Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

niet_rechts schreef op 28-04-2022 om 20:12:

Ik hoorde vandaag, soms tot mijn (positieve) verbazing, van mensen (mannen) die nog maar VI keken dat ze het niet meer op gaan zetten, 'want het gaat gewoon te ver en past ook gewoon niet meer anno 2022' en 'grapjes moeten kunnen, maar dit is geen grap'.

Het zal mij benieuwen of JD nu toch de genadeklap heeft uitgedeeld bij wijze van een soort zelfmoord.

Daar ben ik ook wel verbaasd over. Die man heeft zoveel uitgekraamt dat zijn kijkers geweldig vinden dat je je gewoon bijna niet kunt voorstellen dat ook zij een grens hebben als het om Johan gaat. Maar gelukkig hebben ook zij een grens. 

Ik ben ook benieuwd wat dit gaat doen voor de kijkcijfers, maar ik vermoed dat vanavond eerst weer veel extra kijkers gaat hebben met die beloofde "excuses".

Ik vind eerlijk gezegd de dubbele standaard wat betreft mensen van de buis willen krijgen schokkender dan Johans jeugdzonde. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 20:23

En verder denk ik vooral dat er heel veel getalenteerde mensen zijn om inhoudelijk bij te dragen aan, bijvoorbeeld, een dagelijks praatprogramma over sport of nieuws. Tijd om eens wat nieuwe aanwas een kans te geven in plaats van door de mand gevallen sterren een herkansing te gunnen. 

Ik denk juist dat er al veel te veel praatprogramma's zijn. Ze kunnen beter weer leukere tv gaan maken dan dat gezaag en gezeur van (wannabe) BN-ers

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 20:29

Nog een erg goed stukje. Wel achter de betaalmuur.

https://www.volkskrant.nl/cs-b76d65dc

"Het taalgedraai van Johan Derksen bevestigt zijn positie: buitenspel

Plaatste Johan Derksen met zijn ‘kaarsverhaal’ op tv zijn seksueel grensoverschrijdend gedrag in een historische context, of maakte het programma een cabaretvoorstelling ervan, met een vrouw als slachtoffer-op-herhaling?"

redbulletje schreef op 28-04-2022 om 20:15:

Ik vind eerlijk gezegd de dubbele standaard wat betreft mensen van de buis willen krijgen schokkender dan Johans jeugdzonde.

Je diskwalificeert alles wat je zegt in deze post, als je verkrachting wegzet als een jeugdzonde. Alsof dat van hetzelfde niveau is als als veertienjarige een lippenstift jatten bij de Hema.

Johans jeugdzonde verkrachting van een bewusteloze vrouw.

niet_rechts schreef op 28-04-2022 om 19:46:

Toto stopt met sponsoring van Vandaag Inside, Derksen raakt ook radioshows kwijt

https://www.ad.nl/show/toto-stopt-met-sponsoring-van-vandaag-inside-derksen-raakt-ook-radioshows-kwijt~a68607d3/

Goed nieuws , dat vindt Talpa niet leuk. Er zijn alleen al eerder sponsors weggelopen, maar daar kwamen gewoon weer andere voor in de plaats. Dus ik ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren.

Als Derksen zijn ervaring op een respectvolle manier had gedeeld en oprecht schaamte over het gebeuren had getoond, was hij geprezen voor het geven van het goede voorbeeld na fout gedrag. Dan was hij uitgenodigd in andere talkshows ipv weggehoond. 

Hij en de zijne worden publiekelijk verzocht van de buis te vertrekken omdat ze respectloos en denigrerend bezig zijn. En terecht.

MRI

MRI

28-04-2022 om 21:05

welke dubbele standaard bedoel je. Wie blijfrt zitten terwijl hij een verkraching bekent dan?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 21:07

Rondstruiner schreef op 28-04-2022 om 21:01:

[..]

Goed nieuws , dat vindt Talpa niet leuk. Er zijn alleen al eerder sponsors weggelopen, maar daar kwamen gewoon weer andere voor in de plaats. Dus ik ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren.

Gezien de reacties die ik nu hoor van tot-nog-toe fans (lees: een aantal collega's), begin ik voorzichtig te geloven dat dit te ver ging, zelfs voor een (groot) deel van hen die er tot op heden om lachten. 

niet_rechts schreef op 28-04-2022 om 20:23:

En verder denk ik vooral dat er heel veel getalenteerde mensen zijn om inhoudelijk bij te dragen aan, bijvoorbeeld, een dagelijks praatprogramma over sport of nieuws. Tijd om eens wat nieuwe aanwas een kans te geven in plaats van door de mand gevallen sterren een herkansing te gunnen.

Dat vind ik ook. Heel wat nieuwe aanwas. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 22:27

Johan Derksen zegt te stoppen met Vandaag Inside: ‘Ik ben er klaar mee’
https://www.ad.nl/show/johan-derksen-zegt-te-stoppen-met-vandaag-inside-ik-ben-er-klaar-mee~ac4407ff/

Uiteraard kruipt hij daarbij eerst nog even diep in de slachtofferrol, want oh oh, dat gemene woke-gedachtegoed toch.

Zure kut. Lul.

Mooi zo. Ik zie in dat artikel dat ze meteen het hele programma opdoeken “Dat betekent het einde van het programma, voegt presentator Wilfred Genee daar aan toe. ,,Samen uit, samen thuis.”

En dan maar jammeren over woke en cancelcultuur. Wat een bord voor zijn kop! Maar als hij met dat bord voor zijn kop in Grolloo gaat zitten, is het toch minder erg dan op TV. Houdoe en bedankt Jan Derksen! En die andere lachebekken ook! Er komt vast wel weer een ander baantje. 

Slappe hap van Talpa dat die niet gewoon de stekker eruit hebben getrokken, maar afwachten of ze met excuses wegkomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.