Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


GeorgieBrown schreef op 18-08-2024 om 19:20:

Leuk etentje KV. Was dat dat restaurant waar ze een keer die olijvensoep op de kaart hadden staan? Dat met ik ook nog een keer proberen.

Yesss, echt doen. Heb daar ook al eens zo’n watermeloenversie op. Heel verrassend. Benieuwd naar hoe die van jou uitpakt.

Moos: stomme autocorrect  Geniet van je dagje

Vanavond Pad Thai

Friezinnetje schreef op 19-08-2024 om 10:09:

kipcurry met rijst. Mijn buurmeisje komt eten

dat schuift door naar morgen, en vanavond nu mexicaanse wrap

Het werd uiteindelijk tomatengroentensoep en worstenbroodjes (die van laplace bij de jumbo, kost een bom duiten maar zijn echt heerlijk).
De broccoli en aardappeltjes halen hopelijk woensdag wel.  

Oja en als toetje american pancakes met aardbeien en slagroom. Dat krijg je als je tegen etenstijd met een kind naar de supermarkt gaat. Ach het is vakantie dus een beetje verwennen mag wel

Er ligt wel altijd een boodschappenbriefje. Daar houd ik bij wat ik op maak en wat dus aangevuld moet worden. Dingen als bijv. uien, of bepaalde kruiden of olie ofzo. Ik haat het om mis te grijpen. Voor groente haal ik ook gewoon wat er goed uitziet en dan zie ik wel wat ik ervan maak. 

Ik heb net spinazie risotto gegeten. 

Dubbele boterham met brie en een tomatensoepje er bij.

Vandaag deel 2 van de soep en een pokebowl met  kip.

Ik weet het nog niet....moet vanmiddag naar de tandarts,want ik heb een ontsteking....dus misschien wel helemaal niets...Man en kindereneten rostikroketten, met kikkererwten komkommer feta salade.

Sterkte, Ted!
Yette, hoe gaat het met jouw herstel?

Hier staat pasta op het menu, keuze uit penne, spaghetti of fusili, met courgette, broccoli en een citroenroomsaus.

Teigera schreef op 19-08-2024 om 16:29:

Hier varieert het nogal. Ik maak wel een weekmenu, maar gedurende de week kan dit menu veranderen. Ik zorg dat de boodschappen alvast in huis zijn voor een paar dagen en dus een paar maaltijden. Welke dag er dan wat precies gekookt wordt, hoor ik meestal overdag wel van lief (die vraagt dan "wat kook ik vanavond?" en dan geef ik hem de opties). En soms bedenkt hij zelf iets, nav iets uit de koelkast dat op moet of omdat hij ergens zin in heeft ofzo, ook prima - komt altijd wel goed. [...]
Het schijnt dat hij vanavond pastasalade maakt, met gerookte kip, avocado, spekjes, botersla, tomaten, honingmosterddressing en komkommer. Maar misschien gaan er andere dingetjes doorheen, je weet maar nooit, soms kijk je in de koelkast en krijg je inspiratie . Ik merk het vanavond wel!

Bij thuiskomst bleek lief te hebben bedacht pannenkoeken te bakken! Heel lief en lekker. Hij stond al lekker te bakken, de frutjes helemaal enthousiast "wij wisten het al de hele dag mama, het is een verrassing voor jou!". Ik had namelijk van het weekend verzucht zin te hebben in spekpannenkoek. Heerlijk was het

Vanavond dan toch echt de pastasalade.

Wat lief Teig!

Wij gaan vanavond uit eten als bedankje voor familie. Ik denk carpaccio en heilbot maar misschien heb ik vanavond wel ergens anders zin in

Hallo, ik kom ook weer eens zwaaien. Voor het eerst sinds ik mijn eerste bijbaantje had tijdens de vakantie (op mijn 15de) had ik 3 weken aaneengesloten vrij.

Leuke vakantie gehad, maar helaas Corona opgelopen en daar echt weer heel erg ziek van. Dus nu ben ik alsnog vrij, maar dan wel op een manier datik echt veeeeeeel liever zou werken.

Gisteren aten we dit: https://marleyspoon.nl/menu/371547-zoete-aardappel-met-kip-met-rode-coleslaw-en-tomatensalsa Was lekker. Vanavond weet ik niet, want door dat ik zo ziek ben is het niet gelukt om een weekmenu te maken en de boodschappen te bestelle, dus mijn lief moet vanavond nog even boodschappen doen en koken voor hij bloed gaat geven, dus we zullen wel zien wat het wordt....

yette

yette

20-08-2024 om 14:13 Topicstarter

afrodite05 schreef op 20-08-2024 om 08:24:

Sterkte, Ted!
Yette, hoe gaat het met jouw herstel?

Hier staat pasta op het menu, keuze uit penne, spaghetti of fusili, met courgette, broccoli en een citroenroomsaus.

Ruk, maar minder ruk dan vorige week  Ik hang op de bank. Eten doet pijn. Slapen moet zittend. Niet bukken, niet tillen. Eigenlijk vooral niet bewegen. Ik verveel me kapot. 

Om toch nuttig bezig te zijn, heb ik online cadeautjes gekocht, boodschappen besteld en een hotel geboekt voor als ik over twee weken naar Zuid-Frankrijk rijd. Fijn vooruitzicht dus!

Vandaag wrapjes met rul gehakt en een zak k&k Mexicaanse groenten. Ik wil er eigenlijk guacamole bij maken, maar de anderen komen pas vanavond thuis en ik mis nog tomaten en koriander.

varkenshaasje met gemengde salade.

Ik maak nooit een weekplan qua eten. Ik weet amper wat ik de volgende dag eet, laat staan voor een hele week. Week boodschappen doe ik nooit, ik gooi de vriezer vol met vlees, kip, vis. Heb een kast vol met groentes in blik en pot, veel soorten pastas( houdbaar tot 2027)en noodles( houdbaar tot 2025). Verse groenten koop ik de dag zelf. Kaas en vleeswaren koop ik per week.

Jakkes Yette, wat ellendig! Ik duim voor je dat het snel gaat .

Moos, nog bedankt voor je watermeloenrecept, ik ga het zeker proberen.

Hier zit ik al vanaf 1 uur achter  (nou ja,  naast) een pan rendang. Zo te zien moet hij nog wel een uurtje of 3. En als je niet blijft roeren, brandt hij ongenadig aan. Intussen heb ik de saus voor de sambal goreng telor ook maar vast gemaakt,  en zit nog te twijfelen tussen een eenvoudige tomatensalade of gebakken aubergines.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.