Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Naminokurashi schreef op 18-08-2024 om 11:01:

udon noodles, kip, paprika, champignons( mijn "schijn"heilige 3 eenheid). Ook nog een gebakken ei of twee, en gefruite uitjes

Ook nog ui en cassave kroepoek

kliekjesdag.  Vrienden hebben gisteren bij ons gekookt.  Heerlijk.  Er is zoveel over,  daar hebben we vandaag zeker voldoende aan. 
Miniquiches, 5 soorten.  Met kalkoenham,  met blauwschimmrlkaas,  met zalm,  met geitenkaas,  vega 
Salade met feta en zaden en pitten. 
Tomatensoep 
Fruitsalade 
Aubergine Pargimiana

Ik heb net 2 kg rundergehakt uit de diepvries gehaald (van "ons" koetje dat vlakbij ons maanden in het weiland stond), daar ga ik vanavond of morgen gehaktballen van De Librije recept op toepassen.  Zullen ongeveer 20-25 gehaktballen worden. Daarnaast heb ik sperciebonen en nog veel komkommers en courgettes en diverse soorten tomaten hier liggen.  Daar moet ik nog wat mee.  En morgen of dinsdag ga ik opnieuw oogsten in de tuin van mijn broer (die op vakantie is). Mijn diepvries krijgt weer een hoop te verstouwen 

Dorestad schreef op 18-08-2024 om 12:57:

kliekjesdag. Vrienden hebben gisteren bij ons gekookt. Heerlijk. Er is zoveel over, daar hebben we vandaag zeker voldoende aan.
Miniquiches, 5 soorten. Met kalkoenham, met blauwschimmrlkaas, met zalm, met geitenkaas, vega
Salade met feta en zaden en pitten.
Tomatensoep
Fruitsalade
Aubergine Pargimiana

Ik heb net 2 kg rundergehakt uit de diepvries gehaald (van "ons" koetje dat vlakbij ons maanden in het weiland stond), daar ga ik vanavond of morgen gehaktballen van De Librije recept op toepassen. Zullen ongeveer 20-25 gehaktballen worden. Daarnaast heb ik sperciebonen en nog veel komkommers en courgettes en diverse soorten tomaten hier liggen. Daar moet ik nog wat mee. En morgen of dinsdag ga ik opnieuw oogsten in de tuin van mijn broer (die op vakantie is). Mijn diepvries krijgt weer een hoop te verstouwen

Ik wil je er wel vanaf helpen

Mijn zus is op bezoek, dus vrijdag avond BBQ, gisteravond uit eten: cordonblue patat,gemengde salade. En vanavond eten we kaasfondue.

ik eet soep met knoflookbrood 

Veel sterkte en beterschap voor iedereen die dat nodig heeft!

Teig, wat leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad . Ik heb vaak aan jullie gedacht. Mijn heimwee naar Indonesië blijft altijd hangen, maar op het ogenblik heb ik niet de mogelijkheid om er naartoe te gaan. Hopelijk snel wel weer een keer.
Vanavond eten we geschroeid Japans rundvlees met japansachtige salade. Ik peins nog over de samenstelling, in verband met de inhoud van mijn ijskast. Het vlees heb ik gisteren al in de marinade gezet, dus dat zal vanavond wel goed zijn. Echtgenoot verheugt zich er al hevig op, elke keer als hij de ijskast opentrekt hoor ik: ooohh wat ruikt dat lekker .

Ik denk dat ik morgen maar weer eens rendang maak. Daar heb ik zo'n zin in!
Ik denk met sambal goreng telor, en als ik me heel boos maak gado-gado. Ik haal zo vast het vlees uit de vriezer. Later in de week ayam pedis. Er is te veel lekkers in de wereld .

Dewi-Sri2 schreef op 18-08-2024 om 15:15:

Er is te veel lekkers in de wereld .

Eens!

Gisteren maakte ik bij mijn ouders vegetarische Thaise rode curry met champignons, courgette, boontjes en wortel en veel koriander. 

Ik heb net een watermeloen voorbereid en door de marinade gehaald en die gaat zo de oven in, ter voorbereiding van dinsdag. Ik ben heel benieuwd. Mss maak ik er vanavond ook iets mee. Hoewel het wel beter moeten worden als je het een dag of 2 laat staan. 



Eens met Dewi-Sri en GB! Er is te veel lekkers in de wereld én er zijn te veel mooie plekken om te bezoeken .
Zo was ik vanmiddag in de Nederlandse duinen om te picknicken en te spelen en wandelen, ook zo mooi.

Wij zijn ook weer thuis, om 13:00 uur al maar meteen doorgegaan naar een klein festival. Net noedelsoep op en de gyoza zijn nu aan het stomen.

GeorgieBrown schreef op 18-08-2024 om 15:32:

[..]

Ik heb net een watermeloen voorbereid en door de marinade gehaald

Wat voor marinade is dat, GB? En wat ga je dan doen met de meloen?

Teigera schreef op 18-08-2024 om 16:44:

Eens met Dewi-Sri en GB! Er is te veel lekkers in de wereld én er zijn te veel mooie plekken om te bezoeken .
Zo was ik vanmiddag in de Nederlandse duinen om te picknicken en te spelen en wandelen, ook zo mooi.

Amen to that!

Gisteren echt goddelijk gegeten. Ze maakt een vast menu en altijd weer verrassend. 
Amuse: gewokte palmboom in citroenboter met een venkelzaadbolletje.

Voor: tomaten-snijbietsoep met tamarinde en kikkererwten met bietensalade met yoghurt en granaatappel 

Hoofd: 3 schalen om lekker op te scheppen: 
kibbeh van zoete aardappel en zongedroogde tomaat 
aubergine uit de oven met miso en knoflook
gerookte spitskool met citroen, komijn, harissa 

Toe: chocolade piment brownie met vanille ijs

Net heel simpel tov gisteren: omelet met paprika, geraspte kaas en gele courgette met een zoetzure komkommersalade. De komkommers en courgette kwamen uit de moestuin van een vriendin

Dewi-Sri2 schreef op 18-08-2024 om 18:59:

[..]

Wat voor marinade is dat, GB? En wat ga je dan doen met de meloen?

Ik krijg dinsdag vegan eters en dit is prep. Ik maak dit: https://plantbasedonabudget.com/watermelon-tuna-sashimi-steaks/ Ik wil dinsdag iets japans-mexicaansig gaan maken. Vanavond heb ik 2 verschillende combinaties op sushirijst gemaakt. 

Een met chimichurri, carrot lox, ingemaakte ui en sojasaus, de andere met avocado, chipotle mayo, watermeloen tonijn, furikake, lente-ui en koriander. Dinsdag maak ik ws taco's en tostada's. Als ik genoeg tijd heb om taco's te maken. Anders worden het salade of sushi achtige gerechtjes.

Leuk etentje KV. Was dat dat restaurant waar ze een keer die olijvensoep op de kaart hadden staan? Dat met ik ook nog een keer proberen. 

ToetieToover schreef op 18-08-2024 om 08:43:

[..]

Mijn favoriete linzensalade

Ik maak ook een linzensalade en daar zit deze keer in: spinazie (moet op), aardbeien in balsamico (daar heb ik ze in gezet om ze te ‘redden’), feta, linzen (dus) en snijsla. Erbij gebakken kipfilethaasjes.

Haha ik wist dat je hiermee zou reageren! 

Naminokurashi schreef op 18-08-2024 om 13:02:

[..]

Ik wil je er wel vanaf helpen

Wanneer je toevallig in het noorden bent ben je welkom om in de tuin te oogsten 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.