Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik moet woensdag naar het ziekenhuis. Proefbehandeling. Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig nog. Helaas kan man niet mee, dus nu gaat mijn vader mee. Ik mag niet terugrijden dus vandaar dat ik niet alleen kan. 

Verder ben ik nog steeds erg moe. Logisch uiteraard, maar wel vervelend. Gelukkig dinsdag naar de fysiotherapeut. Kan hij me even lekker losmaken. Morgenochtend ook nog een afspraak, dus al met al voor mijn doen nog best druk de komende dagen.

Alcedo schreef op 02-06-2024 om 20:33:

Pittige dag Lientje. Drukke week voor de boeg?

Ja. Morgen en overmorgen werken. Woensdag introductiebijeenkomst  vsn mijn nieuwe  werk ( 50 km verderop, van  11-16 uur). Vrijdag mantelzorg  moeder en zaterdag en zondag  weer 2 dagdiensten.  Voel mijn heup vandaag  ook weer behoorlijk.  Heb het vandaag dus  maar  wat rustiger  aan  gedaan. 

Klinkt ook druk Alcedo, jouw week. En spannend lijkt me die proefbehandeling. Verwacht  je er veel van?

lientje69 schreef op 02-06-2024 om 21:00:

Klinkt ook druk Alcedo, jouw week. En spannend lijkt me die proefbehandeling. Verwacht je er veel van?

Nee, ik verwacht niet per se veel. Dan kan het alleen maar meevallen

Alcedo schreef op 04-06-2024 om 10:02:

[..]

Nee, ik verwacht niet per se veel. Dan kan het alleen maar meevallen

Ik zal in elk geval  voor je duimen  dat het wel wat gaat doen. Al is het  maar iets. Elke verbetering telt.

Hier veel pijn vandaag.  Vanavond  werken  dus  ik probeer  af en toe  mijn rust te pakken.  Lukt niet helemaal, loop nog steeds achter de feiten  aan  lijkt het wel. Nieuwe baan vraagt veel energie, thuissituatie  vraagt veel energie. En Lientje  doet  haar best alle  ballen  hoog te houden maar het lukt gewoon  niet  helemaal. 🫣
Gaat uiteindelijk  vast wel goed  komen  weer. Heeft tijd nodig.

Ik hoop voor je dat die behandeling aanslaat, Alcedo!

Ik ben nog steeds ziek. Er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. Ik ben er behoorlijk klaar mee. Deze week twee vergaderingen afgezegd en donderdag heb ik er weer één. Hopelijk kan die wel doorgaan.

Picunia schreef op 04-06-2024 om 11:02:

Ik hoop voor je dat die behandeling aanslaat, Alcedo!

Ik ben nog steeds ziek. Er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. Ik ben er behoorlijk klaar mee. Deze week twee vergaderingen afgezegd en donderdag heb ik er weer één. Hopelijk kan die wel doorgaan.

Wat rot Picunia  dat je je nog  niet  beter  voelt. 

Heel veel beterschap Picunia

Vanmorgen weer naar de huisarts geweest. Ze vindt dat het toch wel beter gaat, er is geen sprake van longontsteking en mijn bloedwaarden zijn goed. Wel vindt ze dat ik er nog moe uitzie. En dat klopt ook, ik ben steeds erg moe. Ik moet binnen 14 dagen opknappen en anders terugkomen.
Ik hoop dat het nu inderdaad beter gaat, want ik ben er nou wel flauw van. Allerlei afspraken af moeten zeggen. Ik voel me zo’n zeurpiet.

Geen zeurpiet  voelen  hoor Picunia!
Herstel van zoiets duurt nu eenmaal  gewoon  lang. Geef het de tijd. Desalniettemin  hoop ik dat je  snel  opknapt.

Je bent geen zeurpiet Picunia

Jullie zijn lief.

Ik ben begonnen  met het dozen uitpakken  . Wat een klus.... alles stuk voor stuk uitzoeken, wat voor zolder, wat voor de stort, wat voor de kringloop.  Was gedraaid, zit inmiddels  in droger. Dochter naar werk gebracht want auto startte niet, moet ik straks weer ophalen.  Naar de fysio  geweest.  Nu eerst maar eens  koffie, dit is mijn " vrije " dag tenslotte.  Hele weekend  gewerkt met te weinig personeel.

Man heeft weer eens een pesthumeur, ook heel gezellig  maar niet heus. Verder heb ik het een paar dagen  geestelijk  nogal moeilijk  gehad, dat is nu gelukkig  iets bijgetrokken.  Ook de pijn lichamelijk  is wat minder geworden.  En het goede nieuws, de eerste 10 kilo is er nu in zijn geheel  af! Eindelijk. Ging steeds op en neer, 9 kilo, 9,5 kilo en dan weer 9,2 kilo. En maar heen en terug. Maar nu eindelijk  definitief  de eerste 10 kilo gewicht kwijt.

Wat goed, Lientje, 10 kg eraf! Wel weer een drukke ‘vrije’ dag! Hopelijk vind je ook nog tijd om iets leuks voor jezelf te doen.

Hier gaat het met mij langzaam beter, maar nu is man ziek. Tja…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.