Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Jillz
30-04-2022 om 10:42
Tickel schreef op 30-04-2022 om 10:34:
[..]
Waar komt dat meppen en drogeren opeens vandaan? Ik heb niet meegekregen dat hij vindt dat men daar niet zo zwaar aan moet tillen.
Johan Derksen zei voor zijn eigen 'bekentenis': "Het zou best kunnen dat Johnny de Mol zich daadwerkelijk misdragen heeft, maar eigenlijk heeft iedereen wel eens zo’n ’jeugdzonde’ begaan."
De aanklachten tegen Johnny de Mol gaan over het mishandelen van zijn ex en het drogeren met GHB. Hoewel we niet zeker weten of dat allemaal zo is gebeurd, zegt Johan Derksen dus dat ook als dat zo gebeurd is hij het slechts als een jeugdzonde ziet waar hij niet publiekelijk voor gestraft moet worden.
Mija
30-04-2022 om 10:45
Tickel schreef op 30-04-2022 om 10:34:
[..]
Waar komt dat meppen en drogeren opeens vandaan? Ik heb niet meegekregen dat hij vindt dat men daar niet zo zwaar aan moet tillen.
Dat is waar Johnny de Mol van wordt beschuldigd. Het hele verhaal van JD was bedoeld om ‘op te komen’ voor JdM onder het motto: we hebben toch allemaal onze jeugdzondes. Zo erg is het allemaal niet. Hij probeerde (seksueel) geweld te normaliseren alsof het iets is wat iedereen wel eens gedaan heeft. Maar daar herkende ‘iedereen’ zich niet in. Gelukkig.
GlamorousGuanaco18
30-04-2022 om 11:04
Ik vind dat het hoofdonderwerp: dat anno 2022 vrouwen nog steeds worden weggezet als wezens die je mag gebruiken, vernederen, mishandelen en bespotten. Er is nu godbetert een petitie om Derksen op de buis te houden. Lekkere wereld wel om puberdochters in op te voeden, not.
MRI
30-04-2022 om 11:12
Thursday schreef op 30-04-2022 om 11:04:
Ik vind dat het hoofdonderwerp: dat anno 2022 vrouwen nog steeds worden weggezet als wezens die je mag gebruiken, vernederen, mishandelen en bespotten. Er is nu godbetert een petitie om Derksen op de buis te houden. Lekkere wereld wel om puberdochters in op te voeden, not.
Ja en JD weet dat er hij een publiek van seksistische, en (sommigen) racistische homofobe kortzichtige mannetjes en hun ondersteunende vrouwen heeft en hij speelt daar op in door zielig huilie te doen: " nou dan ga ik wel weg'' Alles om maar geen excuus te maken. Dan is hij de held van de vrouwenverachtende meute die zelfs bij het vertellen van een verkrachting begint te schreeuwen '' je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig" 'je wordt om niks gecanceld' Ja tuurlijk joh.
appeltje_
30-04-2022 om 12:21
ToetieToover schreef op 30-04-2022 om 06:26:
De oude Moscovitch zei altijd: “ik verdedig de dader, niet de daad” en ik merk dat mensen Johan gaan verdedigen. Misschien vanuit hetzelfde principe. Dat leidt enorm af van een discussie over normen die er in het verleden (al dan niet) golden en waarden die we mee willen nemen als maatschappij naar de toekomst. Ik hoop echt dat het bij iedereen doordringt dat we dit soort dingen niet meer doen en al helemaal niet meer leuk (stoer) vinden.
Eens hoor maar dat is nu eenmaal niet de realiteit, perverts zullen er helaas altijd zijn en ik vind het broodnodig jonge vrouwen daar ook bewust van te maken zodat ook zij betere keuzes maken in dergelijke situaties.
GlamorousGuanaco18
30-04-2022 om 12:34
Het is opvallend om op social media te zien hoezeer mensen dit verbinden met de landspolitiek: ofwel met D66 (“daar blijven ze ook gewoon zitten!!”) ofwel met de kinderopvangtoeslagaffaire (“alleen de overheid mag fouten maken!!”).
Lollypopje
30-04-2022 om 12:41
Thursday schreef op 30-04-2022 om 12:34:
Het is opvallend om op social media te zien hoezeer mensen dit verbinden met de landspolitiek: ofwel met D66 (“daar blijven ze ook gewoon zitten!!”) ofwel met de kinderopvangtoeslagaffaire (“alleen de overheid mag fouten maken!!”).
Het "jamaar zij ook"-argument, om het gedrag goed te praten. Of om te beargumteren dat er dus geen consequenties zouden hoeven zijn.
Terwijl "jamaar zij ook" eigenlijk zou moeten betekenen dat we verder moeten kijken dan alleen dit incident en daar dus net zo goed consequenties voor zouden moeten zijn. Maar het wordt vooral gebruikt om aan te geven "dus wij ook niet".
MRI
30-04-2022 om 12:45
Nou ik vind dat ze daar ook wel een beetje gelijk in hebben. De politiek had het voorbeeld moeten geven en opstappen als ze fouten maken. Maar niet: oh zij blijven zitten dus JD mag het ook na het bekennen van verkrachting. Dat is moreel verval en ja de politiek begint daarmee door geen consequenties aan hun fouten te verbinden
GlamorousGuanaco18
30-04-2022 om 12:47
MRI schreef op 30-04-2022 om 12:45:
[..]
Dat is moreel verval en ja de politiek begint daarmee door geen consequenties aan hun fouten te verbinden
Eens, ik zei al tegen mijn man: wat je zaait, zul je oogsten. Tegelijkertijd vind ik het een heel ergerniswekkende vorm van whataboutism
GlamorousGuanaco18
30-04-2022 om 12:50
Lollypopje schreef op 30-04-2022 om 12:41:
[..]
Maar het wordt vooral gebruikt om aan te geven "dus wij ook niet".
Ja, het is een vorm van legitimatie. De politiek moet zichzelf dit aanrekenen.
Bij de reacties op de social media van regionale omroepen en dagbladen zie je ook nog eens een hoop frustraties ten opzichte van de Randstad (“Ze zijn in het westen compleet de weg kwijt!!”).
ShowyHummingbird30
30-04-2022 om 12:58
MRI schreef op 30-04-2022 om 12:45:
[..]
Nou ik vind dat ze daar ook wel een beetje gelijk in hebben. De politiek had het voorbeeld moeten geven en opstappen als ze fouten maken. Maar niet: oh zij blijven zitten dus JD mag het ook na het bekennen van verkrachting. Dat is moreel verval en ja de politiek begint daarmee door geen consequenties aan hun fouten te verbinden
Ik niet. Dat bepaalde mensen met fout gedrag wegkomen betekent niet dat een ander het dan opeens ook mag. Dan zouden we ook massaal fietsen mogen stelen. Of, omdat Derksen het blijkbaar mag van sommigen, alle mannen vrouwen mogen aanranden of verkrachten.
redbulletje
30-04-2022 om 13:02
Nou het is anders wel frappant dat D66 zelf seksschandalen in de doofpot heeft proberen te steken en nu niet massaal die Pechtolt met brandende fakkels verkettert. En dan Kaag die commentaar durft hebben over de Derksen-kwestie? Totáál ongeloofwaardig.
Joszy
30-04-2022 om 13:05
redbulletje schreef op 30-04-2022 om 13:02:
[..]
Nou het is anders wel frappant dat D66 zelf seksschandalen in de doofpot heeft proberen te steken en nu niet massaal die Pechtolt met brandende fakkels verkettert. En dan Kaag die commentaar durft hebben over de Derksen-kwestie? Totáál ongeloofwaardig.
Dit heb ik gemist. Wat heeft pechtold uitgespookt? Die had niks te maken met dat verhaal van pas toch?
Mija
30-04-2022 om 13:08
redbulletje schreef op 30-04-2022 om 13:02:
[..]
. En dan Kaag die commentaar durft hebben over de Derksen-kwestie? Totáál ongeloofwaardig.
Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet haar schuld dat het is gebeurd maar door haar manier van ermee omgaan, heeft ze wel een heel verkeerd signaal gegeven en die afdekkende omgang met grensoverschrijdend gedrag ongemoeid gelaten. Juist in de combinatie met het moreel leiderschap dat ze zo hebben uitgevent, begrijp ik niet goed dat ze zelf niet in de gaten heeft dat ze is uitgespeeld. Het is rot voor haar maar in mijn ogen is het een cruciale fout geweest.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.