Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Lollypopje
28-04-2022 om 06:35
Aangezien Willem op fora op dezelfde wijze aandacht probeert te krijgen als Johan in zijn programma, verbaasd het mij niks dat hij het probleem niet ziet.
Lollypopje
28-04-2022 om 06:37
Ik las net dat Roos schlicker is opgestapt als tafeldame.
In elk geval één iemand, die verbonden is aan dit programma, die een statement durft te maken
Lollypopje
28-04-2022 om 06:58
We zitten in Hilversum in een transitiefase waarin de omgangsvormen die jarenlang door mannen zijn genormeerd ter discussie worden gesteld. Nieuwe groepen eisen hun plek en positie op in de maatschappij: vrouwen, mensen van kleur, queer personen. En zij benadrukken dat er méér is dan die ene mannelijke, witte heteronorm."
Dit leidt op sommige plekken tot een rigide tegenreactie, merkt Dekker. "Mannen voelen zich opeens aangevallen in hun zijn en hun bestaan en bagatelliseren daarom maar alle aanklachten die boven tafel komen. 'Het was de tijdgeest', riep Derksen - alsof je in de jaren zestig en zeventig wél mensen mocht verkrachten."
Derksen en zijn maten als voorbeeld van de witte mannen die bang zijn dat de belangen van anderen ten kosten gaat van hun positie. Want waarom zou je rekening houden met en respect hebben voor vrouwen als dat ten koste gaat van je vrijheid om elke walgelijke uitspraak te doen die in je kop op komt en daar om te lachen? Dat is toch veel belangrijker? Verkrachting is toch ook gewoon humor en een kwajongensdaad? En ach dan had die vrouw maar geen twee mannen mee naar huis moeten nemen als ik de facebook commentaren mag geloven. "Eigen schuld, dikke bult", en weer door tot de orde van de dag, waarin respect voor vrouwen ver te zoeken is "want iedereen gaat weleens over de schreef".
Rondstruiner
28-04-2022 om 07:37
Wat een zielig mannetje is het. Ik lees net dat hij nu opeens beweert dat hij die kaars alleen maar neergezet heeft . Ja hoor flapdrol, en dat moeten wij geloven nadat je gister iets heel anders zei en het zelf notabene over verkrachting had?
Rondstruiner
28-04-2022 om 07:47
willem1959 schreef op 27-04-2022 om 23:55:
[..]
Derksen toont in ieder geval aan dat hij veroordeeld wordt door de media en meelopers zonder dat er maar een spatje bewijs is.
Doe niet zo belachelijk.
Hij vertelt zelf op tv dat hij een bewusteloze vrouw heeft gepenetreerd, en daar mogen wij dan niets van vinden van jou?
Als het verzonnen is, is het nog steed een seksistische idioot die zijn beste tijd op tv gehad heeft.
Malibu2
28-04-2022 om 08:27
En toch vraag ik me af in hoeverre deze verontwaardiging uiteindelijk effect gaat hebben als er in de basis niets verandert.
En ik doel dan vooral op het alcohol- en drugsgebruik. Het moet allemaal maar kunnen, dat dronken worden of drugs gebruiken. Maar grenzen die je normaliter wel hebt vervagen zo enorm als je dronken of onder invloed bent. Dat heb ik bij mezelf ervaren en dat is ook de reden waarom ik al jaren vrijwel niet meer drink. Maar reken maar dat de groepsdruk groot was om vooral mee te doen. Ik heb mannen en vrouwen dingen zien doen die ze in nuchtere staat echt nooit zouden doen. Dat in combinatie met bepaalde kleding die het andere geslacht (m/v) draagt, is het niet de vraag óf het weer gebeurt, maar wanneer.
En hoewel ik de woede richting Derksen begrijp (vind het zelf ook schandalig) heb ik het idee dat we aan symptoombestrijding doen en de olifant in de kamer steeds maar niet zien.
En nee, ik ontken niet dat er mensen zijn die ook in nuchtere staat grenzen overschrijden. Maar drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, daar hoef je echt geen alcoholist of drugsverslaafde voor te zijn. En juist daar valt volgens mij veel te halen.
Aanvulling: drugs
Wilgenkatje-
28-04-2022 om 08:33
Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 06:58:
We zitten in Hilversum in een transitiefase waarin de omgangsvormen die jarenlang door mannen zijn genormeerd ter discussie worden gesteld. Nieuwe groepen eisen hun plek en positie op in de maatschappij: vrouwen, mensen van kleur, queer personen. En zij benadrukken dat er méér is dan die ene mannelijke, witte heteronorm."
Dit leidt op sommige plekken tot een rigide tegenreactie, merkt Dekker. "Mannen voelen zich opeens aangevallen in hun zijn en hun bestaan en bagatelliseren daarom maar alle aanklachten die boven tafel komen. 'Het was de tijdgeest', riep Derksen - alsof je in de jaren zestig en zeventig wél mensen mocht verkrachten."
Derksen en zijn maten als voorbeeld van de witte mannen die bang zijn dat de belangen van anderen ten kosten gaat van hun positie. Want waarom zou je rekening houden met en respect hebben voor vrouwen als dat ten koste gaat van je vrijheid om elke walgelijke uitspraak te doen die in je kop op komt en daar om te lachen? Dat is toch veel belangrijker? Verkrachting is toch ook gewoon humor en een kwajongensdaad? En ach dan had die vrouw maar geen twee mannen mee naar huis moeten nemen als ik de facebook commentaren mag geloven. "Eigen schuld, dikke bult", en weer door tot de orde van de dag, waarin respect voor vrouwen ver te zoeken is "want iedereen gaat weleens over de schreef".
Wat is dat nou voor waanzin? Alsof alle witte heteromannen op dezelfde wijze in het leven staan met dezelfde gewoonten, normen en ideeën?
Malibu2
28-04-2022 om 08:38
alhambra schreef op 28-04-2022 om 08:34:
Vergeet ook harddrugs niet, Malibu2
Ja, mee eens. Ik probeer het nog even toe te voegen.
Lollypopje
28-04-2022 om 08:51
Wilgenkatje- schreef op 28-04-2022 om 08:33:
[..]
Wat is dat nou voor waanzin? Alsof alle witte heteromannen op dezelfde wijze in het leven staan met dezelfde gewoonten, normen en ideeën?
Er staat ook niet dat alle mannen zo zijn. Maar het is wel zo dat de mannelijke heteronorm heel lang heeft bepaald wat normaal wordt gevonden en hoe je met vrouwen om gaat. Pas toen vrouwen hun mond begonnen open te trekken over dat bepaalt gedrag niet fijn, leuk of grappig is, begon er langzaam een kentering te komen. Dat is vooral waar dit stuk over gaat.
Daarmee worden niet alle mannen verkrachters genoemd, maar 10 jaar geleden had een verhaal als dit zeer waarschijnlijk niet zo'n rel veroorzaakt.
Biebel
28-04-2022 om 09:09
Wie bij sbs6 had bedacht dat het een goed idee was dat JD zich gisteren kon verdedigen? Nu stapt Roos op omdat ze het niet ok vindt, maar het was toch veel beter geweest als iedereen uit dat team collectief Johan wegjaagt omdat hij echt voorbij zijn houdbaarheidsdatum is?
Want nu kreeg hij weer de kans om in de rol van zielige verkeerd begrepen oude man te kruipen, nu gaven ze hem weer een podium om zijn punt te maken. Kon hij weer uitleggen dat er toch helemaal niets meer gezegd mag worden en boehoehoe dat was wat hij duidelijk wilde maken. Dat jankjank iedereen achter hem aanzit terwijl hij alleen maar iets wilde bewijzen, nl dat niets meer kan.
Dat hij het (wel of niet) deed 50 jaar geleden; te gek voor woorden. Dat hij er dinsdag over sprak; geeft aan dat hij niet echt iets geleerd heeft in die tijd. Dat zijn maatjes erom lachten toont aan dat ook zij nog wat te leren hebben want als het ze overvalt vinden ze het nog steeds grappig.
Maar dat je een dag later, als je er over hebt nagedacht en op je in hebt laten werken, deze mijnheer wéér het podium geeft, dan is het bord voor je kop van het voltallige productieteam toch echt dikker dan de kluis van de Nederlandse bank. Dan is het geen verspreking en verkeerd begrepen tekst, maar de diepgaande overtuiging dat er niets meer kan tegenwoordig en dat dat niet nodig is.
En dat vind ik echt zo verdrietigmakend. Hoe rottig het voorbeeld ook,
dat hadden de vrouwen van John de mol (met de het ligt nooit aan de vrouwen-advertentie) toch net iets beter gedaan.
Lollypopje
28-04-2022 om 09:12
Biebel schreef op 28-04-2022 om 09:09:
Wie bij sbs6 had bedacht dat het een goed idee was dat JD zich gisteren kon verdedigen? Nu stapt Roos op omdat ze het niet ok vindt, maar het was toch veel beter geweest als iedereen uit dat team collectief Johan wegjaagt omdat hij echt voorbij zijn houdbaarheidsdatum is?
Geld en kijkcijfers. Daar laten ze zich door leiden.
En aangezien dit programma van Talpa is, hebben ze bij Talpa ook weinig geleerd. Hij moet op gesprek komen, maar als dat net zo gaat als dat gesprek met Rietbergen komt hij er met een "foei" vanaf.
QuizzicalOpossum53
28-04-2022 om 09:15
Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 08:51:
[..]
Er staat ook niet dat alle mannen zo zijn. Maar het is wel zo dat de mannelijke heteronorm heel lang heeft bepaald wat normaal wordt gevonden en hoe je met vrouwen om gaat. Pas toen vrouwen hun mond begonnen open te trekken over dat bepaalt gedrag niet fijn, leuk of grappig is, begon er langzaam een kentering te komen. Dat is vooral waar dit stuk over gaat.
Daarmee worden niet alle mannen verkrachters genoemd, maar 10 jaar geleden had een verhaal als dit zeer waarschijnlijk niet zo'n rel veroorzaakt.
Ik vind dat hetero witte mannen enorm als pispaaltje worden gebruikt de laatste tijd. Alsof dat gaat helpen. Er zijn veel en veel meer hetero witte mannen die gewoon hard werken, voor hun gezin zorgen en juist voorvechter zijn van emancipatie van vrouwen, homo's, etc. Ook in Hilversum.
Makkelijk scoren zo'n column. Maar je bereikt er alleen maar mee dat volstrekt normale mannen zich in een hoek gedrukt voelen. En dat de foute mannen het idee krijgen dat ze 'normaal' zijn, want blijkbaar is dit een witte- mannen ding.
Lollypopje
28-04-2022 om 09:20
Drietje schreef op 28-04-2022 om 09:15:
[..]
Ik vind dat hetero witte mannen enorm als pispaaltje worden gebruikt de laatste tijd. Alsof dat gaat helpen. Er zijn veel en veel meer hetero witte mannen die gewoon hard werken, voor hun gezin zorgen en juist voorvechter zijn van emancipatie van vrouwen, homo's, etc. Ook in Hilversum.
Makkelijk scoren zo'n column. Maar je bereikt er alleen maar mee dat volstrekt normale mannen zich in een hoek gedrukt voelen. En dat de foute mannen het idee krijgen dat ze 'normaal' zijn, want blijkbaar is dit een witte- mannen ding.
Grappig dat je dat schrijft, dat herken ik dus juist totaal niet van de mannen in mijn omgeving. Die begrijpen prima waar het op slaat en dat het niet op hen persoonlijk betrekking heeft als man. De mannen die ik er juist vaak het hardst negatief commentaar op zie leveren, zijn juist degene die vaak ook al niet snappen waarom bepaald gedrag bij vrouwen ongewenst is want "je kunt ook niks meer zeggen".
willem1959
28-04-2022 om 09:21
Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 08:51:
[..]
Tuurlijk, en bijvoorbeeld Marokkanen doen zoiets niet. Met al die vrouwonvriendelijke rapteksten. Ga toch weg zeg. Met je blankemannenfobie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.