Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik ben echt zó moe. En mijn rug blijft ook maar zeuren. Geen tijd voor rust  want kamer dochter moet schoon ( er zit vogelmijt ), ik blijf sprayen, zuigen , poetsen en wassen.
Morgen  en overmorgen  nachtdienst. En mijn huis staat  vol dozen, heb er pas 5 leeggeruimd.   Bovendien moet ik vanavond  het paard ook nog trainen.  
Dramatisch dus hier ff.

lientje69 schreef op 27-05-2024 om 18:30:

Ik ben echt zó moe. En mijn rug blijft ook maar zeuren. Geen tijd voor rust want kamer dochter moet schoon ( er zit vogelmijt ), ik blijf sprayen, zuigen , poetsen en wassen.
Morgen en overmorgen nachtdienst. En mijn huis staat vol dozen, heb er pas 5 leeggeruimd. Bovendien moet ik vanavond het paard ook nog trainen.
Dramatisch dus hier ff.

Jeetje Lien.. kan dochter zelf niet helpen?

Ambra schreef op 27-05-2024 om 19:21:

[..]

Jeetje Lien.. kan dochter zelf niet helpen?

Dit.. je staat op instorten lientje, denk asjeblieft aan jezelf.

Ambra schreef op 27-05-2024 om 19:21:

[..]

Jeetje Lien.. kan dochter zelf niet helpen?

Nee die zit er helemaal  doorheen. Tot hysterie aan toe...

Nou doos 6 is ook leeg. Nu zo richting  het paard. En daarna ga ik eens ff 2 uurtjes lekker serie kijken. Man slaapt in de loods. Dochter in zijn bed.    Heb straks lekker tijd voor mezelf dus en daar ga ik gebruik  van maken. 

Vanavond  mijn eerste nachtdienst.  Best spannend  hoor, nog nooit eerder  gedaan.  Hoop dat ik morgen  overdag  kan slapen.

lientje69 schreef op 28-05-2024 om 13:23:

Vanavond mijn eerste nachtdienst. Best spannend hoor, nog nooit eerder gedaan. Hoop dat ik morgen overdag kan slapen.

Succes! Voor morgen: zorg dat je gegeten hebt voordat je gaat slapen. Deurbel eraf of een briefje op de deur dat er niet aangebeld mag worden. Huisgenoten opdracht geven tot sluipen door het huis, geen muziek aan en niet met de deuren slaan. Deze opdrachten ook aan kat en konijn geven. 

Accepteer het als je wakker ligt, of als je tussendoor wakker wordt. Soms werkt slapen in twee delen beter. 

Voor dag twee (na je laatste nacht ) : hoe naar het ook voelt, kom rond een uur of 12/ 13 weer uit bed, anders slaap je in de nacht niet. Accepteer dat je dan als een zombie door het huis schuift. Je mag ook op de bank hangen. 

Ambra schreef op 28-05-2024 om 16:55:

[..]

Succes! Voor morgen: zorg dat je gegeten hebt voordat je gaat slapen. Deurbel eraf of een briefje op de deur dat er niet aangebeld mag worden. Huisgenoten opdracht geven tot sluipen door het huis, geen muziek aan en niet met de deuren slaan. Deze opdrachten ook aan kat en konijn geven.

Accepteer het als je wakker ligt, of als je tussendoor wakker wordt. Soms werkt slapen in twee delen beter.

Voor dag twee (na je laatste nacht ) : hoe naar het ook voelt, kom rond een uur of 12/ 13 weer uit bed, anders slaap je in de nacht niet. Accepteer dat je dan als een zombie door het huis schuift. Je mag ook op de bank hangen.

Was ik idd van plan.  Of het konijn en de kat gaan luisteren  heb ik echter mijn twijfels, ze zullen niet met de deuren slaan of harde muziek draaien, maarkonijn kan flink hard stampen en kat nogal janken.   Op tijd mijn bed uit na 2e nacht was ik idd van plan.

Deurbel hoor ik boven toch niet dus die hoeft er niet af. Wel is dochter thuis en die kan snel vergeten zachtjes ted doen dus dat wordt een uitdaging.  Dochter slaapt in man zijn bed, man in de loods, die blijft daar.

Ambra schreef op 28-05-2024 om 16:55:

[..]

Succes! Voor morgen: zorg dat je gegeten hebt voordat je gaat slapen. Deurbel eraf of een briefje op de deur dat er niet aangebeld mag worden. Huisgenoten opdracht geven tot sluipen door het huis, geen muziek aan en niet met de deuren slaan. Deze opdrachten ook aan kat en konijn geven.

Accepteer het als je wakker ligt, of als je tussendoor wakker wordt. Soms werkt slapen in twee delen beter.

Voor dag twee (na je laatste nacht ) : hoe naar het ook voelt, kom rond een uur of 12/ 13 weer uit bed, anders slaap je in de nacht niet. Accepteer dat je dan als een zombie door het huis schuift. Je mag ook op de bank hangen.

Voor mij werkte het beste wanneer ik (na 7, 3 of 4 nachten) niet naar bed ging maar zorgde voor bezig zijn,  de hele dag.  Na mijn nachtdiensten was mijn huis dus altijd het schoonst.  Tegen 18 uur voelde ik me meestal heel vervelend maar ik gingniet zitten.  Om  21.30 -22 uur naar bed.  En de volgende ochtend om uiterlijk 8 uur opstaan om mijzelf weer in het goede ritme te krijgen. 

Heel veel succes vannacht en een rustige wacht gewenst.

Dorestad schreef op 28-05-2024 om 20:00:

[..]

Voor mij werkte het beste wanneer ik (na 7, 3 of 4 nachten) niet naar bed ging maar zorgde voor bezig zijn, de hele dag. Na mijn nachtdiensten was mijn huis dus altijd het schoonst. Tegen 18 uur voelde ik me meestal heel vervelend maar ik gingniet zitten. Om 21.30 -22 uur naar bed. En de volgende ochtend om uiterlijk 8 uur opstaan om mijzelf weer in het goede ritme te krijgen.

Heel veel succes vannacht en een rustige wacht gewenst.

Dank je dorestad.  Ik moet  ff uitzoeken  wat voor mij het beste werkt. Ik neem  alle tips mee.

Dorestad schreef op 28-05-2024 om 20:00:

[..]

Voor mij werkte het beste wanneer ik (na 7, 3 of 4 nachten) niet naar bed ging maar zorgde voor bezig zijn, de hele dag. Na mijn nachtdiensten was mijn huis dus altijd het schoonst. Tegen 18 uur voelde ik me meestal heel vervelend maar ik gingniet zitten. Om 21.30 -22 uur naar bed. En de volgende ochtend om uiterlijk 8 uur opstaan om mijzelf weer in het goede ritme te krijgen.

Heel veel succes vannacht en een rustige wacht gewenst.

Ik hoop dat dit alleen over de laatste nacht ging?

Ambra schreef op 28-05-2024 om 20:15:

[..]

Ik hoop dat dit alleen over de laatste nacht ging?

Haha ja,  dat stond er idd niet bij. Uiteraard. Dit werkte voor mij het beste in die jaren waarin ik nachtdiensten deed. Ik hoop dat Lientje69 qua werk een paar fysiek makkelijke diensten mag hebben. 

Dorestad schreef op 28-05-2024 om 20:49:

[..]

Haha ja, dat stond er idd niet bij. Uiteraard. Dit werkte voor mij het beste in die jaren waarin ik nachtdiensten deed. Ik hoop dat Lientje69 qua werk een paar fysiek makkelijke diensten mag hebben.

Ja dat zou wel fijn zijn.

Dorestad schreef op 28-05-2024 om 20:49:

[..]

Haha ja, dat stond er idd niet bij. Uiteraard. Dit werkte voor mij het beste in die jaren waarin ik nachtdiensten deed. Ik hoop dat Lientje69 qua werk een paar fysiek makkelijke diensten mag hebben.

Hoop ik ook. Maar deze afdeling  is óf redelijk rustig qua nacht óf heel druk. Zorgvraag  is wel hoog momenteel  dus ik zie het wel.  Beter iets te doen te hebben denk ik, ben nu al moe nl.  Als ik bezig ben, zal het hopelijk wel gaan.

lientje69 schreef op 28-05-2024 om 21:41:

[..]

Hoop ik ook. Maar deze afdeling is óf redelijk rustig qua nacht óf heel druk. Zorgvraag is wel hoog momenteel dus ik zie het wel. Beter iets te doen te hebben denk ik, ben nu al moe nl. Als ik bezig ben, zal het hopelijk wel gaan.

Iets te doen hebben (of in ieder geval een collega hebben om mee te praten)helpt zeker.  De tijd gaat sneller.  Natuurlijk ben jij nu moe. Logisch.  Straks heb je vast wel wat meer adrenaline,  dat helpt ook zeker.  Maar Héél erg druk is ook niet fijn. Ik hoop dat deze nacht er een gulden middenweg is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.