Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

20-08-2024 om 16:00 Topicstarter

@ Dewi

Ik zou lekker aubergines doen, je staat toch in de keuken voor die rendang 

Beterschap Yette, Ted en Kaat!

oi, er is iemand bij mij in de buurt aan het bbqen en ik ruik gepofte aardappels( was even de PMD container buiten aan het zetten, word morgen geleegd en aangezien ik werk van 06.00 tot 14.00 uur, zie ik mij niet die container om 05.00 aan de straat zetten). Spontaan zin in een lekkere gepofte aardappel met een klont roomboter en geraspte kaas 

Naminokurashi schreef op 20-08-2024 om 16:55:

oi, er is iemand bij mij in de buurt aan het bbqen en ik ruik gepofte aardappels( was even de PMD container buiten aan het zetten, word morgen geleegd en aangezien ik werk van 06.00 tot 14.00 uur, zie ik mij niet die container om 05.00 aan de straat zetten). Spontaan zin in een lekkere gepofte aardappel met een klont roomboter en geraspte kaas

Ik wandelde net van mijn werk naar huis en rook ook zoiets lekkers, denk iets van curry of zo ( veel expats hier)

yette schreef op 20-08-2024 om 16:00:

@ Dewi

Ik zou lekker aubergines doen, je staat toch in de keuken voor die rendang

De aubergine schuift op naar morgen. De (zelfgekweekte  ) tomaten moeten op. Geen punt, want ik heb zoveel rendang dat we het tot vreugde van echtgenoot morgen nog een keer eten  .

Zo leuk, we zijn voor komende dinsdag uitgenodigd voor het eten bij Franse vrienden van ons (mijn lieve buurvrouw/vriendin). Ze kennen elkaar een half jaar en zijn smoorverliefd. Zij is 69 en hij begin 70. Onze gesprekken zijn altijd een mengelmoes van Frans en Engels. Na een paar uur best vermoeiend, maar zo gezellig!

Wraps met roomkaas, zalm en sla. Heerlijk

Dewi-Sri2 schreef op 20-08-2024 om 15:54:


Hier zit ik al vanaf 1 uur achter (nou ja, naast) een pan rendang. Zo te zien moet hij nog wel een uurtje of 3. En als je niet blijft roeren, brandt hij ongenadig aan. Intussen heb ik de saus voor de sambal goreng telor ook maar vast gemaakt, en zit nog te twijfelen tussen een eenvoudige tomatensalade of gebakken aubergines.

Lang leven de slowcooker!


Ik eet een bakje gele rijst met chorizo, erwtjes en tomaat. Uit de vriezerT. De jongste eet bij de huttenbouw minipizza, pannenkoeken, broodje knak. Oudste en man eten diepvriespizza. 

Ik maak altijd een weekmenu aan de hand van de aanbiedingen en bestel 1x per week grote boodschappen. Wel handig met een 2x volwassenen met een baan van 32u/ 36u en 2 kids. Als ik in de supermarkt moet gaan bedenken wat ik moet eten kom ik altijd met inspiratieloze zooi thuis, dus dit werkt beter voor mij. 

Wat leuk om alle gewoontes te lezen en sterkte voor iedereen in de lappenmand!
Vandaag aten wij een soort poke bowl met avocado, warmgerookte zalm, furikake, Brown basmatirijst, komkommer, zeekraal, wortel, edamame en radijsjes met een lekkere dressing. 

Verder een komkommer-mangosalade met uitjes en voor het gemak dezelfde dressing, nog meer rijst maar dan opgebakken en gerookte makreel in sticky ketjapsaus (dat was ketjap& alwéér de dressing, samen gekookt met extra suiker en azijn en kurkuma als toevoeging)

Ik bedenk altijd voor 4-5 dagen vooruit en laat dat bezorgen. 1x in de week ff verse groenten en fruit halen en wat we de resterende dagen gaan eten.

Heb nu ook trek in spekpannenkoeken 

Was laat thuis dus we aten k&k quiche met spinazie geitenkaas en rauwkost salade erbij

In elk geval tartaartjes want die heb ik uit de diepvries gehaald. Vanmiddag maar even kijken wat erbij komt.

Maak voor gezin lasagne: en ik zelf kom verder dan een soepje.....Heb echt een hele dikke wang,en mag vrijdag nog een keer naar de tandarts...Echt balen, want zondag gaan weop vakantie....

Yette, jij ook beterchap

Wat schattig Dewi!

Sterkte Ted, hopelijk kan de tandarts het fixen voor je vakantie!
Beterschap Kaaaaaaaatje,  goed uitzieken hoor!

Ik ga vanavond een soort ovenschotel maken van aardappelpartjes en broccoli die op moeten, met kipgehakt. Even bedenken hoe ik daar een samenhangend geheel van ga maken, ik denk met een ei en kookroom en kruiden. 
Voor morgen kan ik niks verzinnen. Ik heb zin in roerbak met rijst maar dat lusten de kinderen niet... 

Lasagne. Met gehakt, (kastanje)champignons, rode ui, prei, peterselie, basilicum en paprika's.

Oja, gisteren uit eten geweest,  bleek het restaurant concept gewijzigd naar shared deining, dus kleinere porties. Maar de gerechten leenden er zich niet zo voor, ook qua opmaak, dus een beetje apart. Maar wel lekker gegeten.  Ik deelde vooraf carpaccio en gebrande zalm met man. Als hoofdgerecht had ik zeebaars met vadouvanrijst en kruiden beurre blanc. Was heel lekker alleen zaten er krenten/rozijnen door de rijst. Verder deelde ik ook nog een vleesgerechten met man, was niet echt noemenswaardig.  Lekkere frietjes erbij. Was prima

En de kipfilet die ik uit de vriezer had gehaald maar uiteindelijk niet gegeten heb ik zojuist gekookt met een bouillonblokje en daar ga ik zo kipsalade voor op het brood van maken. 

Lief maakt vanavond cevapcici in een kruidige tomatensaus met courgette. Minikrieltjes erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.