Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

MRI

MRI

30-04-2022 om 13:09

Coreopsis schreef op 30-04-2022 om 12:58:

[..]

Ik niet. Dat bepaalde mensen met fout gedrag wegkomen betekent niet dat een ander het dan opeens ook mag. Dan zouden we ook massaal fietsen mogen stelen. Of, omdat Derksen het blijkbaar mag van sommigen, alle mannen vrouwen mogen aanranden of verkrachten.

maar dat zeg ik ook niet. Ik vind dat de politiek er ook niet mee weg mag komen, niet dat iedereen dan maar de politiek na mag doen en ook geen consequenties mag ondervinden. Daarom noem ik het ook moreel verval. 

Joszy schreef op 30-04-2022 om 13:05:

[..]

Dit heb ik gemist. Wat heeft pechtold uitgespookt? Die had niks te maken met dat verhaal van pas toch?

Volgens mij heeft Pechtold een keer een buitenechtelijke relatie gehad met een medewerker. Van een MeToo-tje is geen sprake dacht ik hoor.

Herfstappeltaart schreef op 30-04-2022 om 13:10:

[..]

Volgens mij heeft Pechtold een keer een buitenechtelijke relatie gehad met een medewerker. Van een MeToo-tje is geen sprake dacht ik hoor.

Hij heeft degene met wie hij buitenechtelijke seks had tot abortus gedwongen geloof ik. De seks zelf was wellicht wel met consent maar indien een medewerkster heb je weer wel die machtsverhouding natuurlijk. 

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 13:14:

[..]

Hij heeft degene met wie hij buitenechtelijke seks had tot abortus gedwongen geloof ik. De seks zelf was wellicht wel met consent.

O dat wist ik niet. Is dat bewezen of een roddel?  Kun je een volwassen vrouw dwingen tot abortus? Hmm..

Mija schreef op 28-04-2022 om 22:33:

Mooi zo. Ik zie in dat artikel dat ze meteen het hele programma opdoeken “Dat betekent het einde van het programma, voegt presentator Wilfred Genee daar aan toe. ,,Samen uit, samen thuis.”

En dan maar jammeren over woke en cancelcultuur. Wat een bord voor zijn kop! Maar als hij met dat bord voor zijn kop in Grolloo gaat zitten, is het toch minder erg dan op TV. Houdoe en bedankt Jan Derksen! En die andere lachebekken ook! Er komt vast wel weer een ander baantje.

Sinds Voetbal International in 2011 de gouden-televizier-ring won staan ze keer op keer in de picture. Het is echt kantinepraat, je kan het er mee eens zijn of niet.

Ik ben het ook niet eens met programma's als bv 'spuiten en slikken'. Of destijds Paul de Leeuw met zijn beledigingen. Maar daarover hoor ik niet om de haverklap dat men er alles aan doet om ze van de buis te weren.

Dat kaarsverhaal is echt fout. Misschien had hij het idd niet zo gedaan zoals het er eerst op leek, en misschien heeft hij het verhaal aangedikt omdat de gasten het grappig vonden. Maar zover ik kon beoordelen begon hij met de woorden dat hij lang geleden 'een keer te ver was gegaan'. Daarin merkte ik dat hij daar spijt van had. Maar doordat de andere gasten begonnen te lachen ging het hele een nare richting op.

https://www.televizier.nl/televizier-ring/winnaar-gouden-televizier-ring-2011-voetbal

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 13:15:

Het zal steeds kleurlozer op tv worden door het voortdurende gecancel:
https://www.mediacourant.nl/2022/04/katja-schuurman-hekelt-vi-exit-we-lopen-nu-allemaal-op-onze-tenen/

"Katja Schuurman vindt het geen goede zaak dat het programma Vandaag Inside zo abrupt van de buis is verdwenen"

Ik ben het eens met Katja.

Herfstappeltaart schreef op 30-04-2022 om 13:16:

[..]

O dat wist ik niet. Is dat bewezen of een roddel? Kun je een volwassen vrouw dwingen tot abortus? Hmm..

Dat heeft hij wel gedaan idd. Daarover heeft zij een boekje open gedaan, en Pechtold is daarop afgetreden. Hij had toch een machtsverhouding.
Maar dan staat in de krant: Pechtold zegt zich niet te herkennen in de geschetste beelden die Lok
opwerpt. Verder betreurt hij dat zij heeft besloten om op te stappen.

En klaar is kees.

Maar geen nood, hij zelf kreeg een prachtig baantje.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/showbizz/artikel/4615986/ex-minnares-alexander-pechtold-bevallen

Ondanks dat hij ook in opspraak kwam voor het verzwijgen van het penthouse in Scheveningen dat hij gratis had gekregen van de bevriende
Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux. Pechtold noemde het 'een privékwestie' en liet het daarom niet noteren in het
het geschenkenregister van de Tweede Kamer.

Derksen is blijkbaar nog niet helemaal gecanceld want bij de radiozender Arrow Bluesbox Radio mag hij driemaal per week zijn radioshow blijven presenteren, zo laat eigenaar Adrian Ossendrijver  weten. ,,Mensen als Johan Derksen moeten we blijven koesteren.”

https://www.ad.nl/binnenland/radiozender-arrow-bluesbox-weigert-johan-derksen-te-laten-vallen-dit-is-een-grote-farce~ac05d4c2c/

watertoren schreef op 29-04-2022 om 21:31:

Ik ben en blijf fan van johan. Zonder hem was Danny Vera nooit iets geworden. Hij heeft gevoel voor muziek en voor talent. Johan heeft Danny groot gemaakt en hem een kans gegeven die Danny zonder Johan nooit waar had kunnen maken. Vera heeft zijn succes aan Johan te danken en daarmee was hij nummer 1. Zonder Derksen zou hij dat nooit bereikt hebben.

Ik godwin hem even, hitler was ook heel lief voor zijn hond en zelfs vegetarier! Iemand kan én slechte én goede dingen doen. Je kunt ook gewoon zeggen; wat JD deze week verteld heeft, vind ik echt heel naar. Wat jammer is, want er zijn ook kanten aan hem, die ik waardeer. 

Dit is overigens niet persoonlijk tegen jou hoor, maar ik zie het wel vaker dat alle nuance verdwijnt en je óf helemaal voor iemand moet zijn of helemaal tegen. Dat vind ik altijd een beetje raar, want voor de meeste mensen werkt de wereld zo niet in praktijk.

dat hij zijn muziek “verloren” is door de ontwikkeling van deze week is nu niet zo gek. Mensen en merken willen even niet met hem geassocieerd worden. Ik denk dat hij zijn muziek wel weer “terugkrijgt”. Enneh… Bennie Jolink is al achter hem gaan staan en zeker buiten de randstad heeft Derksen nog veel fans. Ik zag het ook op social en ik zit niet in een conservatieve bubbel. Verre van. 

Breek me de bek niet open over moreel verval.

Denk bv aan president Clinton met zijn stagiare Monica Lewinksi. Die meid werd publiekelijk door het slijk gehaald. En Hillary gaf haar nog een schop na terwijl Hillary inmiddels wist dat haar man onder ede zat te liegen, en dat Monica de waarheid had gezegd.

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 13:14:

[..]

Hij heeft degene met wie hij buitenechtelijke seks had tot abortus gedwongen geloof ik. De seks zelf was wellicht wel met consent maar indien een medewerkster heb je weer wel die machtsverhouding natuurlijk.

Geen medewerkster. Ze was gemeenteraadslid. Die lokale partijen worden politiek noch organisatorisch aangestuurd door de landelijke partijen. Hij had dus geen macht over haar. Kan wel zijn dat ze onder de indruk was, of hoopte op de landelijke lijst te komen. Dat weet ik allemaal niet. 

Het verhaal is dat ze minstens 1 kind van hem heeft en er zou ook een tweeling geboren zijn die mogelijk van hem is. Hij zou die zwangerschappen niet hebben gewild. Tja, zijn goed recht natuurlijk om een abortus voor te stellen. Dat heeft ze dus niet gedaan. Bij de tweede zwangerschap zou ze een abortuspil hebben ingenomen en toen zou hij het alsnog uit hebben gemaakt. Heel verstandig natuurlijk als je al voor de tweede keer in zo’n chaotische toestand bent terechtgekomen. Als hij hier was komen vragen wat hij moest doen, zouden we hem dat beslist geadviseerd hebben! Want: eerst anticonceptie die niet zou hebben gewerkt, dan een abortuspil die niet zou hebben gewerkt? Ik vind het allemaal nogal rommelig. Maar goed, die vermeende abortuspil zou dus niet hebben gewerkt en het kind is toch gekomen. Het verhaal is verder dat hij om een DNA-test heeft gevraagd maar dat heeft zij geweigerd. Dat vind ik ook weer erg bijzonder. Zoiets zou je netjes en objectief moeten oplossen. Juist voor dat kind/die kinderen. Het moet duidelijk zijn hoe het echt zit. En dat is dus nu niet vast komen te staan. Haar rol is dus op zijn minst niet zo erg helder. Dat doet haar zaak en die van haar kind(eren) geen goed. Je moet het dan maar gewoon geloven en dat gaat nou eenmaal niet zomaar.

Die aangifte die onlangs van verkrachting zou zijn gedaan is vooralsnog anoniem en daar zijn vziw nog helemaal geen ‘ondersteunende aanwijzingen’ voor. Op basis van alleen 1 anonieme blog kun je iemand natuurlijk niet met pek en veren wegjagen. Op basis van wat ik er nu over lees, lijkt hij me een hele grote idioot met een voorliefde voor evenzeer idiote vrouwen. Maar dat is vooralsnog heel wat anders dan in geuren en kleuren een seksueel misdrijf bekennen op tv.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-04-2022 om 13:52

Fleurtje_5 schreef op 30-04-2022 om 13:45:

Breek me de bek niet open over moreel verval.

Denk bv aan president Clinton met zijn stagiare Monica Lewinksi. Die meid werd publiekelijk door het slijk gehaald. En Hillary gaf haar nog een schop na terwijl Hillary inmiddels wist dat haar man onder ede zat te liegen, en dat Monica de waarheid had gezegd.

Djeez, dat is 30 jaar geleden joh. Toen mocht dat allemaal nog denk ik 

Fleurtje_5 schreef op 30-04-2022 om 13:16:

[..]

Het is echt kantinepraat, je kan het er mee eens zijn of niet.

Het was geen mening waar je het mee eens kan zijn of niet. Ik citeer Paul Römer van Talpa even: “Ik zag daar gebeuren dat een van onze bekendste presentatoren live een misdrijf aan het bekennen was van 50 jaar geleden. Verbijsterend hoe dat werd opgepakt in het programma. Wat gebeurt hier nou? Waar kijk ik naar?"

Het is juist het bagatelliseren van een verkrachting als kroegpraat wat het zo onaanvaardbaar maakt. Dat is een mening en gelukkig denken heel veel mensen er wel zo over. 

Mug schreef op 30-04-2022 om 13:52:

[..]

Djeez, dat is 30 jaar geleden joh. Toen mocht dat allemaal nog denk ik

Volgens mij was dat kaarsverhaal van Johan langer geleden.

Dit zei Hillary in het AD van 15 oktover 2018:

............

Hillary Clinton vindt dat haar man Bill zijn macht niet misbruikte toen
hij als president een buitenechtelijke relatie kreeg met stagiaire
Monica Lewinsky. ,,Ze was een volwassene'', zei de voormalig first lady
vandaag in gesprek met CBS Sunday Morning.

De opmerking van Clinton is vooral opmerkelijk gezien de huidige
#MeToo-beweging, waarvan ze zich een fel voorvechtster heeft getoond. Op
de vraag of haar man zijn taken als president had moeten neerleggen
nadat de affaire aan het licht was gekomen, zei Hillary 'absoluut niet'.

Volgens Hillary had haar destijds 49-jarige echtgenoot geen misbruik
gemaakt van zijn positie, omdat de 22-jarige Lewinsky toen al 'een
volwassene was'. ,,Er is een onderzoek geweest en daarmee is het
afgerond'', zo maakte ze zich er snel vanaf.

...........etc.etc.etc.........

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.