegtechnische vaardigheden  zoals mannen katheteriseren, hechtingen en nietjes verwijderen en andere dingen die ik nog moet leren)
De dagelijkse  dingen en extra's zoals  opnames en ontslag regelen en administratie  denk ik over een kleine maand  wel in de vingers  te hebben. Ik leer gelukkig  snel.

Voor nu is het vooral  nog het nieuwe en onwennige dat me parten  speelt. Als ik eenmaal  mijn draai heb gevonden  gaat het me lichter vallen  verwacht ik. 

Beterschap Picunia!

Fijn dat het aanvoelt als een goede keuze Lientje!

Inmiddels hangt alle was te drogen. Ik heb van mijn moeder een extra droogrek kunnen lenen zodat ik wat meer natte was kwijt kan. 
Ook de klusjes die nog lagen gedaan vandaag, dus het voelt wel wat rustiger nu.

Ik ben ontzettend moe dus ik heb vanmiddag lekker kunnen slapen. Man was alweer aan het werk dus ik was het grootste gedeelte van de dag alleen thuis. Heerlijk was dat, even rust en geen prikkels.

Ik heb op vakantie echt gemerkt dat ik minder kan hebben.

Hoop dat de rust je goed doet Alcedo.

Gisteren  een lange dag gehad. Waarbij  we zelfs ingebroken hebben  op een begraafplaats.    Na 300 km en 5 uur file voor een gesloten begraafplaats  staan en weer terug moeten was ook zo wat. Man wist het cijferslot  open te krijgen. We hebben het graf verzorgd en daarna weer netjes  het slot om de poort gedaan.  Dus wel in overtreding  maar niets vernield of ergs gedaan verder. Voelde wel erg ongemakkelijk  maar goed, het kon even niet anders. We hebben  niet elke week de tijd om naar het buitenland  te rijden.

Pittige dag Lientje. Drukke week voor de boeg?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.