Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

MRI

MRI

28-04-2022 om 14:20

Moxxie schreef op 28-04-2022 om 13:14:

[..]

Mag je best wat van zeggen hoor Willem, krijg je nog een like van me ook.

Ja graag Willem start een topic over vrouwonvriendelijke rap. Je krijgt van mij een like én bijval

MRI schreef op 28-04-2022 om 14:20:

[..]

Ja graag Willem start een topic over vrouwonvriendelijke rap. Je krijgt van mij een like én bijval

Ik start helemaal niks, en vooral niet op commando.

Ik geef alleen de selectieve verontwaardiging aan.

Derksen = blanke man = fout
Gangstarap = zwarte man = niet fout

Reden: woke.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 14:19:

Als het OM op alle kwetsende reacties moet reageren mogen ze wel 10x zoveel mensen aannemen. Dit is gewoon een schijnvertoning voor de bühne. Totaal geen zaak.
Vijftig! jaar geleden.

Dan maar voor de bühne. Ook prima! 

Libertine schreef op 28-04-2022 om 14:32:

[..]

Dan maar voor de bühne. Ook prima!

Het OM behoort niet voor de bühne te werken maar hoor serieus zaken aan te pakken. Genoeg achterstand weg te werken.

MRI

MRI

28-04-2022 om 14:35

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 14:22:

[..]

Ik start helemaal niks, en vooral niet op commando.

Ik geef alleen de selectieve verontwaardiging aan.

Derksen = blanke man = fout
Gangstarap = zwarte man = niet fout

Reden: woke.

Nee joh, je hoeft toch ook niks te beginnnen, neem t niet zo letterlijk.  we zijn het toch met je eens? Het gaat niet alleen om witte mannen. Ook mannen met een kleur vermoorden, verkrachten mishandelen.  Dat is nu al een aantal malen gezegd en je blijft er maar over doorgaan.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 14:34:

[..]

Het OM behoort niet voor de bühne te werken (...).

Het OM heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid die in de wet verankerd is, onder meer door het alleenrecht op vervolging van verdachten.

Courage schreef op 28-04-2022 om 14:37:

[..]

Het OM heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid die in de wet verankerd is, onder meer door het alleenrecht op vervolging van verdachten.

Zeker waar. Maar ook burgers kunnen een zaak bij het OM neerleggen en het dwingen onderzoek te doen.

In deze zaak heeft het OM helemaal niets. En wordt het ook niets. Geen slachtoffer, geen officiële bekentenis (want borrelpraat) en mocht dit voorgaande er wel zijn is de zaak al verjaard. Dat weten ze zelf ook wel, maar in deze woke-samenleving doet het het goed te zeggen dat je gaat onderzoeken.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 14:39:

[..]

Zeker waar. Maar ook burgers kunnen een zaak bij het OM neerleggen en het dwingen onderzoek te doen.

In deze zaak heeft het OM helemaal niets. En wordt het ook niets. Geen slachtoffer, geen officiële bekentenis (want borrelpraat) en mocht dit voorgaande er wel zijn is de zaak al verjaard. Dat weten ze zelf ook wel, maar in deze woke-samenleving doet het het goed te zeggen dat je gaat onderzoeken.

En is het gelukkig aan het OM om te beslissen of ze het borrelpraat vinden. 

Libertine schreef op 28-04-2022 om 14:51:

[..]

En is het gelukkig aan het OM om te beslissen of ze het borrelpraat vinden.

Al vinden ze het geen borrelpraat, zaak is verjaard. Dat kunnen ze meteen al zeggen maar dat klinkt niet lekker bij de schreeuwende woke-meute.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 15:01

liever woke dan racist, homofoob en seksist. 

Lang nagedacht of ik dit zou posten, maar vooral wél de kanttekening dat ik hiermee niks goedpraat of bagatelliseer, want ik keur hetgeen ik lees en hoor van JD ten zeerste af. Vond het sowieso altijd al een vreselijk mannetje en dit wordt alleen maar steeds meer bevestigd door hemzelf!
Geen zin nl om in mijn post steeds te schrijven dat het niet MIJN mening is of ik iets goedkeur/bagatelliseer! Tot zo ver mijn disclaimer……. 😁

Ik denk (dus geen feit), dat velen hier vergeten dat we met een generatiekloof te maken hebben. En deze generatiekloof wordt nu heel snel zoveel anders dat het voor DIE generatiekloof niet ‘bij te houden’ is.

Ik merk het in zoveel dingen met mijn ouders bijvoorbeeld, terwijl ze zelf vinden en denken echt wel mee te kunnen draaien in de huidige wereld, terwijl het zo ontzettend duidelijk is dat dit niet het geval is. Het is dan ook geen onwil van deze mensen, maar mss eerder het niet willen (of kunnen) toegeven dat sommige dingen anno 2022 gewoon écht niet meer kunnen. 
Voorbeeld: ik hoor soms verhalen van mijn ouders wat zij in hun jeugd allemaal deden. Bijv. Kikkers vangen en aan een waslijn ophangen, de rest bespaar ik jullie. Mijn oren klapperen soms bij deze verhalen en zelfs mijn ouders kunnen zich niet meer voorstellen dit gedaan te hebben……Toch volgt dan vaak de zin, ‘maar wij wisten niet beter….en deden gewoon mee met iedereen’. Voor de ouderen onder ons (en dan heb ik het over mensen van 80+) zijn sommige zaken anno 2022 gewoon echt niet meer te begrijpen. Wel dat het mss niet oké is, maar niet de grootschalige ophef daarover en dat begrijp ik eigenlijk ook wel als ik mij probeer in hen te verplaatsen (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk).

Neem bijvoorbeeld het financiën: het pinnen, internetbankieren, digitaal betalen etc. Voor mijn generatie en jonger zeer vanzelfsprekend en makkelijk te behappen, maar echt wel een dingetje voor de oudere generatie hoe simpel het soms ook klinkt. 
Mijn moeder noemt een zwarte man nog steeds “n-word”, terwijl zij verre van racistisch is, maar dat gaan wij er echt niet meer uitkrijgen, want ze zijn zo opgegroeid en toen viel men er niet over. “Waarom doet men er nu zo moeilijk over?”

Ik denk dat dit ook geldt voor hetgeen anno 2022 als grensoverschrijdend gedrag wordt bestempeld voor hen. Zij horen al ruim 70 jaar het 1 en nu ‘opeens’ mag je er zelfs geen grapjes meer over maken? 
Ik denk oprecht dat het vermogen van JD ergens in het verleden is blijven steken. Dat hij ervan overtuigd is dat hij zich nu kwetsbaar opstelt en mensen dat juist zouden moeten waarderen?!

Een generatiekloof laat zich niet zomaar simpel aanpassen aan de huidige tijd, het veranderingsproces gaat voor hen soms ook gewoon te snel (helaas), maar ik vind dat wel heel begrijpelijk. 
En nee, daarmee keur ik het absoluut niet goed ☺️ (kon het niet nalaten het toch nog even te melden).

MRI

MRI

28-04-2022 om 15:07

Kersje schreef op 28-04-2022 om 15:03:

Ik denk (dus geen feit), dat velen hier vergeten dat we met een generatiekloof te maken hebben. En deze generatiekloof wordt nu heel snel zoveel anders dat het voor DIE generatiekloof niet ‘bij te houden’ is.

Ja sorry hoor, ik ben (bijna) Johans leeftijd en ik kan wel woke zijn. En daar ben ik trots op. 

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 14:52:

[..]

Al vinden ze het geen borrelpraat, zaak is verjaard. Dat kunnen ze meteen al zeggen maar dat klinkt niet lekker bij de schreeuwende woke-meute.

en, voelt het lekker dat je vetgedrukte toch even kon plaatsen? Wat heeft ‘woke’ trouwens te maken met hetgeen hierover wordt gesproken? Tja, ook jij valt mss wel deels onder de generatiekloof waarover ik in mijn vorige post schrijf 

Talpa heeft er twee dagen over na moeten denken, maar neemt nu "ferm afstand"

En na een gesprek gaan de heren nu alsnog hun excuses aanbieden. Terwijl Johan toch eerst keihard zei dat niet te gaan doen. Erg geloofwaardig vind ik die excuses dan ook niet.

OM onderzoekt uitspraken Johan Derksen, Talpa kondigt excuses aan - https://nos.nl/l/2426817

MRI

MRI

28-04-2022 om 15:11

Mug schreef op 28-04-2022 om 15:01:

liever woke dan racist, homofoob en seksist.

Precies, laat woke geen scheldnaam worden maar een geuzennaam. Ik ben er trots op woke te zijn.  en ik merk in mijn omgeving dat ik mensen die je onder woke kunt scharen -je hoeft het niet altitjd uit te dragen-- gewoon prettiger in de omgang vind

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.