Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
ToetieToover
29-04-2022 om 16:14
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 15:57:
Het lijkt er op dat Derksen woord houdt.
Trio Vandaag Inside stopt ermee na rel rond Johan Derksen - https://nos.nl/l/2426955
Mooi zo.
Hij heeft zijn kans verprutst om excuses aan te bieden en doet huilie-huilie alsof hém iets is aangedaan. Hij snapt het niet en er zijn zelfs vrouwen in dit topic wiens pet het te boven gaat wat er nou zo fout aan is. Dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.
LostJellyfish83
29-04-2022 om 16:17
Ik las een reactie elders op internet, waarin zelfs dit de schuld is van Surinamers en moslimallochtonen. "dankzij hullie mogen we niks meer zeggen in dit land"
Hoe krijg je het verzonnen, sommige mensen zijn echt van het padje af.
Zilver_gray
29-04-2022 om 16:20
Mug schreef op 29-04-2022 om 16:17:
Ik las een reactie elders op internet, waarin zelfs dit de schuld is van Surinamers en moslimallochtonen. "dankzij hullie mogen we niks meer zeggen in dit land"
Whahahaaaa: tuurlijk!
EnglishmaninNewYork
29-04-2022 om 16:27
Miraval schreef op 29-04-2022 om 16:08:
[..]
Maar wat als dat nou het enige is dat is gebeurd? Dus het hele verhaal is uit de duim gezogen... nooit gebeurd. Dan blijft er een hele smakeloze grap over. En een maatschappelijke discussie over het wel/niet kunnen maken van de grap laat staan het daadwerkelijke uitvoeren ervan. Dat laatste vind ik dan weer een pluspunt. Het gesprek is in volle gang en het onderwerp is landsbreed in de media en ik denk zodat iedere huiskamer. Er is nog meer bewustzijn gecreëerd al was dat niet het uitgangspunt natuurlijk.
Even advocaat van de duivel. Maar als het inderdaad een smakeloze grap was bewijst dit wel de willekeur in Nederland om sommige mensen wel aan te houden in bepaalde functies en anderen gelijk te ontslaan zonder dat er enig bewijs is. En dat laatste is denk ik wel iets waar we voor moeten waken. Wat is er gebeurd met onschuldig tot anders bewezen?
Hij is niet onschuldig. Hij heeft heel doelbewust op camera voor een groot publiek op een hele denegrerende manier over een situatie verteld waarin sprake is van misbruik maken van een vrouw. En is daar vervolgens ook nog eens over gaan geinen met z'n maten.
Thuis op de bank met een paar maten was 'onschuldig' geweest. Bewust het publieke podium opzoeken is dat niet.
Lollypopje
29-04-2022 om 16:28
Mug schreef op 29-04-2022 om 16:17:
Nog even en het ligt aan de Ukraine en Poetin is de redder van VI 🤦
Muurbloem1985
29-04-2022 om 16:29
Dat ze het programma nu helemaal weg gaan halen vind ik wel overdreven
Lollypopje
29-04-2022 om 16:30
Muurbloem1985 schreef op 29-04-2022 om 16:29:
Misschien is dat iets contractueels, dat zij dat programma zijn en dus niet zonder hun kan/mag bestaan.
Mija
29-04-2022 om 16:31
Ze kunnen ook nieuwe presentatoren zoeken. En ze halen het niet weg. Deze drie presentatoren houden ermee op.
PS ik zie inderdaad dat het AD de conclusie trekt dat het programma helemaal stopt maar elders zie ik juist de nadruk op dat deze drie mensen stoppen bij het programma. De tijd zal leren of dat ook betekent dat het programma definitief stopt.
Muurbloem1985
29-04-2022 om 16:34
Mija schreef op 29-04-2022 om 16:31:
[..]
Ze kunnen ook nieuwe presentatoren zoeken. En ze halen het niet weg. Deze drie presentatoren houden ermee op.
Je hebt gelijk ik was te snel met conclusies trekken.
LostJellyfish83
Lollypopje schreef op 29-04-2022 om 16:28:
[..]
Nog even en het ligt aan de Ukraine en Poetin is de redder van VI 🤦
wie weet!
Friezinnetje
maar wie zou nu dat programma over willen nemen? Daar hangt natuurlijk een slechte vibe om heen. Komt vast wel iets vervangends maar met een andere naam
watertoren
29-04-2022 om 16:38
Wel een hemelsbreed verschil met de reacties die ik hier lees en op social media. Heel veel mensen staan nog steeds achter JD en vinden het erg dat het programma stopt. Ook heel veel vrouwen die achter hem staan.
GlamorousGuanaco18
29-04-2022 om 16:39
watertoren schreef op 29-04-2022 om 16:38:
Wel een hemelsbreed verschil met de reacties die ik hier lees en op social media. Heel veel mensen staan nog steeds achter JD en vinden het erg dat het programma stopt. Ook heel veel vrouwen die achter hem staan.
Maar hoe kun je daar als vrouw achter staan? Kun je dat uitleggen? Naar mijn idee heb je als vrouw dan bijzonder weinig zelfrespect.
Friezinnetje
29-04-2022 om 16:43
ach, social media is niet de norm. Dan zouden we allang geen kabinet Rutte hebben, maar zou Geert Wilders het voor het zeggen hebben. Nou, dat gaat iig voorlopig niet gebeuren. Bij social media is het een kleine groep, die overal op reageert, en het vooral nergens mee eens is.
Mija
29-04-2022 om 16:54
Dit heeft vast iets te maken met de befaamde ‘bubbels’, dat je op social media vooral tegenkomt wat je zelf ook al vindt. Misschien zou ik totaal andere meningen tegenkomen als ik op sociale media actief was? Maar vanwege dit imago wat jij nu schetst, hoeft het voor mij ook niet zo. Ik ben ook veel te lang van stof, moet altijd een hele rits argumenten kwijt, dus het past helemaal niet bij mij, al die oneliners.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.