Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 12:36

Drietje schreef op 28-04-2022 om 12:25:

[..]

Ja, maar dat is 1 reactie? Daar kun je toch geen uitspraken over een heel topic op baseren. Zo leg je wel heel veel nadruk op extremen.

Dat was een reactie in een gesprek over sommigen in dit topic. Je moet wel de context erbij laten, mijn reactie ging niet over het hele topic. 

Lieveheersbeest schreef op 28-04-2022 om 12:31:

[..]

Een beetje schunnige praat is toch niet te vergelijken met wat er bij VI aan tafel verteld werd? Jullie voetbal mannen delen de 3e helft toch geen verhalen over hoe ze dat weekend vrouwen misbruikt hebben? Hoop ik?

Nee dat niet. Ik bedoelde niet dit geval van dinsdagavond maar ik herken wel hoe er vaak aan tafel wordt gepraat bij VI.

Wat volgens mij mis is met programma’s als VI is dat de boventoon een soort masculiniteit laat zien waarin mannen onderling elkaar vliegen afvangen, op zitten te jutten, elkaar uitlachen en belachelijk maken en elkaar niet aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. 

Het heeft een flink bereik, massa’s mensen kijken dit programma. En die vinden het vermakelijk om naar te kijken. Maar ook dit soort tv is van invloed op onze zonen. Die denken dat dit gedrag normaal is en zelfs hartstikke leuk is. Maar dat is het niet. 

Het is toxisch. 

Zo jammer dat bepaalde bevolkingsgroepen weer tegen elkaar opgezet worden.. Dat vind ik persoonlijk nog gevaarlijker dan de opmerkingen van Derksen. 

Drietje schreef op 28-04-2022 om 12:25:

[..]

Ja, maar dat is 1 reactie? Daar kun je toch geen uitspraken over een heel topic op baseren. Zo leg je wel heel veel nadruk op extremen.

Dat doet Mug ook toch helemaal niet. Ze heeft het nergens over het hele topic.

Libertine schreef op 28-04-2022 om 12:43:

Wat volgens mij mis is met programma’s als VI is dat de boventoon een soort masculiniteit laat zien waarin mannen onderling elkaar vliegen afvangen, op zitten te jutten, elkaar uitlachen en belachelijk maken en elkaar niet aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag.

Het heeft een flink bereik, massa’s mensen kijken dit programma. En die vinden het vermakelijk om naar te kijken. Maar ook dit soort tv is van invloed op onze zonen. Die denken dat dit gedrag normaal is en zelfs hartstikke leuk is. Maar dat is het niet.

Het is toxisch.

Nogmaals, jeugd kijkt hier niet naar. Die luisteren vrouwonvriendelijke rapmuziek. Maar daar mag je niks van zeggen want dat is 'hun cultuur'.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 13:13:

[..]

Nogmaals, jeugd kijkt hier niet naar. Die luisteren vrouwonvriendelijke rapmuziek. Maar daar mag je niks van zeggen want dat is 'hun cultuur'.

Mag je best wat van zeggen hoor Willem, krijg je nog een like van me ook.

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 13:13:

[..]

Nogmaals, jeugd kijkt hier niet naar. Die luisteren vrouwonvriendelijke rapmuziek. Maar daar mag je niks van zeggen want dat is 'hun cultuur'.

Ken je alle jeugd willem?

Ik heb hier thuis meerdere jong volwassenen (2 zonen en 1 dochter) en die hebben wel degelijk vrienden die hier naar kijken en niets hebben met vrouwonvriendelijke (rap)muziek. Gister nog een uitgebreide discussie gevoerd met een vriend van zoon (19 jaar) over VI en de uitspraken van J. Derksen. 

Overigens is VI ook een toxisch voorbeeld voor iedereen boven de 18. Mannen én vrouwen. 

Stella Fietsen staakt per direct sponsoring Vandaag Inside naar aanleiding van de uitspraken van Johan Derksen .

het OM stelt een onderzoek in naar Johan Derksen

watertoren schreef op 28-04-2022 om 13:29:

Ja en? Voor de vorm. Er is niets anders dan een verhaal dat zo uit de kroeg komt.

En mocht het waar zijn, 50 jaar geleden, daar kunnen ze niks mee.

watertoren schreef op 28-04-2022 om 13:29:

Het OM roept betrokkenen op om hun verhaal te doen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-04-2022 om 13:41

Ik denk ook niet dat het ergens toe leidt, maar het OM stelt op deze manier wel een duidelijke norm. En het maakt het voor Talpa onmogelijk om nog verder te gaan met Johan. Dus die kan nu eindelijk met pensioen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 13:50

Het OM zegt dat er 'duidelijk sprake is van zeer af te keuren grensoverschrijdend gedrag’. ‘Daarbij is ook de wijze waarop er in het TV-programma over gesproken wordt bijzonder kwetsend. Dit kan slachtoffers van zedenfeiten ook na een lange tijd diep raken.’

Juist.

Als het OM op alle kwetsende reacties moet reageren mogen ze wel 10x zoveel mensen aannemen. Dit is gewoon een schijnvertoning voor de bühne. Totaal geen zaak.
Vijftig! jaar geleden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.