Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Lollypopje
28-04-2022 om 15:12
MRI schreef op 28-04-2022 om 15:07:
[..]
Ja sorry hoor, ik ben (bijna) Johans leeftijd en ik kan wel woke zijn. En daar ben ik trots op.
En met jou geven ook velen van jullie generatie, om dan maar even dat onderscheid te maken, aan dat dit toen ook geen normaal gedrag was.
Dat Johan het probleem niet ziet omdat hij altijd met alles wat hij uitkraamt kon wegkomen, dat is duidelijk. Dat vroeger meer kon dat zal ook niemand ontkennen, maar dit soort dingen doen en zo vertellen, dat is volgens mij ook een groot stuk persoonlijkheid.
QuizzicalOpossum53
28-04-2022 om 15:13
Mug schreef op 28-04-2022 om 15:01:
liever woke dan racist, homofoob en seksist.
Woke, wat is dat eigenlijk? Het lijkt hier net een tegenstelling, maar dat lijkt me onzin.
LostJellyfish83
28-04-2022 om 15:25
Drietje schreef op 28-04-2022 om 15:13:
[..]
Woke, wat is dat eigenlijk? Het lijkt hier net een tegenstelling, maar dat lijkt me onzin.
Ik zie woke zijn als je bewust zijn van bv racisme, seksisme, discriminatie en dergelijke. En dat je probeert dat te vermijden. Laat ieder in zijn waarde en leef gewoon samen, zonder dat de één beter is dan de ander.
Dat is wel in tegenstelling tot een bv racist zijn, want dan voel je je superieur en interesseert dat je niks.
Libertine
28-04-2022 om 15:32
Mug schreef op 28-04-2022 om 15:25:
[..]
Ik zie woke zijn als je bewust zijn van bv racisme, seksisme, discriminatie en dergelijke. En dat je probeert dat te vermijden. Laat ieder in zijn waarde en leef gewoon samen, zonder dat de één beter is dan de ander.
Dat is wel in tegenstelling tot een bv racist zijn, want dan voel je je superieur en interesseert dat je niks.
Precies. Nog een toevoeging: hier niet over zwijgen en wegkijken. Woke is wat mij betreft ook jezelf actief uitspreken tegen alle vormen van ongelijkheid.
Jillz
28-04-2022 om 15:34
Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 15:09:
Talpa heeft er twee dagen over na moeten denken, maar neemt nu "ferm afstand"
En na een gesprek gaan de heren nu alsnog hun excuses aanbieden. Terwijl Johan toch eerst keihard zei dat niet te gaan doen. Erg geloofwaardig vind ik die excuses dan ook niet.
OM onderzoekt uitspraken Johan Derksen, Talpa kondigt excuses aan - https://nos.nl/l/2426817
Tja.. nog een avond erover lullen in het eigen programma. Goed voor de kijkcijfers. Ik vind het ook bijzonder ongeloofwaardig dat na het de voice schandaal een stevig gesprek, afstand nemen en uiteindelijk excuses maken twee dagen op zich laat wachten. En hoe zo zou van de buis halen niet bijdragen?!
willem1959
28-04-2022 om 15:34
Woke is ook dat je als blanke vrouw geen dreadlocks meer kunt dragen. Dat een blanke vertaalster geen gedicht van een zwarte schrijver mag vertalen. Dat blanke mannen per definitie in het verdomhoekje worden gezet. En meer van dat soort dingen. Maar uiteindelijk eet woke zichzelf op.
Herfstappeltaart
28-04-2022 om 15:35
Libertine schreef op 28-04-2022 om 15:32:
[..]
Precies. Nog een toevoeging: hier niet over zwijgen en wegkijken. Woke is wat mij betreft ook jezelf actief uitspreken tegen alle vormen van ongelijkheid.
'Woke' zijn is in een raar daglicht komen te staan door het gebruik van deze term door de "corona (en andere zaken)-complotdenkers" .
GlamorousGuanaco18
28-04-2022 om 15:37
Kersje schreef op 28-04-2022 om 15:03:
Ik denk (dus geen feit), dat velen hier vergeten dat we met een generatiekloof te maken hebben. En deze generatiekloof wordt nu heel snel zoveel anders dat het voor DIE generatiekloof niet ‘bij te houden’ is.
(…)
Voor de ouderen onder ons (en dan heb ik het over mensen van 80+) zijn sommige zaken anno 2022 gewoon echt niet meer te begrijpen. Wel dat het mss niet oké is, maar niet de grootschalige ophef daarover en dat begrijp ik eigenlijk ook wel als ik mij probeer in hen te verplaatsen (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk).
Ik heb weer een account aangemaakt puur om hierop te kunnen reageren. Dit is naar mijn mening gewoon echt niet zo. Mijn ouders zijn 82 en 80 en ik herken dit op geen enkele manier. Zij liggen op één lijn met bijvoorbeeld mijn super woke tieners over zaken als racisme en seksisme. Zij snappen de ophef dondersgoed hoor. Bejaarden, tenzij dementerend, zijn niet achterlijk en hoeven niet met fluwelen handschoenen aangepakt te worden. Het ligt in mijn stellige overtuiging aan de personen en niet aan de generatie. Dom en kortzichtig volk heb je in elke generatie.
LostJellyfish83
28-04-2022 om 15:39
willem1959 schreef op 28-04-2022 om 15:34:
Woke is ook dat je als blanke vrouw geen dreadlocks meer kunt dragen. Dat een blanke vertaalster geen gedicht van een zwarte schrijver mag vertalen. Dat blanke mannen per definitie in het verdomhoekje worden gezet. En meer van dat soort dingen. Maar uiteindelijk eet woke zichzelf op.
Ik ben het met je eens dat het ook weleens door kan slaan als je niet oplet.
Maar goed, dit wordt wel erg off topic. JD heeft niks met woke te maken.
Lollypopje
28-04-2022 om 15:41
Thursday schreef op 28-04-2022 om 15:37:
[..]
Ik heb weer een account aangemaakt puur om hierop te kunnen reageren. Dit is naar mijn mening gewoon echt niet zo. Mijn ouders zijn 82 en 80 en ik herken dit op geen enkele manier. Zij liggen op één lijn met bijvoorbeeld mijn super woke tieners over zaken als racisme en seksisme. Zij snappen de ophef dondersgoed hoor. Bejaarden, tenzij dementerend, zijn niet achterlijk en hoeven niet met fluwelen handschoenen aangepakt te worden. Het ligt in mijn stellige overtuiging aan de personen en niet aan de generatie. Dom en kortzichtig volk heb je in elke generatie.
Het grootste verschil tussen de generaties is volgens mij dat ze er vroeger mee weg kwamen, omdat men zich er niet tegen durfde uit te spreken. En daarom vinden ze die tegengas nu zo moeilijk te accepteren.
MRI
28-04-2022 om 15:47
Lollypopje schreef op 28-04-2022 om 15:41:
[..]
Het grootste verschil tussen de generaties is volgens mij dat ze er vroeger mee weg kwamen, omdat men zich er niet tegen durfde uit te spreken. En daarom vinden ze die tegengas nu zo moeilijk te accepteren.
wij zeiden 40 jaar geleden al wat metoo nu zegt
willem1959
28-04-2022 om 15:48
Mug schreef op 28-04-2022 om 15:39:
[..]
Ik ben het met je eens dat het ook weleens door kan slaan als je niet oplet.
Maar goed, dit wordt wel erg off topic. JD heeft niks met woke te maken.
JD heeft zeker wel met woke te maken. Mensen durven zich in het openbaar niet uit te spreken dat het allemaal wel heel erg lang geleden is. Ieder beetje relativering wordt genadeloos afgestraft. Kijk hier maar. De meest vreemde redeneringen worden erbij gehaald om JD maar te kunnen beschuldigen van.....ja, van wat eigenlijk. Geen verkrachting, zaak verjaard. Het speelde zich zo lang geleden af dat mensen die hier een mening over hebben nog niet eens geboren waren.
Woke wordt de ondergang van de westerse wereld. Vandaag in Trouw over sport: We gaan toe naar een non-binaire samenleving. Het gaat straks niet meer om winnen en medailles. Maar om meedoen. Mensen worden niet meer gestimuleerd om ergens de beste in te zijn. Want dan doe je anderen pijn. Dit dwaalt wel enigszins af maar past toch echt wel in de woke-cultuur van nu. Kijk maar terug naar het fragment met JD. Iedereen lacht. Ook vrouwen op de tribune. Maar nu, met al die opgeklopte heisa vindt iedereen het opeens heel erg. En mensen die het ook van de andere kant bekijken zijn racist, homofoob en seksist. De cancel culture.
GlamorousGuanaco18
28-04-2022 om 15:49
MRI schreef op 28-04-2022 om 15:47:
[..]
Dat zeggen mijn ouders van in de 80 dus ook. En dat zijn mensen van eenvoudige afkomst, van wie er één zelfs niet meer opleiding heeft dan de lagere school. Ik heb ze gisteren uitgebreid over Johan Derksen gesproken en zij ervaren het als beledigend en geschiedvervalsing dat dit gedrag in de 60s en 70s normaal zou zijn geweest.
Lollypopje
28-04-2022 om 15:50
MRI schreef op 28-04-2022 om 15:47:
[..]
Je hebt gelijk, niet iedereen zal gezwegen hebben. Maar nu wordt er wel eindelijk steeds meer geluisterd, gelukkig.
GlamorousGuanaco18
28-04-2022 om 15:56
willem1959 schreef op 28-04-2022 om 15:48:
[..]
JD heeft zeker wel met woke te maken. Mensen durven zich in het openbaar niet uit te spreken dat het allemaal wel heel erg lang geleden is. Ieder beetje relativering wordt genadeloos afgestraft. Kijk hier maar. De meest vreemde redeneringen worden erbij gehaald om JD maar te kunnen beschuldigen van.....ja, van wat eigenlijk. Geen verkrachting, zaak verjaard. Het speelde zich zo lang geleden af dat mensen die hier een mening over hebben nog niet eens geboren waren.
Het gaat dan ook niet alleen over dat vermeende incident van 50 jaar geleden. Het gaat ook (en vooral) over de manier waarop Derksen en zijn kornuiten daar nu over spreken. “Vinnige vrouwen zullen er wel weer een hoop over te zeggen hebben.” “In de jaren 70 en 60 waren we nu eenmaal veel ruimdenkender”. Het stomme gehinnik erbij en dan ook nog grappen maken over honkbalknuppels. Op geen enkele manier is dat acceptabel gedrag.
Derksen lijkt te behoren tot de mannen die vrouwen zien als een eenvormige groep in plaats van als verschillende individuen. Wat dat betreft is hij niet anders dan de incels van tegenwoordig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.