Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Thursday schreef op 28-04-2022 om 16:25:

[..]

Ik las je echt heel anders, sorry! Zal mijn eigen enorme verontwaardiging over dit onderwerp zijn. Ik ga je reactie opnieuw lezen.

Sorry is niet nodig hoor, maar dat is het helaas het nadeel van geschreven tekst zonder intonatie ed. 😌

dat gelul over dat er niks gezegd mag worden; JD mocht dit zeggen. Maar als je iets zegt, kunnen daar ook consequenties aan zitten. En die zijn er in dit geval. Halleluja. 
Woke gedoe erbij halen slaat nergens op. Als JD een vrouw, trans of man van kleur was geweest, was ook half Nederland over die uitspraak en handeling gevallen. Onzin om het zo te framen. En een whataboutism naar drillrap kan ik al helemaal niet volgen. 
Het is helemaal niet zo moeilijk. Hij zegt een vrouws vagina binnengedrongen te zijn met een kaars. Alleen al een bewusteloze vrouw gedeeltelijk ontkleden is al een paar grenzen te ver. Penetreren met wat voor voorwerp of lichaamsdeel helemaal. 
Dat was vroeger zo, dat is nu zo. Dat het vroeger iets was waar je als slachtoffer (m/v) nog maar harder over zweeg dan nu, maakt het niet minder fout. En ik begrijp écht niet dat er mensen zijn die dit proberen te verdedigen/relativeren en scharen onder “vrijdenkendheid”. JD heeft “vrij gedacht” (hoe krijg ik het mijn toetsenbord uit). Die vrouw kon niet eens meer denken. Die was knock out.

Vrijevlinder schreef op 28-04-2022 om 16:53:

Wat zijn excuses waard als je er niets van meent en het doet omdat het moet?
Totaal niets!

Eens. Hij doet dat alleen maar omdat het "nu eenmaal moet". 

Malibu2 schreef op 28-04-2022 om 17:00:

[..]

Eens. Hij doet dat alleen maar omdat het "nu eenmaal moet".

Precies! Als het echt serieus werd opgepakt zou hij per direct van de beeldbuis verbannen moeten worden!

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-04-2022 om 17:02

Totaal niets!

Dit 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

28-04-2022 om 17:03

Het gelach was en is om te huilen.
Ook van het publiek

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 16:24:

[..]

Die heksenjacht wordt zeker gevoerd. Want blanke mannen doen dat allemaal lees ik hier. Kom op zeg, laten we elkaar geen mietje noemen. We zijn belandt in een situatie waarin alles enorm wordt opgeblazen. Kijk maar eens naar de openingspost die bol staat van de onwaarheden en misinformatie.

Welja joh, blijf mensen hier op het forum maar overtuigen (althans, poging tot), succes!

Doemijdieglazenbol schreef op 28-04-2022 om 16:59:

dat gelul over dat er niks gezegd mag worden; JD mocht dit zeggen. Maar als je iets zegt, kunnen daar ook consequenties aan zitten. En die zijn er in dit geval. Halleluja.
Woke gedoe erbij halen slaat nergens op. Als JD een vrouw, trans of man van kleur was geweest, was ook half Nederland over die uitspraak en handeling gevallen. Onzin om het zo te framen. En een whataboutism naar drillrap kan ik al helemaal niet volgen.
Het is helemaal niet zo moeilijk. Hij zegt een vrouws vagina binnengedrongen te zijn met een kaars. Alleen al een bewusteloze vrouw gedeeltelijk ontkleden is al een paar grenzen te ver. Penetreren met wat voor voorwerp of lichaamsdeel helemaal.
Dat was vroeger zo, dat is nu zo. Dat het vroeger iets was waar je als slachtoffer (m/v) nog maar harder over zweeg dan nu, maakt het niet minder fout. En ik begrijp écht niet dat er mensen zijn die dit proberen te verdedigen/relativeren en scharen onder “vrijdenkendheid”. JD heeft “vrij gedacht” (hoe krijg ik het mijn toetsenbord uit). Die vrouw kon niet eens meer denken. Die was knock out.

Huh? Dat is nergens gezegd. Misschien heeft ze zichzelf ontkleed? Of komt dat niet in je op?

Totaal niets!

Maar als hij het niet doet is het ook niet goed.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 17:10:

[..]

Huh? Dat is nergens gezegd. Misschien heeft ze zichzelf ontkleed? Of komt dat niet in je op?

Je hebt helemaal gelijk. Dat kwam niet in mij op. Wat dom van mij! Excuses. 

Totaal niets!

Ik heb mijn kinderen altijd gezegd: sorry moet je niet zeggen, sorry moet je doen. En deze mannen zijn al zo vaak uit de bocht gevlogen dat ik niet perse vertrouwen heb dat ze sorry gaan doen 🙄.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 16:24:

[..]

Die heksenjacht wordt zeker gevoerd. Want blanke mannen doen dat allemaal lees ik hier. Kom op zeg, laten we elkaar geen mietje noemen. We zijn belandt in een situatie waarin alles enorm wordt opgeblazen. Kijk maar eens naar de openingspost die bol staat van de onwaarheden en misinformatie.

Waar in mijn tekst heb ik het over blanke mannen? Dat maak jij ervan. Het enige wat ik zeg is dat je het allemaal onwaar kunt vinden, als je er nooit mee te maken hebt gehad, met die onveiligheid. Dan kun je denken dat het overdreven is. 
Maar ik vertel je dan, dat dat de realiteit is waar vrouwen in leven. We zouden willen dat het opgeblazen was. 

En iedereen met zijn howaboutism
 drillrappers  verdedigen zichzelf doordat andere mannen vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen. Dus dan zij ook. 

Dus jij, met jouw ze blazen alles op, en vergoelijking van iemand penetreren terwijl ze bewusteloos is (want dat was wat hij in eerste instantie zei ‘daar ging een kaars in’, met handgebaar), zorgt voor een klimaat waarin drillrappers groot worden. Zou de sleutel van de cultuursverandering dan ook niet bij mensen zoals jij liggen? Dat ook jij je bewust wordt dat vrouwen mensen zijn. Waar je, net zoals je hier probeert, een gesprek mee kunt voeren zonder naar hun borsten te staren of seksuele voorstellen te doen?

Biebel schreef op 28-04-2022 om 17:23:

[..]

Waar in mijn tekst heb ik het over blanke mannen? Dat maak jij ervan.

Hij trekt de discussie weer naar zijn stokpaardjes. Volkomen misplaatst, aantoonbaar onzin en het ontregelt de discussie. Ik ga het weer negeren. Hoop dat anderen dat ook kunnen. 

Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 06:58:

We zitten in Hilversum in een transitiefase waarin de omgangsvormen die jarenlang door mannen zijn genormeerd ter discussie worden gesteld. Nieuwe groepen eisen hun plek en positie op in de maatschappij: vrouwen, mensen van kleur, queer personen. En zij benadrukken dat er méér is dan die ene mannelijke, witte heteronorm."

Dit leidt op sommige plekken tot een rigide tegenreactie, merkt Dekker. "Mannen voelen zich opeens aangevallen in hun zijn en hun bestaan en bagatelliseren daarom maar alle aanklachten die boven tafel komen. 'Het was de tijdgeest', riep Derksen - alsof je in de jaren zestig en zeventig wél mensen mocht verkrachten."

https://www.nu.nl/metoo/6197603/meldpunt-seksueel-ongepast-gedrag-bekentenis-derksen-dieptepunt.html?redirect=1

Derksen en zijn maten als voorbeeld van de witte mannen die bang zijn dat de belangen van anderen ten kosten gaat van hun positie. Want waarom zou je rekening houden met en respect hebben voor vrouwen als dat ten koste gaat van je vrijheid om elke walgelijke uitspraak te doen die in je kop op komt en daar om te lachen? Dat is toch veel belangrijker? Verkrachting is toch ook gewoon humor en een kwajongensdaad? En ach dan had die vrouw maar geen twee mannen mee naar huis moeten nemen als ik de facebook commentaren mag geloven. "Eigen schuld, dikke bult", en weer door tot de orde van de dag, waarin respect voor vrouwen ver te zoeken is "want iedereen gaat weleens over de schreef".

Hier, witte heteromannen.

wild-flower schreef op 28-04-2022 om 10:10:

“Kaars was niet ín haar! Dat past nooit”

Hij nuanceert het door te zeggen dat zo'n grote 1000 uren kaars niet eens gaat passen , dus ik denk dat het inderdaad stoere witte mannenkroeg taal is . Dat maakt het trouwens niet minder walgelijk .

Hier, witte mannen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.