Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Thursday schreef op 28-04-2022 om 15:49:

[..]

Dat zeggen mijn ouders van in de 80 dus ook. En dat zijn mensen van eenvoudige afkomst, van wie er één zelfs niet meer opleiding heeft dan de lagere school. Ik heb ze gisteren uitgebreid over Johan Derksen gesproken en zij ervaren het als beledigend en geschiedvervalsing dat dit gedrag in de 60s en 70s normaal zou zijn geweest.

Dit gedrag kwam welzeker vaak voor in de jaren 60 en 70. Groepsseks thuis, sleutelparty's, noem maar op. Dingen die we ons nu niet meer voor kunnen stellen. En ja, er was ook een brave burgerkliek.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

28-04-2022 om 15:59

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 15:57:

[..]

Dit gedrag kwam welzeker vaak voor in de jaren 60 en 70. Groepsseks thuis, sleutelparty's, noem maar op. Dingen die we ons nu niet meer voor kunnen stellen. En ja, er was ook een brave burgerkliek.

Waarom mensen die niet meededen aan dat gedrag, wegzetten als burgerkliek? Burgerlijk waren juist die groepsseks- en sleutelparty’s, net als tegenwoordig de parenclubs. Daar deden arbeiders echt niet aan mee hoor.

Daarnaast is groepsseks met wederzijdse instemming iets totaal anders dan een bewusteloze vrouw maltraiteren. 

MRI schreef op 28-04-2022 om 15:07:

[..]

Ja sorry hoor, ik ben (bijna) Johans leeftijd en ik kan wel woke zijn. En daar ben ik trots op.

MRI, sorry dat ik niet alle eventuele ‘in de haren gestreken’ forummers heb kunnen uitsluiten in mijn posts. Dacht dat men ook nog wel een beetje zelfinzicht had hier.

Thursday schreef op 28-04-2022 om 15:59:

[..]

Waarom mensen die niet meededen aan dat gedrag, wegzetten als burgerkliek? Burgerlijk waren juist die groepsseks- en sleutelparty’s, net als tegenwoordig de parenclubs. Daar deden arbeiders echt niet aan mee hoor.

Daarnaast is groepsseks met wederzijdse instemming iets totaal anders dan een bewusteloze vrouw maltraiteren.

Ik weet niet of die vrouwen van de sleutelparty's het allemaal wel zo leuk vonden. 

Maar goed, ik reageerde op een andere inzending. Het was geen vergelijk van beide situaties. 

Thursday schreef op 28-04-2022 om 15:37:

[..]

Ik heb weer een account aangemaakt puur om hierop te kunnen reageren. Dit is naar mijn mening gewoon echt niet zo. Mijn ouders zijn 82 en 80 en ik herken dit op geen enkele manier. Zij liggen op één lijn met bijvoorbeeld mijn super woke tieners over zaken als racisme en seksisme. Zij snappen de ophef dondersgoed hoor. Bejaarden, tenzij dementerend, zijn niet achterlijk en hoeven niet met fluwelen handschoenen aangepakt te worden. Het ligt in mijn stellige overtuiging aan de personen en niet aan de generatie. Dom en kortzichtig volk heb je in elke generatie.

Mooi, want als je mijn post goed hebt gelezen zijn wij het totaal met elkaar eens.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 15:57:

[..]

Dit gedrag kwam welzeker vaak voor in de jaren 60 en 70. Groepsseks thuis, sleutelparty's, noem maar op. Dingen die we ons nu niet meer voor kunnen stellen. En ja, er was ook een brave burgerkliek.

Als je het verschil niet ziet tussen met wederzijdse instemming een ander n*ken of een kaars in of rond iemands bewusteloze vagina plaatsen, dan is er in je opvoeding echt iets misgegaan. 

Waarbij het overigens ook nog zo kan zijn dat vrouwen (of mannen) meededen aan sleutelruil oid, omdat ze zich gedwongen voelde en het dus helemaal niet met instemming was, maar dat alleen maar leek. Maar dat is een niveau van verfijning die je zeker niet wil begrijpen als  ik zie hoe je hier elke keer weer teruggrijpt naar bepaalde standaard riedels. 

En nogmaals, dat hij het toen misschien niet deed, dat hij het opklopt zoals hij het zou doen aan de bar in de voetbalkantines, het zal allemaal wel. Maar nu doen alsof het iets is wat volkomen normaal was wat hij daar vertelt, en het wegzetten van iedereen die daar wat van vindt als lichtgeraakt…. Dan voed je toch wel heel hard een deel van de bevolking dat zich toch al onterecht achtergesteld en onbegrepen voelt.

Een deel van de bevolking dat nog nooit  een hand van een bil hebben moet afslaan, zich nooit druk  hebben gemaakt over hun fietsroute naar huis of over de gesprekken die met hun borsten zijn gevoerd ipv met henzelf. Als je zo bevoorrecht bent dat je dat allemaal niet meegemaakt hebt, dan kan je, Met het eerder genoemde gebrek aan inlevingsvermogen, denken dat er niets aan de hand is. Maar nog steeds is het dan volkomen onzinnig om te denken dat er dan een heksenjacht op je wordt uitgevoerd. 

Biebel schreef op 28-04-2022 om 16:18:

[..]

Als je het verschil niet ziet tussen met wederzijdse instemming een ander n*ken of een kaars in of rond iemands bewusteloze vagina plaatsen, dan is er in je opvoeding echt iets misgegaan.

Waarbij het overigens ook nog zo kan zijn dat vrouwen (of mannen) meededen aan sleutelruil oid, omdat ze zich gedwongen voelde en het dus helemaal niet met instemming was, maar dat alleen maar leek. Maar dat is een niveau van verfijning die je zeker niet wil begrijpen als ik zie hoe je hier elke keer weer teruggrijpt naar bepaalde standaard riedels.

En nogmaals, dat hij het toen misschien niet deed, dat hij het opklopt zoals hij het zou doen aan de bar in de voetbalkantines, het zal allemaal wel. Maar nu doen alsof het iets is wat volkomen normaal was wat hij daar vertelt, en het wegzetten van iedereen die daar wat van vindt als lichtgeraakt…. Dan voed je toch wel heel hard een deel van de bevolking dat zich toch al onterecht achtergesteld en onbegrepen voelt.

Een deel van de bevolking dat nog nooit een hand van een bil hebben moet afslaan, zich nooit druk hebben gemaakt over hun fietsroute naar huis of over de gesprekken die met hun borsten zijn gevoerd ipv met henzelf. Als je zo bevoorrecht bent dat je dat allemaal niet meegemaakt hebt, dan kan je, Met het eerder genoemde gebrek aan inlevingsvermogen, denken dat er niets aan de hand is. Maar nog steeds is het dan volkomen onzinnig om te denken dat er dan een heksenjacht op je wordt uitgevoerd.

Die heksenjacht wordt zeker gevoerd. Want blanke mannen doen dat allemaal lees ik hier. Kom op zeg, laten we elkaar geen mietje noemen. We zijn belandt in een situatie waarin alles enorm wordt opgeblazen. Kijk maar eens naar de openingspost die bol staat van de onwaarheden en misinformatie.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

28-04-2022 om 16:25

Kersje schreef op 28-04-2022 om 16:18:

[..]

Mooi, want als je mijn post goed hebt gelezen zijn wij het totaal met elkaar eens.

Ik las je echt heel anders, sorry! Zal mijn eigen enorme verontwaardiging over dit onderwerp zijn. Ik ga je reactie opnieuw lezen. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

28-04-2022 om 16:33

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 16:24:

[..]

Die heksenjacht wordt zeker gevoerd. Want blanke mannen doen dat allemaal lees ik hier. Kom op zeg, laten we elkaar geen mietje noemen. We zijn belandt in een situatie waarin alles enorm wordt opgeblazen. Kijk maar eens naar de openingspost die bol staat van de onwaarheden en misinformatie.

Het heeft niet met huidskleur of afkomst te maken. Het is gedrag dat door een bepaald soort mensen wordt vertoond, waarvan het merendeel man is. Dat wil absoluut niet zeggen dat alle mannen zich er schuldig aan maken. Gelukkig niet zeg.

Het is gewoon heel erg raar om te lachen over het misbruiken (verhaal 1) dan wel belachelijk maken (verhaal 2) van een bewusteloze vrouw. Dat heeft toch niets te maken met woke zijn of met een heksenjacht? Hoe kun je dat opgeblazen noemen?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 16:34

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 15:48:

[..]

JD heeft zeker wel met woke te maken. Mensen durven zich in het openbaar niet uit te spreken dat het allemaal wel heel erg lang geleden is. Ieder beetje relativering wordt genadeloos afgestraft. Kijk hier maar. De meest vreemde redeneringen worden erbij gehaald om JD maar te kunnen beschuldigen van.....ja, van wat eigenlijk. Geen verkrachting, zaak verjaard. Het speelde zich zo lang geleden af dat mensen die hier een mening over hebben nog niet eens geboren waren.

Woke wordt de ondergang van de westerse wereld. Vandaag in Trouw over sport: We gaan toe naar een non-binaire samenleving. Het gaat straks niet meer om winnen en medailles. Maar om meedoen. Mensen worden niet meer gestimuleerd om ergens de beste in te zijn. Want dan doe je anderen pijn. Dit dwaalt wel enigszins af maar past toch echt wel in de woke-cultuur van nu. Kijk maar terug naar het fragment met JD. Iedereen lacht. Ook vrouwen op de tribune. Maar nu, met al die opgeklopte heisa vindt iedereen het opeens heel erg. En mensen die het ook van de andere kant bekijken zijn racist, homofoob en seksist. De cancel culture.

Nee JD ís een racist, homofoob en seksist. Dat heeft hij vaak zat bewezen met zijn achterlijke uitspraken.

Je kunt wel alles erbij slepen om je gelijk te halen,  maar wat JD gedaan heeft, en vooral ook hoe er werd gereageerd in de studio, is aan alle kanten fout. 

Libertine schreef op 28-04-2022 om 12:43:

Wat volgens mij mis is met programma’s als VI is dat de boventoon een soort masculiniteit laat zien waarin mannen onderling elkaar vliegen afvangen, op zitten te jutten, elkaar uitlachen en belachelijk maken en elkaar niet aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag.

Het heeft een flink bereik, massa’s mensen kijken dit programma. En die vinden het vermakelijk om naar te kijken. Maar ook dit soort tv is van invloed op onze zonen. Die denken dat dit gedrag normaal is en zelfs hartstikke leuk is. Maar dat is het niet.

Het is toxisch.

Een stuk minder toxic dan drillrap wat mij betreft. Dát is waar de jonge generatie mogelijk door beïnvloed wordt, niet door een fossiel op het voor hen ouderwetse medium tv. 

redbulletje schreef op 28-04-2022 om 16:41:

[..]

Een stuk minder toxic dan drillrap wat mij betreft. Dát is waar de jonge generatie mogelijk door beïnvloed wordt, niet door een fossiel op het voor hen ouderwetse medium tv.

Ik heb het fragment alleen gezien in de show van Lubach. Dan vind ik het gelach erom heen verreweg het ergst. En dat waren niet alleen oude mannen uit het verleden.

Dat Johan Derksen excuses gaat maken vind ik ook helemaal niet genoeg. Iedereen die daar aan tafel zat en mee lachte zou excuses moeten maken.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-04-2022 om 16:46

Libertine schreef op 28-04-2022 om 15:32:

[..]

Precies. Nog een toevoeging: hier niet over zwijgen en wegkijken. Woke is wat mij betreft ook jezelf actief uitspreken tegen alle vormen van ongelijkheid.

Volgens mij maakt iedereen er maar wat van, van dat woke. Ik ken het van milieu en van corona. Dus volgens mij kun je prima seksist zijn en je ook woke voelen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 16:47

Drietje schreef op 28-04-2022 om 16:46:

[..]

Volgens mij maakt iedereen er maar wat van, van dat woke. Ik ken het van milieu en van corona. Dus volgens mij kun je prima seksist zijn en je ook woke voelen.

Als dat woke is, ben ik het zeker niet 😆

Wat zijn excuses waard als je er niets van meent en het doet omdat het moet?
Totaal niets!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.