Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


lientje69 schreef op 13-05-2024 om 19:10:

Vandaag fysio gehad. Zou de laatste keer zijn. Maar we gaan nu toch nog even door.
Verder naar het paard geweest , die had de kolder in de kop weer. Arm ligt open , rechterknie geschaafd en mijn rechterheup doet nu ook zeer. Gaat lekker..

Wat hebben jullie toch voor een eng paard? Ik lees zo vaak dat het mis of bijna mis gaat. Dat is toch niet zoals het " hoort te gaan"? Weet nauwelijks iets van paarden, sorry. Maar dit klinkt zo gevaarlijk

Verzorg je nog steeds het paard van je dochter lientje? Doe je wel voorzichtig?
Fijn vooruitzicht alcedo,  de vakantie!

Ik heb nu ook vakantie. Fijn met deze temperaturen  donderdag gaan we een paar dagen naar Zeeland. Even lekker uitwaaien en proberen niet aan werk te denken

Ambra schreef op 13-05-2024 om 21:52:

[..]

Wat hebben jullie toch voor een eng paard? Ik lees zo vaak dat het mis of bijna mis gaat. Dat is toch niet zoals het " hoort te gaan"? Weet nauwelijks iets van paarden, sorry. Maar dit klinkt zo gevaarlijk

We weten het niet Ambra  . Af en toe krijgt ze zomaar de kolder in de kop. En dan is ze beresterk. Ik wou niet loslaten dus kletterde ik op de grond en werd een stukje meegetrokken. Toen toch maar  losgelaten.    Het lijkt de laatste tijd wel vaker te gebeuren.  Dochter denkt er nu aan röntgenfoto's te laten maken , om eea uit te sluiten. Kan zijn nl dat ze door pijn zo reageert.

Broodjebrie schreef op 13-05-2024 om 21:59:

Verzorg je nog steeds het paard van je dochter lientje? Doe je wel voorzichtig?
Fijn vooruitzicht alcedo, de vakantie!

Ik heb nu ook vakantie. Fijn met deze temperaturen donderdag gaan we een paar dagen naar Zeeland. Even lekker uitwaaien en proberen niet aan werk te denken

Ik doe mijn best broodjebrie.  Maar begin er inmiddels  ook een beetje angstig  van te raken. Dat dochter dat is , snap ik dus wel. 

Fijne vakantie  alvast!

lientje69 schreef op 13-05-2024 om 22:54:

[..]

We weten het niet Ambra . Af en toe krijgt ze zomaar de kolder in de kop. En dan is ze beresterk. Ik wou niet loslaten dus kletterde ik op de grond en werd een stukje meegetrokken. Toen toch maar losgelaten. Het lijkt de laatste tijd wel vaker te gebeuren. Dochter denkt er nu aan röntgenfoto's te laten maken , om eea uit te sluiten. Kan zijn nl dat ze door pijn zo reageert.

Wat naar. Ja ze kan het niet vertellen wat er is.. maar dit is ook niet echt leuk meer, daar moet wel wat mee..

lientje69 schreef op 13-05-2024 om 22:56:

[..]

Ik doe mijn best broodjebrie. Maar begin er inmiddels ook een beetje angstig van te raken. Dat dochter dat is , snap ik dus wel.

Fijne vakantie alvast!

Kan ik me voorstellen, dat je er wat angstig van begint te worden, denk aan jezelf hoor.

Dank je wel! 

Wat lekker BB, een paar dagen Zeeland. Veel plezier alvast! En geniet van je vrije dagen en de rust

Alcedo schreef op 14-05-2024 om 09:51:

Wat lekker BB, een paar dagen Zeeland. Veel plezier alvast! En geniet van je vrije dagen en de rust

Dank je wel ♥️

Eerste werkdag  achter de rug. Ging wel redelijk  volgens  mij. Maar heb nog een hoop te leren. Erg interessant, veel afwisseling.   Ben wel wat moe van alle indrukken.  Maar gaat hopelijk  wel goedkomen  .

Klinkt als een goede eerste dag Lientje. Geef het de tijd om te wennen en dingen te leren. Je hoeft het niet in 1 week perfect te doen he.

Alcedo schreef op 15-05-2024 om 19:11:

Klinkt als een goede eerste dag Lientje. Geef het de tijd om te wennen en dingen te leren. Je hoeft het niet in 1 week perfect te doen he.

Tsja, je kent me hè Alcedo.   Altijd streven naar perfectie en het liefst in één  dag. 

Ik zal proberen me de tijd te gunnen.

Klinkt als een goeie eerste dag, Lientje. Hoeveel uur per week ga je daar werken?

Picunia schreef op 16-05-2024 om 08:54:

Klinkt als een goeie eerste dag, Lientje. Hoeveel uur per week ga je daar werken?

24 uur Picunia.  Dat is mijn max ivm  de chronische pijn.  Dan kan ik af en toe nog een extra dienst invullen  indien  nodig , maar niet structureel. 

Ik ben best moe, het waren pittige dagen met veel indrukken.  Verder heb ik nu wat last van mijn rug  en kramp in mijn kuit, waarschijnlijk  door het toch wat andere werk en lopen. Het is wel mega interessant, ik heb in drie dagen al meer verpleegtechnische  handelingen  verricht dan in de 4 jaar op mijn vorige werk.  Dat is echt wel gaaf dus! Verder moet ik er nog een beetje inkomen, de zorg is erg wisselend per cliënt  en er is veel administratie  waarvan ik nog niet helemaal  snap hoe ik dat moet doen. Zal hopelijk  wel goed komen, ik kreeg te horen dat ze me een harde werker vinden en dat ik dingen snel oppikken. Dus hoop dat dit ook goed gaat komen.

Geen rustig pinksterweekend  voor me echter, we willen dit weekend  proberen de vloer er in te leggen. Zie er vreselijk  tegenop, maar het eind van de verbouwing  is dus in zicht!

Sterkte dit weekend Lientje!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.