Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik werd vanochtend wakker met migraine dus ik heb een stuk minder kunnen doen vandaag dan gepland. Hopelijk voel ik me morgen weer een stuk beter en kan ik nog het e.e.a. doen. Ik moet een hoop medicatie meenemen dus dat is nog wel wat werk. Kleding heb ik al zoveel mogelijk in de koffer gegooid.

Wanneer  vertek jevook alweer  Alcedo? Sorry, je hebt het vast gezegd maar mijn hoofd is vol op het moment. 

Wij zijn helaas  niet  zo ver gekomen  als we gehoopt  hadden. We zullen  dus ook maandag  nog bezig zijn  om de vloer  erin te krijgen. Het grootste deel  zeil is eruit en grootste deel beton opgeschuurd  maar  niet alles dus. Morgen  maar  verder, we zijn moe en ik heb veel pijn. Bank is eruit, dus ik zit in een bureaustoel.  Voor een uurtje best te doen, maar met pijn en langer niet fijn. Ik zal denk ik vroeg in mijn bed liggen vanavond. 

wat een tegenvallers lientje en alcedo. 

Ik ben weer thuis, we zijn eergisteren naar Gent geweest, en gisteren naar knokke-heist. Vooral Gent vonden we heel mooi.
Helaas is het weekend niet zo fijn verlopen als gehoopt, doordat vriend niet goed in zijn vel zat. Het kost me behoorlijk wat energie merk ik nu. Gelukkig ben ik morgen vrij. 

@Lientje, wij vertrekken morgen. Vandaag best veel dingen ingepakt en klaargelegd, alleen dat heb ik niet zo gestructureerd aangepakt dus ik moet even goed kijken wat ik nog moet doen.

@BB, jammer dat het gemoed van vriend een stempel drukt op wat een heel leuk weekend had kunnen zijn. Fijn dat je morgen nog vrij bent. Hoe gaat het met jou nu?

Alcedo schreef op 19-05-2024 om 19:40:

@Lientje, wij vertrekken morgen. Vandaag best veel dingen ingepakt en klaargelegd, alleen dat heb ik niet zo gestructureerd aangepakt dus ik moet even goed kijken wat ik nog moet doen.

@BB, jammer dat het gemoed van vriend een stempel drukt op wat een heel leuk weekend had kunnen zijn. Fijn dat je morgen nog vrij bent. Hoe gaat het met jou nu?

Ja heel jammer inderdaad, al komt het niet echt als een verrassing helaas. Maar omdat we niet alleen waren had ik de hoop dat het hem wel goed zou doen. 

Ik heb net gedoucht, en hang nu wat op de bank. De wasmachine draait nog, straks nog een wasje ophangen en dan op tijd naar bed. Wel fijn om nu weer in mijn eigen bed te slapen.

Alcedo, een fijne vakantie gewenst!

Broodjebrie, eigen bed is altijd weer fijn.

Wat naar, Lientje, dat het niet zo loopt met de verbouwing. Hopelijk is het einde nu echt in zicht. 
Alcedo, een fijne vakantie gewenst. Waar ga je naar toe?

BroodjeBrie, weer lekker in je eigen bed! Jammer dat het weekend niet helemaal geworden is wat je had gehoopt. Ik hoop dat je nog wel kunt genieten van de leuke dingen.

Hier in Frankrijk viel gisteren mijn gereconstrueerde tand uit mijn mond. Die zat met een draadje en vleugeltjes vast. Maar dus niet goed genoeg. Bij een Franse tandarts kan ik niet terecht. Morgen mijn eigen tandarts maar even bellen om te horen wat ik nu het beste kan doen. Maandag had ik al een afspraak gepland. Ik hoop dat de tand weer geplaatst kan worden.

Wat rot van je tand Picunia.  Hoop dat de tandarts  hier weer kan  maken.

Balen Picunia!
We gaan naar Schotland.

Bedankt allemaal! Duimen voor een kalme zee

Geniet  ervan  Alcedo!

Ik heb mijn eerste week ( 5 dagdiensten, vorige week woensdag  had ik de eerste) in mijn nieuwe  baan achter de rug. Het  is pittig, zó veel  informatie  en  nieuwe  dingen  te leren. Wel erg leuk, vooral alle aparte vtv handelingen.  Hier mag ik zelfs ( na aftoetsing uiteraard) mannen katheteriseren en hechtingen en nietjes verwijderen. Dat was bij mijn vorige  werk toch  echt voorbehouden  voor de verpleegkundigen. 
Veel verschillende  ziektebeelden, leer er al heel wat Latijn bij. Heftige wonden, veel regelwerk.
Kortom , behoorlijk  uitdagend.  Maar ook vermoeiend. 

We hebben op mijn  vrije dagen de nieuwe vloer gelegd, een monsterklus. Nu morgenavond  een deel kasten en eettafel  terugzetten, en vrijdag komt de nieuwe  bank. Kunnen  we gelukkig  weer normaal  zitten.

Eindresultaat is erg mooi, maar ik ben zo ongeveer  aan het einde van mijn  Latijn. Zó moe.

Logisch Lientje dat je moe bent. Het werk klink erg leuk en uitdagend. Je hebt een goede keuze gemaakt om te switchen. Troost je, nu is alles misschien abracadabra wat het Latijn betreft maar het wordt gauw eigen. 
Fijne vakantie Alcedo🎶🎵
Mooie avond voor iedereen🍀

Ik heb zo'n  verschrikkelijke  rugpijn  de laatste dagen. Denk combinatie  van stress en continu  werken. En de nieuwe  baan, wat heel anders is. Gelukkig  begint er nu wat schot in te komen, er moet nog eea afgewerkt  worden, maar een deel van mijn kasten is weer terug dus ik kan dozen gaan uitzoeken.  Vanavond  voor het eerst weer aan de eettafel gegeten en morgen komt de nieuwe  bank. Eindelijk  weer gewoon en lekker zitten!
Verder drukdruk, veel werken nu om erin te komen. Eerste salaris is  binnen, viel erg mee. Dat is dan weer fijn. Weekend  2 avonddiensten en dinsdag en woensdag  2 nachten. En dan heb ik even een paar vrije dagen om de rest  hier op te ruimen en een beetje op adem te komen.

Mijn eerste avonddienst  was pittig.  Van inwerken  kwam weinig. Een uitzendkracht kwam niet  opdagen  en andere collega had haar enkel verzwikt. Heb me rot gerend  en alles hebben we uiteindelijk  gered met zijn tweeën.  Maar lekker  is anders.  Collega' was overigens  goed over me te spreken  qua inzet en wat ik al doe en oppik. Dat is dan wel weer fijn. Eind van de avond nog een valpartij en een lading bellen. Nu wat moe en uitgeblust op de bank.  Kan nog niet naar  bed want kermis hier en het dreunt als een malle de muziek. Een uur stoppen  ze. Hoop ik.

lientje69 schreef op 26-05-2024 om 00:25:

Mijn eerste avonddienst was pittig. Van inwerken kwam weinig. Een uitzendkracht kwam niet opdagen en andere collega had haar enkel verzwikt. Heb me rot gerend en alles hebben we uiteindelijk gered met zijn tweeën. Maar lekker is anders. Collega' was overigens goed over me te spreken qua inzet en wat ik al doe en oppik. Dat is dan wel weer fijn. Eind van de avond nog een valpartij en een lading bellen. Nu wat moe en uitgeblust op de bank. Kan nog niet naar bed want kermis hier en het dreunt als een malle de muziek. Een uur stoppen ze. Hoop ik.

Dat was een tegenvaller Lientje, dat je niet boventallig was. Morgen is die enkel natuurlijk ook nog verzwikte, hopelijk kunnen ze vervanging regelen. Welterusten voor straks, als de herrie stopt. Hier hadden we Emporium, ook niet bepaald rustig, groot muziekfeest redelijk dichtbij.

Slaap lekker  Ambra! Morgen  sta ik waarschijnlijk wel boventallig  met  deze collega en een ander. Kan ik iets meer uitleg  krijgen/ vragen stellen.  Maar als je ziet wat ik nu al kan en doe na 6 dagen, het zal wel goed komen denk ik zo hoor. 

Fake it till  you make it.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.