Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Mija
29-04-2022 om 16:57
Thursday schreef op 29-04-2022 om 16:39:
[..]
Maar hoe kun je daar als vrouw achter staan? Kun je dat uitleggen? Naar mijn idee heb je als vrouw dan bijzonder weinig zelfrespect.
Dat zijn natuurlijk ‘andere vrouwen’. Zoiets zou hen nooit overkomen. Johan zou voor hen heel veel respect hebben! Je denkt toch niet dat hij zijn vrouw en dochters en vrouwelijke collega’s zo behandelt? Nou dan! Dan moet je maar niet zoveel zuipen. Als je dat toch doet, roep je het over jezelf af.
Vrouwen zijn niet altijd solidair met andere vrouwen. Het is niet zo’n fijne gedachte dat je maar een stap verwijderd bent van geminacht worden. Liever een beetje compartimentaliseren.
Rondstruiner
29-04-2022 om 16:58
Miraval schreef op 29-04-2022 om 16:08:
[..]
Maar wat als dat nou het enige is dat is gebeurd? Dus het hele verhaal is uit de duim gezogen... nooit gebeurd. Dan blijft er een hele smakeloze grap over. En een maatschappelijke discussie over het wel/niet kunnen maken van de grap laat staan het daadwerkelijke uitvoeren ervan. Dat laatste vind ik dan weer een pluspunt. Het gesprek is in volle gang en het onderwerp is landsbreed in de media en ik denk zodat iedere huiskamer. Er is nog meer bewustzijn gecreëerd al was dat niet het uitgangspunt natuurlijk.
Even advocaat van de duivel. Maar als het inderdaad een smakeloze grap was bewijst dit wel de willekeur in Nederland om sommige mensen wel aan te houden in bepaalde functies en anderen gelijk te ontslaan zonder dat er enig bewijs is. En dat laatste is denk ik wel iets waar we voor moeten waken. Wat is er gebeurd met onschuldig tot anders bewezen?
Als dat het enige is dat zou zijn gebeurd, betekent dat dus dat iemand het nodig vindt om voor de grap een verkrachting te bekennen op tv en daar met nog wat andere mannen heel veel lol om te hebben, en het betekent dat hij daar naderhand geen excuses voor wil maken en de verantwoordelijkheid voor de ophef bij de woke- en cancelcultuur neerlegt, dan is het toch heel logisch dat een werkgever niet meer met die persoon geassocieerd wil worden.
Heeft niets te maken met onschuldig tot tegendeel bewezen. Als je in de media een bepaalde zender representeert mag die best verwachten dat je je fatsoenlijk gedraagt en daar valt voor de grap een ernstig strafbaar feit als verkrachting bekennen en weigeren excuses te maken nou eenmaal niet onder.
Als hij direct de volgende dag het boetekleed had aangetrokken zou het heel anders zijn gelopen.
Lollypopje
29-04-2022 om 16:59
Mija schreef op 29-04-2022 om 16:54:
[..]
Dit heeft vast iets te maken met de befaamde ‘bubbels’, dat je op social media vooral tegenkomt wat je zelf ook al vindt. Misschien zou ik totaal andere meningen tegenkomen als ik op sociale media actief was? Maar vanwege dit imago wat jij nu schetst, hoeft het voor mij ook niet zo. Ik ben ook veel te lang van stof, moet altijd een hele rits argumenten kwijt, dus het past helemaal niet bij mij, al die oneliners.
Ik denk eerder dat daar vooral de roeptoeters te zitten en dat de meer gematigde mensen en tegenstanders vaker hun mond houden omdat ze anders een shitstorm over zich heen krijgen. Ik bedoel de mensen die in de media uitlegden waarom dit niet kan zijn bedreigd, dan laten de meeste onbekende Nederlanders het wel uit hun hoofd onder die Facebook of Twitterberichten te reageren. Die hebben geen zin in die aanvaringen en dat soort walgelijke reacties.
Lollypopje
29-04-2022 om 17:00
Mija schreef op 29-04-2022 om 16:57:
[..]
Dat zijn natuurlijk ‘andere vrouwen’. Zoiets zou hen nooit overkomen. Johan zou voor hen heel veel respect hebben! Je denkt toch niet dat hij zijn vrouw en dochters en vrouwelijke collega’s zo behandelt? Nou dan!
Vrouwen zijn niet altijd solidair met andere vrouwen. Het is niet zo’n fijne gedachte dat je maar een stap verwijderd bent van geminacht worden. Liever een beetje compartimentaliseren.
En je vergeet "zij zouden nooit dronken een man mee naar huis nemen", dus eigen schuld.
Muurbloem1985
29-04-2022 om 17:04
Friezinnetje schreef op 29-04-2022 om 16:43:
[..]
ach, social media is niet de norm. Dan zouden we allang geen kabinet Rutte hebben, maar zou Geert Wilders het voor het zeggen hebben. Nou, dat gaat iig voorlopig niet gebeuren. Bij social media is het een kleine groep, die overal op reageert, en het vooral nergens mee eens is.
Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk wat voor platform je leest
Mija
29-04-2022 om 17:04
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 17:00:
[..]
En je vergeet "zij zouden nooit dronken een man mee naar huis nemen", dus eigen schuld.
Ja, die heb ik inderdaad net zitten toevoegen! Het is toch ook schandalig hè! Zoveel drinken en dan een man de schuld geven dat hij zich niet heeft kunnen beheersen. We weten toch allemaal dat mannen eigenlijk onvolgroeide, onverantwoordelijke barbaren zijn!
Hé wat? Was dat het niet? Oh, dan snap ik het denk ik niet meer.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 17:07
Als ik nu Watertoren was zou ik echt geen serieus antwoord meer geven 🤔
Biebel
29-04-2022 om 17:32
Mijn sociale media bubble zal wel heel woke gevonden worden, maar onderstaande tweet kreeg ik vandaag te lezen. Ik had hem zelf kunnen schrijven;
Ik studeerde aan de TU. 90% man. 'Ik fiets wel even mee'. Of: 'Crash bij mij, ik heb wel een matje.' Eenmaal stond hij erop dat hij op het matje zou slapen. Ik in een bed.
Derksen & co sporen niet. Toen niet. Nu niet. Het is niet 'een bepaalde tijd'. Het zijn 'bepaalde mensen'.
En ook ik, in de jaren 80/begin 90 soms best een te dronken tu-studente, ben best wel eens ergens gecrasht. Nooit iets gebeurd omdat ik dronken was. Omdat dat geen argument is om dan maar iets te proberen. Dronken door een man naar huis gebracht worden is gewoon geen vrijbriefje. Pun intended
En zeker, was het een voetbalkantine mop geweest, dan had JD de dag erna kunnen zeggen dat het dat was. Een smakeloze grap. Dan had de rest, net zoals Stefan Brunswijk, kunnen zeggen dat ze lachten terwijl ze eigenlijk dachten dat dit niet kan. Hadden ze nog kunnen vertellen dat hun dochters ze de wind van voren gaven. Dan was er veel minder collectieve ophef geweest, omdat de ‘grapje moet kunnen’ dan nog een punt had gehad. Nu is het pas in derde instantie als een oeps weggezet en hebben ze de dappere dame die wel durfde te komen finaal afgekeken.
Dan nog steeds volhouden dat het cancel cultuur is te triest voor woorden. Waarom mag jd wel alles zeggen, maar mogen mensen niet op hem reageren. Waarom is het ineens normaal om mensen als Roos Schlicker, die meteen afstand nam, dan maar via sociale media even helemaal af te maken.
Zoals de tweet al zei, er zijn te veel ‘bepaalde mensen’, die echt gestopt moeten worden. Elke dag. Tot ze snappen dat het zo niet werkt.
ToetieToover
29-04-2022 om 17:43
Mug schreef op 29-04-2022 om 17:07:
Als ik nu Watertoren was zou ik echt geen serieus antwoord meer geven 🤔
Ah dus jij neemt haar eerder antwoorden wel serieus?
LostJellyfish83
29-04-2022 om 17:49
ToetieToover schreef op 29-04-2022 om 17:43:
[..]
Ah dus jij neemt haar eerder antwoorden wel serieus?
Ik was wel benieuwd naar het antwoord eigenlijk, omdat ik me er ook niks bij kan voorstellen. Wie weet zijn er argumenten die ik nog niet bedacht had ofzo.
SombraOnline
29-04-2022 om 18:18
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 16:59:
[..]
Ik denk eerder dat daar vooral de roeptoeters te zitten en dat de meer gematigde mensen en tegenstanders vaker hun mond houden omdat ze anders een shitstorm over zich heen krijgen. Ik bedoel de mensen die in de media uitlegden waarom dit niet kan zijn bedreigd, dan laten de meeste onbekende Nederlanders het wel uit hun hoofd onder die Facebook of Twitterberichten te reageren. Die hebben geen zin in die aanvaringen en dat soort walgelijke reacties.
Dit dus. Ik zie genoeg mensen op Facebook die het overdreven vinden, maar ik vind toch echt dat die Derksen “gecanceld” mag worden. En zo te zien gebeurt dat eindelijk.
Malibu2
29-04-2022 om 18:18
Mija schreef op 29-04-2022 om 16:54:
[..]
Dit heeft vast iets te maken met de befaamde ‘bubbels’, dat je op social media vooral tegenkomt wat je zelf ook al vindt. Misschien zou ik totaal andere meningen tegenkomen als ik op sociale media actief was? Maar vanwege dit imago wat jij nu schetst, hoeft het voor mij ook niet zo. Ik ben ook veel te lang van stof, moet altijd een hele rits argumenten kwijt, dus het past helemaal niet bij mij, al die oneliners.
Ik vind het altijd wel interessant om verschillende bronnen te zien. Zoals bijvoorbeeld nieuwsberichten op CNN en Fox, blijf het intrigerend vinden hoe gebeurtenissen op zulke verschillende manieren worden gebracht. Waarbij ik er zelf meestal van uitga dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Met reacties hetzelfde.
(Totaal off topic maar nu heb ik steeds dat nummer van Arjen Lubach in mijn hoofd: Woke)
Lollypopje
29-04-2022 om 18:23
SombraOnline schreef op 29-04-2022 om 18:18:
[..]
Dit dus. Ik zie genoeg mensen op Facebook die het overdreven vinden, maar ik vind toch echt dat die Derksen “gecanceld” mag worden. En zo te zien gebeurt dat eindelijk.
Ik krijg het niet via mijn omgeving op mijn timeline, maar je hoeft maar op de reacties onder nieuwsberichten te klikken en dan zie je wel welke mensen de comments domineren en de agressie spat er soms zowat vanaf. Alsof hen persoonlijk iets wordt aangedaan, dat mensen hun grenzen aangeven. Dat andere mensen de door hen zo belangrijk gevonden vrijheid van meningsuiting gebruiken door te zeggen "dit gaat te ver". Maar tussen al die agressiviteit zijn er in de comments maar weinig mensen die daar nog die mening durven of willen geven. Dat maakt die comments sowieso gekleurd en niet een afspiegeling van de samenleving.
MRI
29-04-2022 om 18:32
Thursday schreef op 29-04-2022 om 16:39:
[..]
Maar hoe kun je daar als vrouw achter staan? Kun je dat uitleggen? Naar mijn idee heb je als vrouw dan bijzonder weinig zelfrespect.
Ik vermoed dan vaak dat ze zelf een man hebben die dat soort grapjes maakt of meelacht bij misogyne grappen
Brienne
29-04-2022 om 19:26
Deze week zijn de heren uit de bocht gevlogen.
Dat kan gebeuren als je vaak de randen opzoekt in discussies.
Daarom mocht ik er altijd graag naar kijken, ik houd van ongezouten meningen en harde grappen.
Jammer dat ze niet het vermogen hadden om met meer empathie en zelfreflectie excuses aan te bieden. Wellicht omdat het hele verhaal is verzonnen?!?
Wachten tot het stof is gedaald en dan of deze zomer weer terugkomen of online verder gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.