Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik heb een zakje eerder gemaakte nasiboemboe uit de diepvries gehaald voor vanavond. We hebben nog komkommer en dingetjes als atjar, seroendeng en gefrituurde uitjes. Misschien bak ik er nog een eitje met ketjap bij, maar misschien heb ik daar de puf niet voor. We gaan straks naar mijn moeder (...) om mijn vader uit te strooien. Mijn "ik-steek-mn-kop-in-het-zand" zus en zwager zijn daar dan ook. Dus blij als alles achter de rug is en we weer thuis zijn. 

Zware opgave Afro, sterkte 

Wij eten de komende dagen in volgorde van expiratiedatum. Vandaag moeten de groene asperges, de waterkers en een zakje radijs rauwkost op. Ik ga er een oosterse dressing voor maken, ontdooi wat garnalen voor het ‘leeg-de vriezer-project’, bak ze natuurlijk ook nog eventjes en dan vind ik dat mijn best heb gedaan. Beetje furikake erover.

Er ligt nog een stukje droge groninger worst en dat gaat in de soep. Soep van: potje kippenbouillon met linzen, wortel, ui en bleekselderij en dan lekker veel kruiden. Kurkuma, komijn, kaneel, knoflook, gember, chilies. Ik geloof erin dat die kruiden helpen tegen de COVID die na ruim drie weken nog steeds ergens vandaan slijm weet op te wekken. O pardon, eet smakelijk allemaal 

Chipolata worstjes met rauwkost, maar er komt een dijk van een migraine opzetten, dus is nog afwachten of ik dat eet vanavond. Zo niet dan schuift het door naar morgenavond

Volkorenpannenkoeken met champignonragoût en mais. Of met bruine basterdsuiker.

yette

yette

17-08-2024 om 12:20 Topicstarter

Sterkte, Nami en Dite 

Sterkte Afro!
Teig, het zag er fantastisch uit. En fijn dat het de frutjes ook beviel. Die jungletocht in Sumatra in mijn top 10 fantastische reisbelevingen.

Wij vertrekken over een week op vakantie en dan staat ook een walvisspot trip op het programma. Al een paar keer gezien maar daar zijn dan bultruggen en dat is een grote wens.

Gisteren zalm met een plaat geroosterde groenten gegeten. Vanavond gaan we met een vriendin eten bij dat supergoede vegan restaurant waar we al een paar keer hebben gegeten 

Sterkte Afro en beterschap Nami!

Ik maak vanavond een salade met gegrilde perzik, burrata en serano ham. Lekker zomers. Ik ben zo blij met dit weer!

als het goed is, ga ik vanavond uit eten, maar even afwachten welk restaurant. We zijn wat laat met reserveren, maar ja, spontaan plan. Eerste keus was gesloten, 2e is afwachten of er nog plek is. Via site besteld, maar telefonische bevestiging moet nog komen. Ga zo zelf maar even bellen, anders moeten we nog wat anders bedenken. Zat al vol, dus nu ander restaurant gereserveerd. Tapas

Ooooh Koreveen dat klinkt ook héel erg goed! Walvissen, fantastisch. Dat heb ik nog nooit gezien. Hoop voor jou én Moosey dat het erin zit deze komende vakanties .
Vanavond op verzoek van de frutjes hartige taart, met broccoli en bloemkool, cashewnoten en brie.

yette

yette

18-08-2024 om 06:40 Topicstarter

yette schreef op 17-08-2024 om 08:02:

Ik hou het simpel, weet nog niet wie er kookt:

Zuid-Koreaanse koude komkommersoep (naengguk) met een k&k groenteloempia.

Deze is doorgeschoven naar vandaag,  Gisteren vegetarische mie. 

Wij waren uit eten in een prima restaurant. Leuke ouderwetse aankleding ook en fatsoenlijke prijzen. Ik had een schnitzel met pepersaus en erbij kregen we frietjes, gebakken aardappelen, salade, wortel en appelmoes. 

Ik maak vandaag deze salade: Linzensalade met tomaat en blauwe bes https://www.ah.nl/r/1021322
En daarbij warm ik een k&k quiche op, ik geloof dat het lorraine is.

afrodite05 schreef op 18-08-2024 om 08:22:

Ik maak vandaag deze salade: Linzensalade met tomaat en blauwe bes https://www.ah.nl/r/1021322
En daarbij warm ik een k&k quiche op, ik geloof dat het lorraine is.

Mijn favoriete linzensalade 

Ik maak ook een linzensalade en daar zit deze keer in: spinazie (moet op), aardbeien in balsamico (daar heb ik ze in gezet om ze te ‘redden’), feta, linzen (dus) en snijsla. Erbij gebakken kipfilethaasjes.  

Vanochtend de slowcooker aangezet, die kan lekker de hele dag pruttelen en dan hebben we vanavond bolognese-saus. Dat eten we dus, met tagliatelle denk ik want volgens mij heb ik geen spaghetti meer, en ik heb geen zin om alleen daarvoor naar de winkel te gaan. Het is mooi weer, ik wil straks lekker de natuur in.
De rest van de inhoud van de slowcooker gaat in zakjes de vriezer in.

udon noodles, kip, paprika, champignons( mijn "schijn"heilige 3 eenheid). Ook nog een gebakken ei of twee, en gefruite uitjes

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.